سرپرست مدیریت ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد:
سرپرست مدیریت ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد گفت: مدیریت بحران باید از شکل فانتزی و پیوست پروژه‌ها خارج شود.
کد خبر: ۴۶۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 26 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،امیر_عزیزی در سیزدهمین نشست_واکاوی مسائل روز مدیریت شهری با عنوان «الزامات مدیریت بحران در توسعه شهری» که به همت گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در تالار شهر برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه امروز دغدغه ایمنی و مدیریت بحران در سطح کلان کشور دیده نمی‌شود که شاهد عینی آن اساسنامه و قانون سازمان مدیریت بحران کشور است که از اسفند 93 در مجلس به نتیجه مشخصی نرسیده است.
وی افزود: متاسفانه در زمان بحران و حادثه اقدامات به صورت احساسی انجام می‌شود و اقدام زیربنایی و اصولی نیست.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد تصریح کرد: متاسفانه زمانی که در سازمان‌ها بودجه‌ریزی عملیاتی می‌شود پایین‌ترین رقم اعتباری به مجموعه بحران و ایمنی کمترین بودجه تعلق می‌گیرد و مدیریت بحران به شکل فانتزی دیده می‌شود.
عزیزی به ارتباط توسعه پایدار و مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: این موضوع باید مورد توجه واقع شود زمانی که توسعه پایدار پیش می‌رود اگر مدیریت بحران وجود نداشته باشد آن توسعه، پایدار نخواهد بود.
وی بیان کرد: بنابراین باید در سطح دولت‌های محلی و کلان این دغدغه را ایجاد کنیم و مدیریت بحران از حالت پیوست خارج و ذات پروژه‌ها با رویکرد کاهش مخاطرات احداث طراحی شود.
رییس شبکه آسیایی جامعه ایمن اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده در خصوص فرسوده بودن و ناایمن بودن ابنیه در حال حاضر 6 درصد از مراکز اقامتی، 50 درصد مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و 80 درصد از مراکز درمانی مشهد ناایمن و فرسوده است.
عزیزی با اشاره به تهیه طرح خطرپذیری شهر مشهد گفت: تهیه این طرح از سال 87 با مشارکت یک مجمع بین‌المللی آغاز شده که تیم تهیه کننده آن ترکیبی از دانشمندان بین‌المللی و اساتید دانشگاهی شهر مشهد است که متاسفانه بعد از 10 سال تنها طرح خطرپذیری منطقه یک مشهد تهیه شده است.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد گفت: همزمان با شهر مشهد 4 شهر دیگر در دنیا تهیه این طرح را آغاز کردند که در سال 90 توانستند طرح را به طور کامل تهیه کنند.
وی اضافه کرد: این پتانسیل در شهر مشهد وجود دارد که با تعاملات بین‌المللی و ملی موضوع مدیریت بحران را به شکل جدی پیش ببریم و در این زمینه حساس‌سازی کنیم؛ همچنین با توجه به اینکه در مرحله اعتبارات دغدغه‌ای برای سرمایه‌گذاری در مدیریت بحران وجود ندارد که موضوع باید مورد توجه شورای پنجم و مدیریت شهری جدید قرار بگیرد.
رییس شبکه آسیایی جامعه ایمن تصریح کرد: اینکه بگوییم در شهر ما مخاطره‌ای وجود ندارد کاملا اشتباه است بلکه حوادثی از جمله زلزله، سیل، خشکسالی و... مشهد را تهدید می‌کند که باید در طرح جامع دیده شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که بودجه‌های کشور و شهرداری‌ها محدود است لذا مدیریت شهری باید پروژه‌هایی را در اولویت قرار دهد تا علاوه بر توسعه پایدار سبب کاهش مخاطرات در شهر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار