ایزددوست ؛
تابناک / اولین شرکت تعاونی توسعه وعمران شهرستان تالش باعضویت حدود 2000 نفروسرمایه ثبتی 7/4 میلیاردریال درشهرستان تالش به ثبت رسید.
کد خبر: ۴۷۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹ 15 August 2017
تابناک / اولین شرکت تعاونی توسعه وعمران شهرستان تالش باعضویت حدود 2000 نفر و سرمایه ثبتی 7/4 میلیاردریال درشهرستان تالش به ثبت رسید.

محمودایزددوست مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان گیلان ضمن بیان این مطلب افزود که تشکیل این تعاونی ها را در راستای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و قانون تاسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران و مصوبات دولت و به منظور توسعه همه جانبه شهرستان ها، بهره گیری از مشارکت مردمی جهت فعالیت های تولیدی و اشتغالزایی،واگذاری طرح های انجام فعالیت های عمران و آبادانی و تملک اراضی واقع دربافت های فرسوده تشکیل می شود.
 
 
 
 
ایزددوست گفت: به ویژگی های خاص این شرکت های تعاونی شامل فراگیر بودن عضویت در شهرستان، گسترده بودن حوزه فعالیت این تعاونی اشاره داشتند و تشکیل و فعالیت این تعاونی ها را مصداق واقعی اجرای اصل 44 و واگذاری بخش تصدیگری اقتصاد به مردم دانستند که در مقابل مردم نیزاز منافع مشارکت بهره مند خواهند شدکه درواقع موجب تسریع درتوسعه شهرستانها خواهدگردید.

وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون به کمک استانداری و فرمانداری ها و همچنین مشارکت مردم ،تشکیل تعاونی توسعه وعمران در 10 شهرستان در دستور کار بوده و در 5 شهرستان هیأت موسس انتخاب و فروش سهام آغاز گردیده است و با پیگیری های جدی که در حال انجام است و احتمالاً تا پایان سال جاری حداقل 3 شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان جدید در استان به ثبت خواهد رسید.
 
شایان ذکر است که در شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در بدو تاسیس باید نیم درصد جمعیت شهرستان عضو آن شوند و سرمایه اولیه شرکت حداقل باید 3 میلیارد ریال باشد و افراد متولد، ساکن و شاغل در شهرستان می توانند در تعاونی عضو شوند.
 

منبع: تابناک
برچسب ها: محمود ایزددوست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار