دبیر کل مجمع مهندسین گیلان به تابناک گفت ؛
تابناک / بحث مربوط به جوانان همانطور که از ابتدای انقلاب مطرح بوده در حد شعار خلاصه نشده، و حقیقت امر اینست که پیروزی انقلاب اسلامی ما مدیون فداکاری های همین جوانان است.
کد خبر: ۴۷۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 01 August 2017
تابناک / بحث مربوط به جوانان همانطور که از ابتدای انقلاب مطرح بوده در حد شعار خلاصه نشده، و حقیقت امر اینست که پیروزی انقلاب اسلامی ما مدیون فداکاری های همین جوانان است.
 
مازیار صیادی در گفت و گویی به خبرنگار ما گفت: اساسا در فضای سیاسی و اجتماعی و حتی در حوزه مدیریتی، موضوع «جوانان» از جمله سوژه‌های طنز و زینت‌المجالس است! جوان‌گرایی و جوان‌سازی، یک مانور کهنه تبلیغاتی است که تاریخ مصرفش مدتها به پایان رسیده است.
 
 
 
 
صیادی در خصوص اشتغال جوانان اظهار کرد: به محض اینکه استخدام و جذب جوانان در دستگاههای دولتی مطرح می‌شود، متاسفانه یک عبا و قبا برای جوانان دوخته می‌شود به نام «مشاورین جوان»! در حالیکه چنین چیزی با اصل و اهداف مشاورت، تناقض ذاتی دارد چرا که مشاور قاعدتا باید در حوزه‌ی مدنظر، دارای تجربه و اشراف باشد تا بتواند تجارب خود را به مدیران انتقال دهد اما برخی می‌خواهند با این حربه نشان دهند که چقدر جوانان را جدی می‌گیرند!
 
دبیر کل مجمع مهندسین گیلان تصریح کرد: مواردی مانند مشاورین جوان بدون تعریف ردیف بودجه و سابقه استخدامی و با پرداخت 200 تا 300 هزار تومان در ماه، صورت می‌گیرد؛ آن هم هر چند ماه یکبار و با چانه‌زنی بسیار و عده‌ای دیگر که قدری نفوذشان کمتر است، در هیبت نیروهای خدماتی شرکتی و با دریافت حداقل حقوق طبق قانون کار و بدون در نظر گرفتن میزان تحصیلات، در قالب حجمی، جذب دستگاههای دولتی می‌شوند که شرح این شیوه و تعویق چند ماهه در پرداخت حقوق این شاغلان نیز یک رمان مطول است!

صیادی در ادامه اظهار داشت: بخش اعظم جوانان که از کورس ماراتنِ اشتغال باز می‌مانند، تنها همنشین‌شان چهار دیواری خانه و دلخوشی آنها شنیدن وعده‌های مسولان در رسانه‌هاست که تا چه زمان، سحر خواهد آمد!

صیادی با اظهار نارضایتی از کارکرد بعضی بانک‌ها ادامه داد: واحدهای صنعتی در بخش تعاون و بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی تعطیل هستند و بانک‌ها به علت نادیده گرفتن واقعیت‌های جامعه، عملا و عمدا با اعطاء تسهیلات سرمایه در گردش مخالفت می‌کنند و وقتی سرمایه در گردش وجود نداشته نباشد، فعالیت کارخانه‌ها مفهوم ندارد و عملا جذب جوانان برای بخش صنعت و اشتغال معنا پیدا نمی‌کند.

صیادی گفت: متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها برای اشتغال جوانان جهت تشکل‌های کوچک مشاغل خانگی و صدور مجوز، قصور و مخالفت می‌کنند و به نظر می‌رسد در این شرایط نیاز است که استاندار محترم ضمن ورود به این مسأله و تذکر جدی به مدیران و دستگاههای دولتی و بانک‌های مبتلا به کم‌کاری، تکلیف چنین افراد و دستگاههایی را مشخص نمایند.

صیادی در پایان خاطرنشان کرد: بخش اعظم نیروهای بیکار ما به سنین میانسالی رسیده و جوانان دیگری هم به جمع‌شان پیوسته‌اند اما متاسفانه در سه سال اخیر بودجه تکلیفی برای طرح‌های ایجادی تخصیص داده نشده است و بالغ بر 1000 میلیارد تومان طرح در نوبت دریافت تسهیلات داریم ؛ بعضی افراد که سنگ جوانان را به سینه می‌زنند، بکوشند در سنگر قانون‌گذاری، همان طور که برای فرهنگستان علوم، بخش فرهنگ و آموزش، حفاظت از آثار تاریخی و مؤسسات نه چند مطرح، بودجه‌های چند صد میلیاردی تصویب می‌کنند، از سهم بودجه تکلیفی اشتغال جوانان نیز دفاع کنند ؛ هرچند بعید به نظر می‌رسد که اصولا از میزان این بودجه مطلع باشند!
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار