تابناک / برخی از افراد معتقد به توان افراد غیر بومی برای تصدی کرسی شهرداری رشت هستند باید به عرض رساند، شهروندان رشت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر پاسخ قاطعانه خود را در این خصوص به گوش همگان رساندند و آن انتخاب افرادی با شجره بومی و رشتی بود
کد خبر: ۴۸۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 20 August 2017
تابناک / برخی از افراد معتقد به توان افراد غیر بومی برای تصدی کرسی شهرداری رشت هستند باید به عرض رساند، شهروندان رشت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر پاسخ قاطعانه خود را در این خصوص به گوش همگان رساندند و آن انتخاب افرادی با شجره بومی و رشتی بود


به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، با نزدیک شدن به پایان مارتن نفس گیر شورای چهارم رشت و فراز و نشیب هایی که در طول این چهار سال شهروندان شهر رشت شاهد آن بودند بار دیگر شورای پنجم در آزمون سخت انتخاب شهردار که شاید به عنوان یکی از مهمترین دستور کارهای شورای اسلامی شهر محسوب می گردد قرار گرفته اند. شواهد نشان می دهد در همین ابتدای شروع فعالیت اختلاف نظرهایی در انتخاب شهردار با ماهیت بومی و غیر بومی فضای مشورتی شورای پنجم را در برگرفته و این موضوع تا آنجا پیش رفته است که برخی از اعضای شورای پنجم جهت این عملیات به استانهای همجوار عزیمت کرده و درصدد جلب رضایت مدیرانی با چهره ملی و با عناوین شهردار سایر استانها و یا کلانشهر ها هستند. فارغ از اینکه این اقدام در آینده چه پیامدهایی را می تواند به دنبال داشته باشد، واقع بینانه باید گفت این اقدامات مسبوق به سابقه بوده و در ادوار گذشته نیز مشاهده شده است ولی سرنوشت خوبی برای طرفین رقم نخورد که این موضوع را می توان در انتخاب شهردار خلیلی در دور چهارم شورا به راحتی درک کرد.
اینکه تقاضای تصدی بر سکان شهرداری رشت برای بسیاری از مدیران و صاحبنظران به عنوان یک برند مدیریتی محسوب می گردد اما این کرسی با توجه به ساز و کارهای شورایی از استحکام لازمی برخوردار نیست و باید این طور بیان داشت که برای بسیاری از شهرداران شاید آخرین کرسی مدیریتی محسوب گردد و پس از آن دیگر هیچ ...!
اینکه برخی از اعضای شورای پنجم جهت شناسایی استعدادها به استان های همجوار مسافرت می کنند این پیام را در اذهان عمومی به تصویر می کشد که اولا آیا برای شناسایی استعداد های درون استانی هم چنین اقدامی صورت گرفته و یا اینکه بر اساس مصلحت اندیشی ، ترجیحا این چنین اقداماتی فراتر از مرزهای استان باید صورت گیرد. دوما چرا هیچگونه اقدامی برای رایزنی با چهره های گیلانی موفق در خارج استان صورت نپذیرفته است و یا اینکه چنانچه چنین اقدامی صورت گرفته دلایل عدم پذیرش آنها چیست؟ اینها تنها بخش کوچکی از ابهاماتی است که در آینده می توان بصورت جامع به آنها پرداخت .
در ادامه ضمن اینکه نگارنده معتقد است توان مدیریتی افراد به عنوان شهردار صرف ارائه برنامه های مدون و رنگانگ نمی باشد لذا باید برنامه منطبق بر واقعیت های شهر رشت ، عملگرایی و قانون مداری را به عنوان یک شاخص تاثیرگذار در نظر گرفت . اینکه برخی از افراد معتقد به توان افراد غیر بومی برای تصدی کرسی شهرداری رشت هستند باید به عرض رساند، شهروندان رشت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر پاسخ قاطعانه خود را در این خصوص به گوش همگان رساندند و آن انتخاب افرادی با شجره بومی و رشتی بود. حالیه اینکه برخی افراد سودای مدیر غیر بومی را به زبان می آورند زیبنده رای اعتماد شهروندان رشت نیست و نخواهد بود و قطعا مدیران غیر بومی که هیچگونه شناختی نسبت به شهر و شهروندان رشتی ندارند در این گرداب غرق خواهند شد. پس اکنون که به زعم بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مدیریت شهری شورای پنجم عصاره ای از عزم بومی گرایی شهروندان را در پیش داشت، باید اعضای شورای پنجم نیز پاسخ این رای اعتماد را در انتخاب شهردار بومی بدهند و از اقدامات تجمل گرایانه و بازار گرمی پرهیز کند؛ چرا که شهروندان حجت را تمام کرده و کارهای نیمه تمام بسیاری در سطح شهر بر پیکر خسته شهر موج می زند که نمی توان با ارائه برنامه های غیر همسو و ایدئالیسمی با اهداف ترسیمی سالهای گذشته این مهم محقق گردد .
در پایان باید بیان کرد، انتخاب شهردار در شورای پنجم هم می تواند نقطه آغاز شورای پنجم باشد و هم نقطه پایان...!


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار