درحاشیه ؛
تابناک / در 15 دقیقه پایانی جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم، نوبت به بررسی صلاحیت حجت الاسلام محمود علوی وزارت اطلاعات رسید. به دلیل محدودیت زمان تنها کاظم دلخوش و محمدقسیم عثمانی به عنوان مخالفان وزیر پیشنهادی رسید که پشت تریبون رفتند و دلخوش هم مثل همیشه شعر خواند.
کد خبر: ۴۷۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۴ 16 August 2017
تابناک / در 15 دقیقه پایانی جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم، نوبت به بررسی صلاحیت حجت الاسلام محمود علوی وزارت اطلاعات رسید. به دلیل محدودیت زمان تنها کاظم دلخوش و محمدقسیم عثمانی به عنوان مخالفان وزیر پیشنهادی رسید که پشت تریبون رفتند و دلخوش هم مثل همیشه شعر خواند.

محمدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا با خواندن آیاتی از سوره حجرات، صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد: همه عزیزان می دانند که سوره حجرات در مورد مسائل اخلاقی تذکرات خوبی دارد. در این سوره خداوند می فرماید ای اهل ایمان از بسیاری گمان ها در حق مردم بپرهیزید؛ زیرا برخی گمان‎ها گناه است و در زندگی هم، تجسس نکنید.

دلخوش افزود: امیدواریم همانطورکه آقای جهرمی با این سنشان اینقدر خوب دفاع کردند، مجلس هم به دولت کمک کند تا زودتر کارش را شروع کند. آقای علوی با توجه به برنامه ای که دارند به ایشان نقدهایی داریم.

این نماینده شاعر پیشه مجلس، در ادامه صحبت‌هایش به شعرخوانی برای وزیر اطلاعات پرداخت و گفت:

گفتم امروز جناب علوی درد دلی هست

با اینکه شما ضامن آزادی مایید

اما گله داریم که برنامه ندارید

هرچند که امنیت این ملک شمایید

این شعر دلخوش با تشویق پزشکیان که ریاست جلسه عصر امروز مجلس را برعهده داشت، همراه شد. او ادامه داد: آقای علوی برنامه هایی که شما دادید را مطالعه کردم. ظرف یک سال گذشته مشکلات جامعه را به شما و وزرای دیگر هم گفته ام، امیدواریم آقای جهرمی در مورد این فضای مجازی که می گویند، کاری کنند. بخشی از این فضای مجازی مصیبتی شده است.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات تأکید کرد: آقای علوی ما نگران نیستیم که فضای مجازی در اختیار همه قرار بگیرد، اما فضاهای مجازی آرمان های مردم را مورد هجوم قرار داده و در برخی کانال هایی که ایجاد شده است، به ناموس مردم توهین می شود.

دلخوش با این سئوال که «به چه دلیل برخی در فضاهای مجازی و تلگرام اینقدر راحت به مردم توهین می کنند؟»، تصریح کرد: امروز مردم و مسئولین از طریق فضای مجازی مورد اتهام قرار می گیرند. حتی به رده بالای مملکت در این فضای مجازی توهین می کنند. ما نمی گوییم کانال هایی که از خارج هدایت می شوند را کاری کنید، لجن پراکنی کار آنهاست. شما در برنامه‎تان از صیانت اطلاعاتی از مردم سخن گفتید اما ما احساس می کنیم این صیانت انجام نمی شود.

این نماینده مجلس خطاب به علوی گفت: این مفسده دامن همه را گرفته است. چرا با کسانی که در داخل در فضای مجازی نادرست رفتار می کنند و شناسایی هم شده اند، برخورد نمی شود؟ چرا باید به خانواده من که خانواده شهید است توهین کنند و هیچ کس احضار نشود؟ آقای علوی برنامه های شما برای برنامه های تهاجمی دشمن در چه سطحی است؟ آیا در جنگ نرم وارد شده اید؟

او افزود: در کشور انتصاب هایی انجام می شود که دلم برای بچه های وزارت اطلاعات می سوزد. چرا برخی در مسند امور قرار می گیرند و در گوشه ای خراب کاری می کنند و بعدا دستگیر می شوند، این برای کشور هزینه ندارد؟ مدیرانی که وارد عرصه مدیریتی می شوند باید مدام تحت مراقب قرار بگیرند، اما این هم انجام نمی شود.

دلخوش اینگونه صحبت‌هایش را تمام کرد: ما در کشورمان امنیت سرمایه گذاری نداریم اگر یک نماینده مجلس از یک سرمایه گذار حمایت کند، می گویند سهامدار هستند! خود وزارت اطلاعات باید از سرمایه گذارها حمایت کند. به گفته وی، برخی دستگاه ها به نظرات وزارت اطلاعات توجه نمی کنند و افرادی که از سوی هیئت نظارت وزارت اطلاعات رد می شوند، را تأیید می کنند.

برچسب ها: کاظم دلخوش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار