کد خبر: ۴۶۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴ 23 July 2017
تابناک / مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: به‌لحاظ باسوادی از رتبه هفتم کشور به رتبه چهارم کشور رسیدیم.
 
 مهدی حاجتی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: اول مهر یک روز ملی است و 5 هزار واحد آموزشی را برای روز اول مهر آماده سازی می‌کنیم.

حاجتی از حضور 375 هزار دانش آموز در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: 100 هزار دانش آموزان به مدارس جدید ورود می‌کنند که یا نوآموز هستند و یا وارد پایه‌های جدید تحصیلی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: در قالب پنج کمیته، اقدامات لازم برای آماده سازی مدارس برای اول مهر را انجام می‌دهیم و فصل تابستان را فصل برنامه ریزی در این زمینه می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی برای اول مهر صورت گرفت ابزار داشت: با مشارکت فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی انجام شد و شهرداری‌ها نیز 5 درصد از سهم عوارض آموزش و پرورش را اختصاص دادند.ِ

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته با نامه ارسالی از استاندار گیلان مقرر شد که هر مدیر در یک مدرسه حاضر شود و علاوه بر نواختن زنگ در بازسازی مدرسه نیز مشارکت کنند که 19 مدیرکل در مدارس حضور یافتند.

وی با بیان اینکه با توجه به نامگذاری سال گذشته به نام تولید و اقتصاد مراسم اول مهر را در یک هنرستان برگزار کردیم گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی, تولید و اشتغال در نظر داریم یک هنرستان را برای مراسم اول مهر تعرفه کنیم.

حاجتی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس مقارن هستند خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی را در هفته دفاع مقدس برگزار کرده و در مدارس با حضور خانواده‌های شهدا مراسم باشکوهی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ باسوادی از رتبه هفتم کشور به رتبه چهارم کشور رسیدیم گفت: استان گیلان از نظر عملکرد در حوزه سوال آموزی رتبه اول کشور را دارد و این با همت دست جمعی همه مدیران و فرمانداران به‌دست آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار