تابناک / محمدعلی نجفی‌، استاندار گیلان در جلسه امروز(31 تیر) شورای آموزش و پروش استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اعلام کرد: آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید تنها در حوزه وظایف آموزش و پرورش نیست.
کد خبر: ۴۶۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴ 23 July 2017
تابناک / محمدعلی نجفی‌، استاندار گیلان در جلسه امروز(31 تیر) شورای آموزش و پروش استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اعلام کرد: آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید تنها در حوزه وظایف آموزش و پرورش نیست.

 

وی آماده سازی مدارس را تکلیفی فراتر از دستگاههیا اداری و دولتی دانست و گفت: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بسیاری از نهادها و بنیادهای مختلف می‌توانند در آماده سازی مدارس مشارکت کنند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه همانطور که در اقتصاد مقاومتی اگر همه پای کار نیایند کاری پیش نمیرود، افزود: برای اماده سازی مدارس هم نهادهای انتظامی و نظامی و بنیادها که امکانات خوبی دارد باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

 

وی بر حضور مدیران کل در مراسم بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در ترمیم و نوسازی مدارس مشارکت داشته باشند.

 

نجفی به برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان برای اوقاف فراغت دانش آموزان و موضوع مهارت آموزی به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات عمده جامعه امروزی نداشتن مهارت فارغ التحصیلان است.

 

وی اضافه کرد: مهارت آموزی دانش آموزان یک اقدام ماندگار است که برای سال‌ها به عنوان یک خدمت ارزشمند یادگار باقی می‌ماند.

 

استاندار گیلان درباره فعالیت‌های آموزش و پرورش گیلان در حوزه نهضت سوادآموزی، اظهار داشت: هرکاری که همت و پشتکار پشتوانه آن باشد به نتیجه خواهد رسید.

 

وی اذعان کرد: موفقیت‌های نهضت سواداموزی در سال گذشته  نتیجه همت جمعی در استان است.

 

نجفی یادآور شد: ضعفی در برخی از شهرستان‌هایی که عملکرد کمتری نسبت به دیگر شهرستان‌ها دارند این است که نمی‌توانند فرمانداران را پای کار بیاورند.

 

وی تاکید کرد: برای موفقیت کامل در حوزه نهضت سوادآموزی و تحقق اهداف باید از ظرفیت دهیاران استفاده شود.

 

استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از ظرفیت عظیم دهیاران تاکید کرد و افزود: دهیاری‌ها اعتبارات خوبی دارند که هدایت آن به سمت بخش آموزشی بسیار اثربخش است.

 

وی در ادامه گفت: استاندار ریاست شوراهای بسیاری را در استان برعهده دارد اما من به آموزش و پرورش اعتقاد راسخ داشته و آن را یک زیرساخت می‌دانم.

 

نجفی خاطرنشان ساخت: این پیگیری مستمر مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش است که این جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 80 درصد تمرکز من بر روی افزایش اشتغال است، گفت: هرچه اشتغال بیشتری ایجاد کنیم گامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته‌ایم.

 

استاندار گیلان اظهار داشت: اکنون با تلاش‌های صورت گرفته جایگاه گیلان از رتبه دوم بیکار کشور خارج شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار