تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با صدور پیامی، درگذشت «محمد جوادی»، یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران استان را به خانواده وی و جامعه رسانه ای استان تسلیت گفت.
کد خبر: ۴۷۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۶ 13 August 2017
تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با صدور پیامی، درگذشت «محمد جوادی»،  یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران استان را به خانواده وی و جامعه رسانه ای استان تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در این پیام آمده است:

«بازگشت همه بسوی اوست»

در آوردگاه حق و باطل، بار دیگر روایتگری صادق از این عرصه، آسمانی شد.

چهار صباح بیشتر از روز خبرنگار را پشت سر نگذاردیم که خبر ناگوار درگذشت حاج «محمد جوادی» پیشکسوت عرصه خبر و یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران گیلان، کام فعالان عرصه رسانه استان را تلخ کرد.

روزنامه‌نگاری پرتلاش که عمری در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به هموطنان خود تلاش نمود و سال‌ها باید بگذرد تا همانندی چون او به منصه ظهور برسد.


ضمن اعلام همدردی با بازماندگان زنده یاد جوادی، بدین وسیله فقدان این استاد گرانقدر پیشکسوت مطبوعات گیلان را به اصحاب رسانه استان تسلیت گفته و از آستان کبرایی حضرت احدیت برای آن مرحوم علو درجات و برای تمامی بازماندگان صبر و شکیبایی و طول عمر با عزت مسألت می نمایم.
روحش شاد، یادش گرامی باد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

شامگاه شنبه 21 مرداد 96

***

بنا بر این گزارش؛ محمّد جوادی یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگارهای گیلان در سال ۱۳۰۰ شمسی در شهر خمام دیده به جهان گشود. وی در سال ۱۳۳۱ با همکاری «حاج سید محمد تیاب»، حاج محمدعلی انشایی، حاج حسن حجتی، ابراهیم فخرایی اقدام به انتشار روزنامه ارزشی و متعهد «طالب حق» در رشت نمود.

این روزنامه یک ضمیمه به نام «ماهنامه راه حق» داشت که ماهنامه‌ای پرمحتوا، مذهبی و مبارز بود که توسط حجت الاسلام شیخ حسن حجتی، واعظ معروف گیلان از خرداد ۱۳۳۶ ش منتشر می شد. این ماهنامه با همکاری حجت الاسلام اشراقی، حاج سراج انصاری، حاج محمدعلی انشایی، حاج میرزا ابوالحسن فقیهی و… منتشر می‌شد.

بعد از انقلاب اسلامی نیز این نشریه به صورت هفتگی به مدیرمسئولی محمّد جوادی منتشر شد.

سرانجام، این روزنامه نگار قدیمی استان، روز شنبه 21 مرداد 96 در سن نود و شش سالگی دارفانی را وداع گفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار