کد خبر: ۴۶۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 21 July 2017
مراسم ادامه واکنش‌ها به انتصاب یک بانو برای سرپرستی ایرلاین ملی، وداع‌نامه مدیر ۸ ساله هما با همائیان با انتقاد از تصورات ساده انگارانه نسبت به صنعت هوایی، بهره‌برداری از فرودگاه و بندرگاه جزيره هندورابی، دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای فرودگاه‌های كشور برای اعزام و پذیرش حجاج درسال ۹۶ اهم اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت، است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:چند روز پس از حکم جدید وزیر راه و شهرسازی برای فرزانه شرفبافی در سرپرستی شرکت هواپیمایی ایران ایر،  مراسم تودیع و معارفه مدیران هما رسما برگزار شد تا ریاست هشت ساله پرورش بر ایران ایر به پایان برسد.

پرده‌برداری از ۸ سال پايداری هما در زمان تحریم/ برای تامین سوخت در فرودگاه ثالث ۴۵۰۰ نشست و برخاست اضافه انجام دادیم

در مراسم تودیع مدیرعامل 8 ساله هما، پرورش به عنوان اصلی ترین سخنران در فرصت یک ساعته‌ای که در اختیار داشت به ارائه گزارشی از وضعیت سال های گذشته در این نهاد پرداخت و البته از افق های روشن ایران‌ایر در سال های آینده صحبت کرد.

مدیرعامل سابق ایران‌ایر با بیان اینکه بسیاری از فرودگاه‌ها در سال‌های سخت تحریم، فروش سوخت به این شرکت هواپیمایی را متوقف کرده‌ بودند، تاکید کرد: ما برای معامله با معدود فرودگاه‌های باقی مانده مجبور بودیم که پول نقد جابجا کنیم و این در حالی بود که بانک مرکزی در سال‌های قبل توان تهیه یورو نداشت و ایران‌ایر برای هر یک از برنامه‌های خود باید پول نقد از محل‌های متفاوت تهیه می‌کرد تا بتواند پروازهای خود به مقاصد اروپایی را ادامه دهد.

پرورش درباره وضعیتی که وی ایران‌ایر را هشت سال قبل در آن تحویل گرفت، اظهار کرد: به محض ورود ما به ایران‌ایر، مشکلات و محدودیت‌ها نیز آغاز شد. چند هفته پس از آغاز به کار بنده در هما در اکتبر ۲۰۰۹ نامه‌ای برای ایران ایر آمد که در آن مدیرعامل آژانس هوایی اروپایی گفته بود که بازرس‌هایی برای ارزیابی وضعیت ایران‌ایر خواهند فرستاد و به دنبال آن هستند که پروازهای این شرکت را به اروپا محدود کنند. در این زمان آنها ایران‌ایر را شخم می‌زدند و حتی از کوچک‌ترین مسائل هم ایراد می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۵ بانک مرکزی حتی یک دلار پول برای ایران‌ایر جابه‌جا نکرد، توضیح داد: در طول تمام این سال‌ها ایران ایر تلاش می‌کرد با مدیریت بخش‌های مختلف خود را سر پا نگه دارد. حتی مسئولیت جابجایی پول‌هایی که به دست می‌آوردیم نیز با خودمان بود و بارها گفته بودیم که اگر مشکلی پیش بیاید، شخصا مدیرعامل ایران‌ایر باید پاسخگو باشد. در این مدت ما مجبور بودیم برای جابجایی تنها یک قطعه کوچک هواپیماهای پهن‌پیکر خود را به پرواز وا داریم که این مسئله هزینه‌های بسیار بالایی را به شرکت تحمیل کرد.

وی با اشاره به تغییر شرایط از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تصریح کرد: همزمان با شروع مذاکرات هسته‌ای، دکتر آخوندی (وزیر راه و شهرسازی) بنده را به عنوان نماینده این بخش در مذاکرات معرفی کردند تا در کنار دکتر ظریف (وزیر امور خارجه) و دیگر مسئولان بخش کوچکی از کار را در این حوزه پیگیری کنیم. پس از برجام نیز دو سال کار شبانه روزی در تمام روزهای سال صورت گرفت تا به قراردادهایی نهایی برسیم. تنها حجم یکی از قراردادهای ما ۹۰۰ صفحه است و این گستردگی کار در طول ماه‌های گذشته را نشان می‌دهد.

پرورش در پایان صبحت های خود خاطرنشان کرد: ایران ایر در طول این سال‌ها مجبور شده هواپیماهایی را بفروشد که دیگر ادامه پرواز آنها اقتصادی نبوده است. زمین‌هایی را بفروشد که هزینه‌کرد آن به آشیانه‌ها و ساخت امکانات جدید منجر شده است و بیش از ۳۸۵۰ میلیارد تومان حقوق ماهیانه بدهد که حق تمام نیروهای این بخش بوده است. با وجود تمام این مشکلات امروز ایران‌ایر تحولات خود را با ورود هواپیماهای جدید آغاز کرده و امیدواریم در دوره مدیریت تازه این مجموعه اتفافات مثبت آغاز شده ادامه پیدا کند.

استفاده از امکانات جدید پروازی حق مردم است

در ادامه نوبت به شرفبافی، سرپرست جدید ایران ایر رسید تا با تشکر از آنچه در طول سال های گذشته برای این سازمان اجرایی شده است به برنامه های کلانی اشاره کند که می تواند در طول سال های آینده هما را متفاوت کند.

سرپرست جدید ایران ایر گفت: مجموعه هما در طول‌های سال‌های طولانی گذشته با وجود تمام مشکلات و دغدغه‌ها به حیات خود ادامه داده و توانسته نام این ایرلاین را زنده نگه دارد اما به منظور بهبود سبک خدمات و جایگاه این شرکت باید برنامه‌ریزی های گسترده‌ای صورت گیرد که بسیاری از آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به حق مردم ایران در استفاده از به‌روزترین امکانات و استانداردترین پروازها تاکید کرد: ما در ایران ایر به دنبال آن خواهیم بود که با حفظ حقوق شهروندی پروازهایی را متناسب با شأن ملت ایران ارائه کنیم. در کنار آن ایران‌ایر پرواز در مناطق محروم و فرودگاه‌های کوچک را نیز دنبال می‌کند تا تمام مردم از نعمت پروازهای استاندارد بهره‌مند شوند.

انتقاد از فرآیند خصوصی‌سازی در ایران

وزیر راه و شهرسازی به عنوان دیگر سخنران این برنامه به بخشی از مشکلات به وجود آمده در اقتصاد ایران اشاره کرد و با بیان اینکه ایران ایر جزئی از این فرایند اشتباه بود، به اهمیت کاری اشاره کرد که در طول سال های گذشته در این مجموعه اتفاق افتاده است.

عبای آخوندی با بیان این‌که تصمیم‌گیری‌های غلط در فرآیند خصوصی‌سازی جفایی بزرگ به اقتصاد و مردم ایران بود، تصریح کرد: ما به هیچ عنوان به‌دنبال مخالفت با خصوصی‌سازی نیستیم. حتی بنده خود در فرآیند پیش‌نویس قانون خصوصی‌سازی کشور نقشی جدی داشته‌ام اما مسئله‌ای که باید روی آن تاکید داشت بحث ارزیابی های جدی و ساختاری و تضمین آینده هر یک از بنگاه‌های اقتصادی است که در برنامه واگذاری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تجربه کشورهای مختلف جهان در گسترش خصوصی‌سازی اقتصادی خود بیان کرد: هر یک از کشورهای توسعه‌یافته پس از آنکه تکلیف بنگاه‌های اقتصادی خود را از نظر بازسازی ساختاری و تضمین کیفیت مشخص کرده‌اند، اقدام به واگذاری را کلید زده و ادامه دادند. این در حالی است که در کشور ما بسیاری از بزرگترین نهادهای اقتصادی مانند شرکت مخابرات، فولاد، پتروشیمی و صنایع هوایی و دریایی بدون کمترین پشتوانه و در کوتاه‌ترین زمان واگذار شده اند که این امر باعث شد ثروت ۱۰۰ میلیارد دلاری مردم ایران بدون هیچ فکر و تضمینی واگذار شود.

با حکم جدید وزیر راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی فعلا به عنوان سرپرست ایران ایر را اداره می کند تا با طی شدن مراحل لازم به صورت رسمی به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه کارش را آغاز کند. فرهاد پرورش نیز پس از پایان دوره هشت ساله اش در هما، به عنوان نماینده رسمی ایران در ایکائو کار خود را در کانادا پیگیری خواهد کرد

عشق به هما باعث شد در جنگی نابرابر با ناملايمات دم برنياورم

پرورش هم چنین بعد از مراسم تودیع خود در نامه ی خداحافظی خود به هماییان نوشت: تئوری مديريت كلان خطوط هوايی متاسفانه امروزه با تصورات ساده انگارانه مصطلح فرسنگ‌ها فاصله دارد و عنصر اهميت بی همتای ارتباطات هوايی، عليرغم عنايت كم نظير وزارت راه و شهرسازی، هنوز بر بسياری از دولتمردان كاملاً مجهول است

متن پیام خداحافظی مدیرعامل هشت ساله ایران ایر که حالا نماینده ایران در ایکائو  است به شرح زیر می باشد...

الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما كنا لنهتدی لولا ان هدانا الله

همکاران ارجمندم ، بازنشستگان گرامی

سلام،

سلامی به گرمای دلهای پاك و دلخوش به عنایات حضرتش كه "هوالسمیع العلیم"

قریب به هشت سال پیش توسل به قرآن نمودم و طلب هدایت كردم. امر آمد راه سخت است و دشوار و پای براین مسیر، خونین خواهی یافت اما چاره ای بر آن نیست.

اسم و رسم ریاست فرو نهادم و كمر به امر خداوند بستم . با تمسك به راه آن رهرو راستین الهی، استاد پرورش بزرگ، و با تکیه بر نصایح آن عزیز سفر كرده، سنگ راه را به جان خریدم و رنج مسیر را به امید عنایت و رضایت حضرت دوست گنج آخرت كردم.

عشق به هما جان مایه كارم بود و همپای همکاران مسیرهای سختی را پشت سر نهاده و در جنگی نابرابر با ناملایمات و دشواری‌ها، خون دل ها خورده و دم برنیاوردم.

رسم مروت در مقابل عنایات بیكران الهی نیست كه كام مستمع را به واگویه آنچه در این هشت سال بر دل عاشق این بنده گذشت تلخ نمایم. در یك كلام سنگ بود به دنباله سنگ و عنایت الهی به دنباله صبر جمیل!

سنگ صبور نایاب بود و دولتمردان خود به مصائب بسیار گرفتار! نجواها و ناله هایم جز به گوش خداوند خوش نمی آمد. "حسبناالله و نعم الوكیل نعم المولی و نعم النصیر"

باری؛ چله كمان دشمن این آب و خاك هر روز تیری زهرآگین به آرزوی زمینگیر کردن همای سعادتش رها می كرد و فردا روزی از زنده بودنش انگشت حیرت بدهان می گرفت.

صیاد كینه جو را آرام نبود و مرغ هما را امید فراوان به روزی كه تقدیر الهی، آشیانه امنی را بدو نشان دهد.

اینك برای این رهرو، پایان یك ماموریت به امر الهی است و برای هما آغازی دیگر از جنس كار...

کامتان را به واگویه دشواری های راه سخت این دوسال اخیر تلخ نمی‌كنم، اما هشدار می دهم كه باقیمانده راه از مسیر طی شده آسان تر نیست.

تئوری مدیریت كلان خطوط هوایی متاسفانه امروزه با تصورات ساده انگارانه مصطلح فرسنگ ها فاصله دارد.

عنصر اهمیت بی همتای ارتباطات هوایی، علیرغم عنایت كم نظیر وزارت راه و شهرسازی، هنوز بر بسیاری از دولتمردان كاملاً مجهول است.

راه پیش روی هما از جنس كار فوق حرفه ایست و دامنه و وسعت مهارتهای آن از دامنه محدود الفاظ و كلام رایج در صنعت هوایی كشور، بسیار فراتر...

شاید گزیده تر بود، با تجربه ای كه در این سال ها به عنایت خداوند متعال حاصل شده است، خود این مسیر را ادامه می دادم، اما تقدیر چنین رقم زده است که این اندوخته در عرصه ای دیگر به کار گرفته شود.

عزیزان ، دوستان، همكاران و بازنشستگان نور چشم ؛

شاید در ورای ذهن خسته خود از برخی كرده وناكرده های حقیر گله مند باشید اما توان شكافت رازهای سر به مهر این هشت ساله را ندارم و باید آنرا در صندوقچه دل، هزارباره مهر و موم كنم.

به همین بسنده كنید كه به شهادت آن خالق بزرگ از نثار ذره ای از وجود، توان، دانسته و ندانسته خود دریغ نكرده ام.

به امید کاستن محنت بازنشستگان همایی بر در هر خانه امیدی دق الباب كردم تا شرمنده چشمان این عزیزان نباشم  اما چه كنم كه از هزاران در، یكی و آن هم به سختی گشوده می گشت.  می دانستم گلایه های مستدام ایشان از سر بغض نیست  بلكه تنها روزنه امید زندگیشان، به شمع وجود هما روشن میشود و خداوند را سپاس که این مهم تا کنون به سرانجام رسیده است.

البته اینك عرصه، عرصه نقادان است تا به لنگی پای این جانباز بازگشته از جبهه خنده بزنند و سلامت پا و فكر خود به رخ بكشند "والله بما تعملون بصیر"

اینك هما دارای هفت فروند پرنده تازه نفس است كه البته كفایت نخواهد كرد.  اما این خود ره توشه برای عبور در مسیردشوار پیش رو خواهد بود.  امید آنكه با فتح البابی شاهد ورود سایر پرنده ها به آسمان همایمان باشیم.

یاران، عزیزان و همراهان؛ دست مریزاد كه از بذل هرچه داشتید فروگذار نكردید. خداوند در سرای جزا به طعم گوارای نعمات خود كامتان را شیرین كند..

بازتاب جهانی انتخاب یک بانو به عنوان سرپرست بزرگ‌ترین ایرلاین ایران

پایگاه آمریکایی فوربس نوشت: اولین زن ایرانی این هفته رسما مدیریت شرکت هواپیمایی ملی ایران، ایران ایر را بر عهده گرفت. فرزانه شرفبافی، با حکم وزیر راه و شهرسازی ایران، جایگزین فرهاد پرورش شده است. پرورش به سمت نماینده ایران در سازمان هوانوردی بین المللی (ایکائو) منصوب شده است.

خانم شرفبافی ۴۴ ساله که بر اساس گزارش‌ها اولین زن ایران است که دکترای هوا فضا دارد، در مقطعی حساس سرپرستی شرکت ایران ایر با عهده دار می شود. شرکت ایران ایر بعد از سال ها تحریم و استفاده از هواپیماهای با عمر بالا در حال بازسازی ناوگان حمل و نقل هوایی خود است.

از زمان اجرایی شدن برجام در ژانویه ۲۰۱۶، این ایرلاین ایرانی ۲۲۰ هواپیمای جدید از شرکت های ایرباس، بوئینگ و ای. تی. آر به ارزش میلیاردها دلار سفارش داده است. برخی از این هواپیماهای جدید وارد ناوگان حمل و نقل هوایی ایران ایر شده اند، اما تحویل عمده این هواپیماها مدتی زمان خواهد برد.

از جمله اولویت‌های وی، بازسازی ساختار شرکت ایران ایر برای افزایش قدرت رقابت آن با رقبای داخلی و منطقه‌ای است. وی همچنین بهبود سابقه ایمنی ایران ایر و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای زنان را از اولویت های دیگر خود خوانده است.

شرف بافی اولین مدیرعامل یک ایرلاین خاورمیانه ای نیست. قبلا خانم قاعده عبدالعاطف، مدیریت شرکت هواپیمایی ملی سوریه را بر عهده داشته و خانم راشا الرومی، تا آوریل سال جاری یعنی قبل از تقدیم استعفای خود، مدیر شرکت کویت ایرویز (شرکت حامل پرچم کویت)بوده است.

بهره برداری از فرودگاه و بندرگاه جزيره هندورابی/ فرودگاه هندورابی پذیرای هواپیماهای سبک از نوع فوکر ۵۰ و ATR

اسحاق جهانگیری که عصر دوشنبه به همراه وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور بهره برداری از چندین طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی به جزیره کیش سفر کرده بود صبح امروز با حضور در جزیره هندورابی، فرودگاه این جزیره را افتتاح کرد.

ایرنا نوشت: فرودگاه هندورابی دارای طول باند هزار و ۴۸۰ متر است و با عرض ۳۰ متر و شانه‌هاي ۷ و نيم متري در طرفين می تواند پذیرای هواپیماهای سبک از نوع فوکر ۵۰ و ATR باشد.

تاكسی وی های ارتباطی به طول بيش از۲۱۲ متر، عرض ۲۳ متر به همراه شانه هاي ۷ و نيم متري در طرفين و اپرون يا پاركينگ هواپيماها به ابعاد ۸۰ در ۱۴۰و شانه هاي ۷ و نيم متري دو تا دور از جمله بخش هاي فرودگاه هندورابي است

انجام پروازهای حج تمتع از ۲۰ فرودگاه کشور/ اعزام ۸۶ هزار زائر از نهم مردادماه

نشست هماهنگی عملیات حج تمتع امسال، امروز با حضور رئیس سازمان هواپیمایی، سرپرست معاونت سازمان حج و زیارت، سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، معاون عملیات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، معاون فرودگاهی فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) و نمایندگان امنیتی و انتظامی برگزار شد.

در این مراسم علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشور‌ی، ضمن تاکید بر اولویت قرار دادن پروازهای حج در فرودگاه‌های کشور افزود: پروازهای حج تمتع از بار معنوی بالایی برخوردار است و همه انتظارات معطوف به عملکرد دست‌اندرکاران به همین منظور همه مدیران و مسئولان دخیل در امر پروازها سرعت و دقت در این زمینه را لحظه‌ای از یاد نبرند.

در ادامه جلسه، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری به ارائه گزارشی در خصوص زمان اعزام زائران به حج تمتع پرداخت و اظهار داشت: پروازهای حج تمتع از ۲۰ فرودگاه کشور شامل اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران (فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی)، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد انجام می‌شود.

‌مرتضی دهقان با بیان اینکه پیش‌پرواز عملیات حج تمتع در تاریخ سوم مردادماه امسال انجام می‌شود افزود: عملیات رفت ۸۶ هزار زائر حج تمتع امسال از نهم مردادماه آغاز می‌شود و در چهارم شهریورماه پایان می‌یابد؛ همچنین عملیات برگشت حجاج از ۱۵ شهریور امسال ‌از جده به مقصد تهران آغاز و آخرین پرواز از مدینه منوره در تاریخ چهارم مهرماه است.‌

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری خواستار اطلاع رسانی به‌موقع از انجام پروازها و یا تاخیرات احتمالی به صورت آنلاین به همه واحدهای ذیربط و همچنین زائران شد.

به گفته وی ۵۰ درصد پروازهای حج امسال توسط ایران‌ایر و مابقی توسط شرکت‌های هواپیمایی طرف سعودی انجام می‌شود.

دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای فرودگاه‌های كشور برای اعزام و پذیرش حجاج درسال ۹۶

در راستای تقويت فضای تعامل بين شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران با سازمان حج و زيارت و همچنین تسهيل رفت‌ و آمد حجاج در حج تمتع ۹۶، ديدارهای جداگانه‌ای بين حجت‌الاسلام والمسلمين قاضی‌عسگر، نماينده ولی‌فقيه در امور حج و زيارت، محمدی رئیس سازمان حج و زيارت، رحمت‌اله مه‌آبادی رييس هيئت مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی كشور و حسين اسفندياری قائم‌مقام مديرعامل در امور فرودگاه‌ها و برخی مسئولان ذی‌ربط انجام شد.

در جریان این دیدارها، مسئولان سازمان حج و زيارت از مسئولان و پرسنل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی كشور بابت انجام امور اعزام و پذيرش مسافرين حج و زيارت در سال‌های گذشته تشكر وي‌ژه داشتند.

در پایان اين جلسات پس از بررسی آخرين وضعيت اعزام زائران و نيز شرايط فرودگاه‌هايی كه اعزام حجاج در سال جاری از آنها انجام می‌شود، دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای از سوی حسین اسفندیاری، قائم مقام مدیرعامل شرکت در امور فرودگاهها به شرح زير صادر شد:

۱- فرودگاه‌ها ابتدا و انتهای سفر هستند و ايجاد شرايط مطلوب و نيز حسن همكاری طرفين می‌تواند تاثير به سزايی در رضايتمندی حجاج داشته باشد.

۲.موارد مربوط به اعزام و پذيرش مسافران حج و زيارت در حوزه فرودگاه‌ها صرفا از طريق شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران پيگيری شود.

۳.نظر به وجود زيرساخت مناسب در بخش آی. تی، شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آمادگی دارد تا همچون سال ۹۴ مرجعيت سايت اطلاع‌رسانی حج تمتع سال جاری را بر عهده بگيرد. در اين راستا لازم است واحدهای آی. تی شركت و سازمان حج و زيارت با برگزاری جلسات مشترك، موارد مربوط را هماهنگ كنند.

۴.شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران همچون سال‌های گذشته آمادگی كامل جهت اعزام و پذيرش حجاج حج تمتع سال جاری را دارد.

۵.فرودگاه‌های كشور با توجه به محدوديت‌های سازمان حج و زيارت در موضوع اسكان حجاج در كشور عربستان و "اسلوت تايم" اعمالی از طرف فرودگاه جده و مدينه از يك سو و محدوديت‌های موجود در فرودگاه‌های كشور از طرف ديگر، همكاری لازم در تنظيم برنامه پروازی ايرلاين‌های مجری نقل و انتقالات حجاج را به عمل خواهند آورد.

۶.مسائل و مشكلات احتمالی در استان‌ها از طريق تعامل با ادارات حج و زيارت استانی حل و فصل می‌شود يا با افزايش عمده‌ای در اعزام و پذيرش حجاج در سال جاری مواجه می‌‌باشند.

۷.لزوم توجه بيشتر به فرودگاه‌هايی كه به عنوان ايستگاه پروازی حج تمتع در سال جاری تعيين شده و يا با افزايش عمده‌ای در اعزام و پذيرش حجاج در سال جاری مواجه مي‌باشند.

۸.موافقت‌نامه سازمان حج و زيارت در زمينه ميزان و نحوه خدمات‌دهی به حجاج بيت‌الله‌الحرام با ايرلاين‌های مجری پروازهای حج تمتع در اختيار شركت قرار گيرد.

۹.فرودگاه‌های كشور همكاری لازم جهت امكان نظارت مديران سازمان حج و زيارت از چگونگی اعزام و پذيرش حجاج تمتع را به عمل آورند.

۱۰.با توجه به حجم زياد مشايعين و مستقبلين از زائرين عزيز، تمهيدات لازم با هماهنگی ادارات حج و زيارت استانی در اين خصوص به عمل آيد.

۱۱.سخنگوی شركت در رابطه با اطلاع‌رسانی حج تمتع سال ۹۶، حسين اسفندياری، قائم‌مقام مديرعامل در امور فرودگاه‌ها بوده و لازم است هرگونه مصاحبه و اطلاع‌رسانیدر اين خصوص فقط با هماهنگی ايشان صورت بگيرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار