تابناک / مراسم تحلیف اعضای شوراهای شهرهای استان گیلان و انتخاب ترکیب هیات رئیسه شوراها از صبح امروز آغاز شد.
کد خبر: ۴۸۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 23 August 2017
تابناک / مراسم تحلیف اعضای شوراهای شهرهای استان گیلان و انتخاب ترکیب هیات رئیسه شوراها از صبح امروز آغاز شد.
 

شهرستان رشت

اولین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت در دفتر فرمانداری رشت پیش از ظهر امروز تشکیل شد.

با اعلام فاطمه شیرزاد، سخنگوی منتخبین شورای پنجم، انتخابات هیأت رئیسه شورای پنجم رشت با برگزاری مراسم تحلیف در دفتر فرماندار رشت برگزار شد.

وی بابیان اینکه سید امیرحسین علوی و احمد رمضانپور نرگسی دو کاندید برای ریاست شورای رشت بودند، گفت: در پایان مراسم تحلیف و در نشست خصوصی در دفتر فرماندار رشت سید امیرحسین علوی با هفت رأی موافق از 11 رأی اعضای شورا به‌عنوان رئیس شورای رشت انتخاب شد.

سخنگوی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه حجت جذب و فرهام زاهد برای تصدی نائب رئیسی در شورای پنجم کاندید شدند افزود:حجت جذب با هفت رای موافق به عنوان نائب رئیس شورای رشت انتخاب شد.

 شیرزاد به انتخاب حامد عبداللهی با 11 رای به عنوان خزانه دار شورای پنجم اسلامی شهر رشت گفت: بنده و محمد حسن علیپور به عنوان دو منشی شورای پنجم رشت انتخاب شدند.

همچنین عبدالهی و جذب به عنوان نمایندگان شورای شهر در شورای شهرستان رشت و فاطمه شیرزاد به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شدند.

اولین جلسه شورای شهر رشت نیز به صورت غیرعلنی عصر امروز برگزار می شود.


 

شهرستان تالش

مراسم تحلیف پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای تالش صبح امروز با حضور ۲۷ تن از منتخبان شهرهای تالش(هشتپر)، اسالم، حویق، لیسار و چوبر آغاز بکار کرد.

فرماندار تالش در این مراسم با تبریک راهیابی اعضای حاضر به این دوره گفت: شروع فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا با دولت دوازدهم عجین شده و مردم به دولت یازدهم و دکتر روحانی که شرایط مطلوبی در کشور ایجاد کرد اعتماد نمودند تا در افق ۱۴۰۴ اقتدار نظام اسلامی را ثابت کنیم.

سید عیسی مهدوی ادامه داد: امیدوارم اعضای پنجمین دوره شوراها در کنار دولت در راه آرمانهای امام و شهدا گام بردارند.

وی افزود: افراد با هر مسئولیتی باید در راه خدمت به مردم گام بردارند که همان هدف اصلی از چنین سازوکاری است.

گفتنی است در این مراسم عبدالله حسین پور با کسب ۴ رای از مجموع آرای ۷ عضو شورای شهر تالش رسما به عنوان رییس شورای شهر تالش انتخاب شد.

سیدحمداله سیدترابی محمودآباد نیز با ۵ رای از مجموع ۵ رای ماخوذه ریاست شورای شهر لیسار را از آن خود کرد.

مجید رمضانی نیز ۴ رای از ۵ رای اعضای شورای شهر چوبر را کسب کرد.

اعضای شورای شهر اسالم به اتفاق آرا با ۵ رای ریاست را به سیف اله صداقت دوست سپردند.

کامل فرجامی هم در بین ۵ عضو شورای شهر حویق ریاست این دوره را به دست آورد.

همچنین نمایندگان شورای اسلامی شهرهای تالش نیز در این جلسه مشخص شدند. بر این اساس سهیل سلامی، صابر فهیم، مجید رمضانی، علیرضا غفاری و علی نوری از شهرهای تالش، حویق، چوبر، لیسار و اسالم هم از بین منتخین به عضویت شورای شهر درآمدند.


 

شهرستان آستانه

پیش از ظهر امروز در نخستین نشست شورای اسلامی دوره پنجم شهر آستانه‌اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری  پس‌ازآنتخاب حسین دوست جلالی به‌عنوان رئیس سنی جلسه مراسم تحلیف انجام شد.

در ادامه نشست و با رأی‌گیری رضا تیغ نورد به‌عنوان رئیس شورا، نرجس محمددوست به‌عنوان نایب‌رئیس شورا، علیرضا تربیعی به‌عنوان خزانه‌دار و ابراهیم نجفی اسپیلی به‌عنوان منشی شورای اسلامی شهر انتخاب شدند.

 

همچنین نرجس محمددوست و علیرضا تربیعی به‌عنوان نمایندگان شورای شهر آستانه‌اشرفیه در شورای اسلامی این شهرستان انتخاب شدند.

 

بلافاصله نشست دوم شورای شهر برای انتخاب سرپرست شهردار آستانه‌اشرفیه برگزار و عبدالرضا سلیمانی به‌عنوان سرپرست شهرداری آستانه‌اشرفیه انتخاب شد.

 

 اما پس‌ازآن موضوع انتخاب شهردار مطرح شد که تیغ نورد، تربیعی و محمددوست سه تن از اعضای شورای شهر در اقدامی هماهنگ و از پیش تعیین‌شده ابراهیم خوشحال را به‌عنوان شهردار انتخابی خود اعلام و صورت‌جلسه‌ای به همین مناسبت تنظیم کردند، در این حین حسین دوست جلالی و ابراهیم نجفی در اعتراض به این تصمیم به مشاجره با تیغ نورد پرداختند و انتخاب خوشحال به‌عنوان شهردار و عدم انتخاب سلیمانی را به بی‌اخلاقی تعبیر کردند.

 

 

در ادامه حسین دوست جلالی صورت‌جلسه انتخاب شهردار را پاره و در حال مشاجره با تیغ نورد، به همراه نجفی جلسه را ترک کردند.

 

تیغ نورد رئیس شورای شهر آستانه‌اشرفیه نیز در پایان گفت: در نشست اضطراری که امروز تا فردا برگزار می‌کنیم تکلیف شهردار را مشخص می‌کنیم.

کیاشهر

در مراسم تحلیف و قرائت سوگند اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی بندرکیاشهر که صبح امروز اول شهریور با حضور رحیم حیدری، فرماندار کیاشهر و آستانه اشرفیه برگزار شد، حاتم پور باقر به عنوان ریاست شورای اسلامی کیاشهر انتخاب شد.

همینطور طاهره اجتماعی به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی بندرکیاشهر و میثم سلسله خزانه دار، محمد شاخصی سخنگو و علی رضا قهرمانی به عنوان منشی شورای شهر پنجم معرفی شدند.


 

شهرستان لاهیجان

مراسم تحلیف پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح امروز در سالن فرمانداری شهرستان لاهیجان برگزار شد.

پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی لاهیجان رای گیری هیات رئیسه شورای این شهر انجام شد و به این ترتیب «فرداد جنابی» به عنوان رئیس، «حجت طیران» به عنوان نائب رئیس، «آرمان پوریاسری» به عنوان خزانه دار، «جواد تمیزکار» به عنوان سخنگو و «رضا نصرتی» به عنوان منشی، «نقی شعربافان» عضو شورا، «فرشید فقیه شجاعی» نماینده در شورای شهرستان لاهیجان انتخاب شدند.

گفتنی است انتخابات پنجمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۶) در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شد.

سرپرست شهرداری لاهیجان انتخاب شد / پایان کار آگشته در لاهیجان

در اولین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان که پس از مراسم تحلیف در ساختمان شورا برگزار شد،  بهمن مرتضی پور به عنوان سرپرست شهرداری لاهیجان انتخاب و معرفی شد.

وی پیش از این مدیر حراست شهرداری لاهیجان بود و سابقه سرپرستی شهرداری لاهیجان را برعهده داشته است.

گفتنی است پیش از این سعید آگشته شهردار لاهیجان بود.


 

شهرستان انزلی

اولین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی بندر انزلی با حضور فرماندار شهرستان انزلی پیش از ظهر امروز تشکیل شد.

میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان انزلی در این مراسم با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری نقش مهمی در توسعه شهری دارند، گفت: به دلیل حضوری حماسی مردم در انتخابات باید شورای شهری کارآمد داشته باشیم تا بتواند جواب حضور پرشور مردم در انتخابات را بدهیم.

وی با اشاره به اینکه باید از افراد با تجربه، کاردان و صاحب نظر بیشترین استفاده و بهره برده شود، افزود: با این کار بیشترین مشارکت مردم در امور شاهد خواهیم بود.

مومنی زاده در خصوص انتخاب شهردار بندر انزلی خاطرنشان کرد: برای ابقا و انتخاب شهردار یا سرپرست موقت هیچ نظری ندارم و نخواهم داد زیرا این موضوع در حیطه اختیارات اعضا است.

وی همچنین ادامه داد: فقط این نکته را می گویم که اگر بخواهیم اعتماد مردم حفظ شود باید شهرداری کار آمد انتخاب شود.

پس از پایان مراسم تحلیف منتخبین مردم در پنجمین دوره شورای شهر انزلی، رئیس و اعضای هیأت رییسه این شورا انتخاب شدند.

بر این اساس، «امیر احمدی فرد» با ۷ رأی و اتفاق آرا به عنوان رییس، «شعبان جعفری» نائب رییس، «موسی زنجانخواه» به عنوان خزانه دار، «یاسر کریم بخش» جوان ترین عضو شورا به عنوان منشی و «ابراهیم برف چالان» به عنوان سخنگو شورای شهر انزلی انتخاب شدند.

گفتنی است انتخابات پنجمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شد.

سرپرست شهرداری بندر انزلی انتخاب شد

پس از برگزاری مراسم تحلیف منتخبین پنجمین دوره شورای شهر بندر انزلی و انتخاب رییس و هیأت رییسه شورای شهر این شهر، در اولین جلسه رسمی این شورا، کامبیز رضواندل به اتفاق آرا به عنوان سرپرست شهرداری بندرانزلی انتخاب شد.

با رای اعضای شورای شهر بندر انزلی اعضای کمیسیون های شورای شهر انزلی مشخص شد.

بر این اساس ابراهیم برفچالانی، مه سیما نصیری، بهمن زنجانخواه و امیر احمدی فرد بعنوان اعضای کمسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی انتخاب شدند.

همچنین بهمن زنجانخواه، یاسر کریم بخش، شعبان جعفری، هادی حیدری و امیر احمدی فرد بعنوان اعضای کمیسیون برنامه بودجه و عمران شهری معرفی شدند.

گفتنی است پیش از ظهر امروز «امیر احمدی فرد» با ۷ رأی و اتفاق آرا به عنوان رییس، «شعبان جعفری» نائب رییس، «موسی زنجانخواه» به عنوان خزانه دار، «یاسر کریم بخش» جوان ترین عضو شورا به عنوان منشی و «ابراهیم برف چالان» به عنوان سخنگو شورای شهر انزلی انتخاب شدند.


 

شهرستان املش

پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان املش هم‌زمان با سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کردند.

علی امیری امام با پنج رأی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر املش شد و حسین نعمتی، هوشنگ نظریان، باقر اکبری و اصغر جانعلی پور به ترتیب نائب رئیس، منشی، خزانه‌دار و سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر املش شدند.

در شهر رانکوه اسماعیل فتحی شبخوسلاتی با ۵ رأی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و اباذر روحی کجیدی، امین اکبری، حسن میرزایی و  معصومه شکرگزار شلمانی به ترتیب نائب رئیس، منشی، خزانه‌دار و سخنگوی پنجمین دوره  شورای این شهر شدند.

همچنین «حامد زارع پور» سرپرست شهرداری املش و «محمد نوری» سرپرست شهرداری رانکوه انتخاب شدند.

این جلسه به دستور فرماندار شهرستان املش به‌صورت غیرعلنی برگزار شد.

پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس بخشنامه شماره ۷۷۸۰۹ مورخ ۱۹ مردادماه وزیر کشور، از اول شهریورماه ۱۳۹۶ به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور آغاز به کار می‌کنند.

 


شهرستان رودسر

صبح امروز مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رودسر در فرمانداری این شهرستان با حضور مجتبی کاظمی، ابراهیم ربانی افرمجانی و محمود فرج پور رودسری سه عضو شورای شهر برگزار شد.

اسماعیل صفری و شهرام قهرمانی دو عضو دیگر پنجمین دوره شورای اسلامی در مراسم تحلیف صبح امروز حضور نداشتند و اعضای هیئت‌رئیسه شورای جدید رودسر به همین دلیل تشکیل نشد.

امیر جانبازی فرماندار رودسر در این جلسه گفت: برای تشکیل اعضای هیئت‌رئیسه حضور حداقل چهار عضو شورا ضروری بود بنابراین بر اساس قانون تشکیل هیئت‌رئیسه به جلسه بعد موکل می‌شود.

مجتبی کاظمی، اسماعیل صفری، ابراهیم ربانی افرمجانی، محمود فرج پور رودسری و شهرام قهرمانی پنج عضو شورای اسلامی شهر رودسر در شورای پنجم هستند.


 

شهرستان آستارا

فرماندار شهرستان آستارا پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف اعضای شوای اسلامی شهر آستارا در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: فرمانداری و شهرداری بال‌های توسعه شهری بوده و بیشترین ارتباط مردم با فرمانداری و شهرداری‌ها است.

یونس رنجکش کیسمی با اشاره به اینکه همکاری بین فرمانداری و شهرداری می‌تواند به توسعه شهرستان کمک کند، تصریح کرد: تاکنون ارتباط بین فرمانداری و شهرداری خوب بوده و در این مدت حضور من در آستارا خوشبختانه مشکل خاصی در این حوزه به وجود نیامده است.

 

وی با تصریح براینکه اعضای منتخب مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا بهتر است بر روی سیاست‌گذاری‌های درون شهرستانی متمرکز شوند، خاطرنشان کرد: قانون اختیارات حاکمیتی را به شوراها تفویض کرده و شوراها باید مستقل در اندیشه توسعه شهر باشند.

 

فرماندار شهرستان آستارا با اذعان براینکه شهر آستارا نیازمند مدیریتی قوی در حوزه شورا و شهرداری است و باید متناسب با استعداد و توانمندی‌های شهر شاهد پویایی بیشتر این شهر باشیم، بیان کرد: تمام تلاش مدیریت شهری باید به سمت رفع مشکلات باشد و نباید با اهداف منافع گروهی و باندی گره بخورد.

 

در شهر آستارا سروش وظیفه به عنوان رئیس، عرفان جامبر به عنوان نائب‌رئیس، عادل نیرودل به عنوان سخنگو، حامد نصرت‌الهی به عنوان خزانه‌دار و میثم الوان‌پور به عنوان منشی شورای اسلامی این شهر انتخاب شدند. هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر آستارا برای یک دوره یک‌ساله انتخاب ‌شده‌اند.

 

فرهاد محسنی، شهرام دولت‌ترکپور، سروش وظیفه، عرفان جامبر، عادل نیرودل، حامد نصرت‌الهی و میثم الوان‌پور هفت عضو اصلی پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر آستارا هستند. پیش از این «شهرام دولت‌ترکپور» رئیس شورای شهر آستارا بود.

 

جلسه اعضای شورای اسلامی شهر آستارا جهت تعیین شهردار جدید این شهر عصر امروز در سالن اجتماعات ساختمان شورای اسلامی شهر آستارا برگزار می‌شود. در حال حاضر «علی کوهی» شهردار آستارا است.

 

هم‌چنین در شهر لوندویل، داریوش کرمزاده به عنوان رئیس، شهرام حیایی به عنوان نایب‌رئیس، مجید لطافتی به عنوان خزانه‌دار، صمد ظفرخواه به عنوان سخنگو و آصف زیدی به عنوان منشی شورای اسلامی این شهر انتخاب شدند. هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر لوندویل برای یک دوره یک‌ساله انتخاب ‌شده‌اند.

 

پیش از این «ستاره خلج» رئیس شورای اسلامی شهر لوندویل بود. در حال حاضر «فرزاد مصافی» شهردار این شهر است. شورای اسلامی شهر لوندویل در پنجمین دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا، پنج عضو اصلی دارد.

 

هم‌چنین از شورای اسلامی شهر آستارا «عادل نیرودل» و «حامد نصرت‌الهی» و از شورای اسلامی شهر لوندویل «آصف زیدی» به عنوان نمایندگان شوراهای اسلامی این دو شهر در شورای اسلامی شهرستان آستارا انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار