کد خبر: ۴۶۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 19 July 2017
تابناک / شهردار آستارا در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر گفت: با رعایت تمام استانداردهای زیست‌محیطی به تالاب استیل عباس‌آباد ورود کرده‌ایم و هدف ما از این ورود، آباد کردن این تالاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علی کوهی شامگاه سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر آستارا اظهار کرد: مطبوعات محلی و افراد فاقد تخصص از طرح شهرداری آستارا در استیل عباس‌آباد این شهرستان برداشت‌های اشتباه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هیچ درخت شناوری در تالاب استیل عباس‌آباد شهرستان وجود ندارد چون درخت برای زنده ماندن باید از آب ‌و خاک تغذیه کند، تصریح کرد: تنها گونه درختی موجود در تالاب استیل عباس‌آباد درختان توسکا هستند.

شهردار آستارا با بیان اینکه طرح بهسازی حاشیه تالاب استیل عباس‌آباد از سال 92 در فرمانداری شهرستان آستارا کلید خورده است، خاطرنشان کرد: به دلیل خارج از محدوده شهری بودن تالاب استیل، سازمان‌های حفاظت محیط‌زیست، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی جزء متولیان این تالاب هستند.

کوهی با تأکید براینکه آب تالاب استیل سبز و آلوده است، اظهار داشت: بالغ‌بر پنج ‌تن شیشه، هزاران لاستیک، انواع و اقسام ظروف یک‌بارمصرف نظیر آب‌معدنی و نوشابه در آب این تالاب انباشت شده و حامیان محیط‌زیست نسبت به کثیف بودن آب استیل بی‌تفاوت هستند.

وی با تأکید براینکه هیچ راه و جاده‌ای در بستر تالاب استیل عباس‌آباد توسط شهرداری آستارا ساخته نشده و این راه بر اساس نقشه‌های ماهواره‌ای پیش از این وجود داشته است، گفت: تالاب استیل عباس‌آباد پاره تن شهرداری این شهر بوده و در صورت بروز هرگونه آسیب به محیط‌زیست این تالاب، غرامت آن را می‌دهم.

شهردار آستارا با بیان اینکه با رعایت تمام استانداردهای زیست‌محیطی به تالاب استیل عباس‌آباد ورود کرده و هدف شهرداری از این ورود آباد کردن این تالاب است، افزود: پیش از این بالغ‌بر 300 تا 400 میلیون تومان برای آماده‌سازی بسترهای مناسب در تالاب استیل عباس‌آباد هزینه شده است.

کوهی با اشاره به اینکه برای ضلع شرقی تالاب استیل عباس‌آباد ایجاد یک پارکینگ و احداث شش چشمه سرویس بهداشتی پیش‌بینی ‌شده است، اظهار کرد: تعبیه صندلی در چند نقطه و قرار دادن سطل پسماند از دیگر اقدامات شهرداری برای استفاده بهتر مردم از طبیعت استیل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار