تابناک / مازیار صیادی اظهار کرد: توسعه و عمران شهرستان رشت با رویکرد و تاکتیک و برنامه‌های مدون اجرایی شروع به کار می‌کند.
کد خبر: ۴۷۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 05 August 2017
تابناک / مازیار صیادی اظهار کرد: توسعه و عمران شهرستان رشت با رویکرد و تاکتیک و برنامه‌های مدون اجرایی شروع به کار می‌کند.

مشاور مدیرکل نعاون و کار و رفاه اجتماعی گیلان در تشریح کارکرد «شرکت توسعه و عمران» شهرستان رشت اظهار داشت:در هر شهرستان فقط یک شرکت توسعه و عمران ایجاد می‌شود و در تمام پروژه‌های عمرانی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی، مخابراتی، گاز، برق، راه‌سازی و شهرسازی وگردشگری می‌تواند بعنوان ساختارساز و مجری فعالیت نماید و نیز می‌تواند از دهها شرکت زیرمجموعه و اقماری، دعوت به همکاری نماید. در شرکت توسعه و عمران شهرستان رشت باید نیم درصد جمعیت شهرستان عضو باشند.

صیادی راجع به قدرت و کارایی شرکت توسعه و عمران گفت: توسعه و عمران می‌تواند بعنوان یک هلدینگ عمل کند و ساختار مهندسی شهر را از لحاظ تولید ثروت و توسعه‌ی متوازن متحول سازد.
 
وی افزود: شرکت توسعه و عمران از این امتیاز بسیار مهم برخوردار است که می‌تواند از قانون ترک تشریفات در مناقصات بهره بگیرد؛ امتیازی که حتی بزرگترین و قدرتمندترین نهادهای سیاسی و اقتصادی و امنیتی کشور از چنین امتیاز قانونی برخوردار نیستند و امتیاز ترک تشریفات و داشتن قانون مستقل، فقط متعلق به شرکت توسعه و عمران است و قانون شرکت توسعه و عمران در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و دولت جهت اجرا به استانها ابلاغ نموده است.

مهندس صیادی با تأکید بر اهمیت شرکت توسعه و عمران ادامه داد: با بیان شفاف‌تر عرض کنم؛ توسعه و عمران، کلید توسعه و تولید ثروت و اعتلای اقتصادی شهرستان را در اختیار دارد و شرکت توسعه و عمران، تجلی‌گاه عزم و اراده مدیرانی است که صاحب طرح و ایده اجرایی هستند ؛ توسعه و عمران، جلوه‌گاه همگرایی و هم‌افزایی برای توسعه و تعالی و تولید و تقویت و انباشت ثروت در شهرستان می‌باشد. شرکت توسعه و عمران در واقع پارلمان اقتصادی شهرستان است و می‌تواند نقش اساسی و منحصر به فرد در توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال ایفا نماید.

صیادی در خصوص شرایط اختصاصی هیت مدیره شرکت توسعه و عمران و شروع به کار آن به خبرنگار ما گفت: مدیران باید استعلام از مراجع چهارگانه را داشته باشند و تمام رویدادهای مالی آن توسط نهادهای دولتی و نظارتی، کنترل و هدایت می‌شود. برای عضوگیری و به منظور رعایت عدالت در توزیع سرمایه و بهره‌مندی از تمام لایه‌های اجتماعی، به هر یک از ادارات، سازمانها، احزاب و تشکلها، واتحادیه ها و بخشداریها، شهرداریها، دهستانها و روستاها تعداد معینی سهمیه تخصیص دادیم تا افراد حایز شرایط را برای عضوگیری در کوتاهترین زمان ممکن معرفی کنند. مبلغ در نظر گرفته شده برای عضویت نیز پنجاه هزار تومان می‌باشد و در مدت کوتاهی بعد از فرایند عضوگیری، شرکت توسعه و عمران وارد فاز عملیاتی و اجرایی خواهد شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار