کد خبر: ۴۷۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 12 August 2017
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور سه‌شنبه (24 مرداد) برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود در جلسه علنی سه شنبه 24 مرداد مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، اسامی وزرای پیشنهادی دولت دوزادهم در نامه‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه‌شنبه 17 مرداد مجلس قرائت شد و کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌های مجلس از صبح چهارشنبه (18 مرداد) بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را آغار کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آنا درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اظهار کرد: پس از ارائه لیست کابینه پیشنهادی به مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را دارند. به این ترتیب بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی تا صبح سه‌شنبه 24 مرداد ادامه دارد و جلسات علنی پارلمان برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از 24 مرداد آغاز می‌شود.

اسدالله عباسی ادامه داد: جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی هم بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس و روال گذشته در همه روزهای هفته به جزء جمعه یا تعطیلات رسمی در دو شیفت کاری برگزار می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس درباره ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی گفت: وزرای پیشنهادی معرفی شده در مجموع خوب است و باید سوابق و برنامه‌های آنان را براساس شاخص‌ها و نیاز جامعه و شرایط کشور بررسی و پس از آن اعلام نظر کنیم.

وی افزود: دولت اکنون با ابرچالش‌هایی همچون اشتغال، تولید داخلی، معیشت مردم مواجه است و باید ببینیم راهکار تیم اقتصادی دولت برای برون‌رفت از این وضعیت چیست؟ آیا همان راهکارهای کلیشه‌ای و روزمره است یا ایده و طرح‌های جدید دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره لزوم تعامل دولت با کشورهای خارجی اظهار کرد: تعامل با دنیا و ایستادگی درباره سلطه‌گران از دیگر موارد مهمی است که باید در دستورکار دولت‌ دوازدهم قرار بگیرد و سایر نهادها هم باید به وزرات خارجه کمک کنند. دوسال اول دولت یازدهم به موضوع مذاکرات هسته‌ای و برجام اختصاص یافت و برای اینکه بتوانیم حق و حقوقمان از برجام را بگیریم باید پیگیری مطالبات برجام ادامه یابد اما در عین حال دولت نباید از سایر امور غفلت کند.

عباسی گفت: در وزارت خارجه فقط موضوع تصدی‌گری مطرح نیست و بحث حاکمیت نیز اهمیت دارد. در برجام فرصت‌هایی را از دست دادیم و بدعهدی آمریکا باعث شد بسیاری از امتیازاتی که قرار بود بگیریم را نگیریم اما حق گرفتنی است و دستگاه دیپلماسی باید تلاش کند تا از حقوق ملت ایران دفاع کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار