تابناک / علی منتظری در مراسم کلنگ زنی پروژه تفریحی تجاری سیتادیوم شهر رشت، با اشاره به اینکه پروژه سیتادیوم در زمینی به مساحت پنج هکتار و با زیربنای حدود 84 هزار مترمربع طراحی‌شده است اظهار کرد: طراحی این پروژه به عهده گروه طراح و معمار YAP، از معروف‌ترین طراحان تجاری اروپایی بوده است.
کد خبر: ۴۶۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 19 July 2017
تابناک / علی منتظری در مراسم کلنگ زنی پروژه تفریحی تجاری سیتادیوم شهر رشت، با اشاره به اینکه   پروژه سیتادیوم در زمینی به مساحت پنج هکتار و با زیربنای حدود 84 هزار مترمربع طراحی‌شده است اظهار کرد: طراحی این پروژه به عهده گروه طراح و معمار YAP، از معروف‌ترین طراحان تجاری اروپایی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: پروژه سیتادیوم ظرف ۲۴ ماه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و از ویژگی‌های این پروژه جذب و تعامل با سرمایه‌گذاران و کسب برندهای خارجی با استاندارهای رسمی است.
 
وی بابیان اینکه برای بهره برداری از مجتمع تجاری و تفریحی سیتادیوم، سرمایه‌گذاری بالغ بر 250 تا 300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: طراحی سیتادیوم نیز بر اساس آخرین متدهای مال سازی جهانی (مجتمع‌های تجاری)  و طبق آخرین استانداردهای روز دنیا صورت گرفته به‌طوری‌که استانداردهای لازم برای خرده‌فروشان (برندها) معتبر را توانسته تأمین کند.

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر  مجتمع‌های تجاری ساخته‌شده و یا در حال ساخت در کشور، استانداردهای لازم برای ورود و استقرار برندهای بین‌المللی را ندارد افزود: در همین راستا، طراحی سیتادیوم جهت رفع این ضعف بزرگ در صنعت تجاری‌سازی بوده است.

منتظری بابیان اینکه هر طبقه از این مجتمع تجاری- تفریحی؛ حدود 21 هزار مترمربع فضای ناخالص تجاری دارد گفت: این مجتمع برای استفاده مخاطبین در کمال فراغ بال و آسایش طراحی‌شده است و در هر طبقه، چهار رستوران و کافی‌شاپ جهت رفاه حال استفاده‌کنندگان و افزایش سرزندگی محیط و تبدیل‌شدن به مقصدی برای گردشگری طراحی‌شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان افزود: در طبقه آخر، فضای بازی کودکان به‌صورت استاندارد و با داشتن مساحت کافی و مناسب، کتاب‌فروشی با کانسپتی جدید و با داشتن فضای لازم برای مطالعه و فضای فودکورت با رعایت تمامی استانداردهای ساخت یک فضای مدرن طراحی‌شده است.

منتظری بیان کرد: مساحت چشم‌گیری برای ساخت سینما نیز پیش‌بینی‌شده که پس از ارزیابی‌ها و تحقیقات بازار دقیق‌تر راجع به محبوبیت این فضا در شهر، قادر خواهیم بود تا استانداردترین سالن‌های سینما را در منطقه داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان گفت: فضای پارکینگ بسیار خوب و با ظرفیت بالا، به‌نحوی‌که طراحی آن ترافیکی روان داخل محوطه را رقم بزند و خارج از مجموعه نیز به‌هیچ‌وجه سبب ایجاد بار و گره ترافیکی نشود، طراحی‌شده است.

وی با اشاره به دلایل انتخاب موقعیت مکانی این مجتمع درجایی خارج از شهر، افزود: با احداث این مجتمع بار ترافیکی به مقصد خرید، از داخل شهر به خارج از آن انتقال می‌یابد و خرید و گردش در این مجموعه، با استقبال بیشتری به دلیل سهولت رفت‌وآمد صورت پذیرد.

 منتظری با اشاره  به اینکه سیتادیوم میزبان اولین حضور هایپر استار (کارفور) در استان گیلان خواهد بود بیان کرد: راه‌اندازی هایپر استار در این مکان، مزیت‌های زیادی برای مجموعه و همچنین شهر و استان خواهد داشت.

وی بابیان اینکه  هایپراستار سبب ایجاد اشتغال مستقیم برای 400 الی 500 نفر و اشتغال تا دو هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم خواهد شد تصریح کرد:  از این میزان، 70 الی 80 درصد پرسنل از افراد محلی خواهند بود و طبق استانداردهای کسب‌وکار هایپر استار، تمامی افراد مشغول به کار در این مجموعه باید تحت آموزش‌های لازم برای فعالیت قرار بگیرند که همین موضوع اتفاق خوبی برای ارتقا و بهبود منابع انسانی استان خواهد بود.

منتظری گفت:  مدل کسب‌وکار هایپر استار، مدل ارائه تخفیف‌های دائمی روی محصولات است به‌نحوی‌که قیمت آن‌ها از قیمت درج‌شده روی محصول نیز کمتر خواهد بود. همین موضوع سبب استقبال مردم و بهبود وضعیت سبد خرید افراد این منطقه خواهد شد.
 
 وی با اشاره به اینکه سیاست هایپر استار خرید و تأمین غالب اقلام فروشگاه از تولیدکنندگان محلی است افزود: بنابراین حضور این فضا تأثیر چشم‌گیری بر فعالیت این افراد در محدوده خواهد داشت و برخی از کالاهای تخصصی و خاص منطقه قادر خواهند بود در این فروشگاه عرضه شوند و در کنار برندهای دیگر جایی برای استقرار در بازار به خود اختصاص دهند که همین موضوع مزیتی رقابتی محسوب می‌شود.
 

116523

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار