کد خبر: ۴۶۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 17 July 2017
تابناک گیلان / قدرت هایی که از انرژی هسته ای استفاده می کنند و یا توان استفاده و یا ساخت ابزارهای اتمی را دارند یا به اصلاح «کشورهای هسته ای» هستند، قوی ترین و قدرتمندترین کشورها در دنیا هستند. این مساله درخصوص امنیت، صلح و جنگ در این کشورها مزایا و معایبی دارد. به بیان بهتر کشورهای هسته ای برتر دارای سلاح های هسته ای پیشرفته نیز هستند که قادر به نابودی تمام جهان هستند. همه ملت ها از رویارویی نظامی با کشورهای پیشرفته ابا دارند و به دلیل قدرت هسته ای این کشورها با آنها وارد جنگ نمی شوند.

براساس گزارش ها، ابتدا ایالات متحده به قدرت هسته ای تبدیل شد و سپس سایر کشورها روش آمریکا را تقلید کردند. در حال حاضر تمام فعالیت کشورهای قدرتمند هسته ای در جهان تولید برق از نیروگاه های هسته ای است؛ علاوه بر این، آنها می توانند با استفاده از انرژی هسته ای تجهیزات جدیدی را برای توسعه کشورشان تولید کنند؛ اما در عین حال، این توانایی می تواند به کل بشریت آسیب برساند، زیرا می تواند میلیاردها نفر را فقط در یک دقیقه با فشار دادن یک دکمه از بین ببرد. در اینجا لیستی از 10 کشور برتر جهان با بهترین و قدرتمندترین موشک های حمل سلاح های هسته ای در سال 2017 را معرفی می کنیم.

10. ایران

ایران یک نام جدید در لیست کشورهای دارای توان موشکی حمل سلاح هسته ای است. آژانس اطلاعاتی ایالات متحده قبلا پیش بینی کرده بود که ایران می تواند مواد اولیه اصلی را برای سلاح های هسته ای در اختیار داشته باشد تا قدرت و شمار سلاح های هسته ای و موشک ها همچنان محسوس باشد.
 
 ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

بنابراین ایران یک کشور هسته ای نیست، تنها یک کشور اسلامی در جهان است که به عنوان قدرت بالقوه هسته ای به شمار می آید. با این حال چند سال پیش گزارش هایی جهت دار منتشر شد که ایران در مسیر سلاح هسته ای است (که البته بعدها مشخص شد تمامی گزارش ها دروغ بوده است).

9. کره شمالی

از آنجایی که دولت کره شمالی توجه زیادی به ساخت و خرید سلاح های هسته ای دارد، مدت هاست که به عنوان کشوری فاسد و خطرناک برای مردم شناخته می شود. طبق گزارش ها، کره شمالی قبلا قرارداد NPT را امضا کرده بود اما در سال 2003 نام خود را از لیست متعهدان این پیمان حذف کرد. وقتی در سال 2006 کره شمالی سلاح های موشکی خود را آزمایش کرد، این فرضیه تایید شد که این کشور قطعا دارای سلاح هسته ای است.

در ادامه این جریان کره شمالی در سال های 2009 و 2013 آزمایش دوم و سوم تسلیحات هسته ای خود را انجام داد. در نتیجه، در حال حاضر نیروهای مسلح کره شمالی موشک های هسته ای متوسط و کوچک را در اختیار دارند اما هنوز کمتر از 10 سلاح هسته ای دارند.

8. رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی علاوه بر رتبه هشتم لیست رژیم هسته ای دنیا، به دلیل رفتار بسیار تهاجمی با برخی کشورهای دیگر مانند فلسطین، به عنوان منفورترین کشور جهان به شمار می رود؛ رژیم صهیونیستی روابط بسیارضعیفی با کشورهای همسایه خود دارد که این کشورها از لحاظ دفاعی موقعیت مطلوبی ندارند؛ از این رو حدود 80 سلاح هسته ای این کشور دارد. اما طبق مستندات شواهد دقیقی از تاریخ اولین آزمایش هسته ای این کشور وجود ندارد. رژیم صهیونیستی دارای طیف گسترده ای از بهترین سلاح های هسته ای است؛ از موشک های بالستیک گرفته تا موشک های کیهانی که توسط زیردریایی های قدرتمند پرتاب می شوند.
 
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

7. هند

هند به عنوان عضو غیرمجازی پیمان NPT هسته ای در نظر گرفته می شود. با توجه به شواهد تاریخی، این کشور تحقیقات خود برای توسعه سلاح های هسته ای را در سال 1967 آغاز کرد و در سال 1974 با رونمایی از اولین تسلیحات هسته ای خون جهان را شگفت زده و این کار را در سال 1998 مجددا تکرار کرد. براساس گزارش ها هیچ خبر رسمی در مورد تعداد دقیق سلاح های هسته ای هند وجود ندارد، اما این کشور حدودا بیش از 90 سلاح هسته ای در اختیار دارد.

با توجه به روابط سرد با پاکستان، این کشور به هیچ وجه برای اولین بار از سلاح هسته ای استفاده نمی کند و تنها برای اهداف مورد نیاز و مقابله با حمله دشمن از آن استفاده خواهدکرد. با این حال این کشور موشک های زیادی مانند سری Prithvi و Agni تولید کرده است.

6. فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای قدرتمند جهان است که به طور مداوم تحت حملات تروریست ها قرار دارد و به همین دلیل است که بیشتر از سایر کشورهای اروپایی نیاز به دفاع از خود دارد؛ بنابراین؛ به دلیل استفاده از بهترین تکنولوژی در این سلاح ها، این کشور توانایی حمله به دشمن خود را از زمین، دریا و هوا خواهدداشت.
 
 ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید
 
جالب این است بدانیم که فرانسه همه سلاح های هسته ای زمینی خود را غیرفعال کرده است، اما در حال حاضر تحقیقات این کشور برای تبدیل شدن به قدرتمندتر شدن در زمینه هسته ای ادامه دارد. فرانسه با در اختیار داشتن حدود 300 کلاهک هسته ای آخرین آزمایش خود را در سال 1996 انجام داده است.

5. انگلستان

انگلستان زمانی در زمینه انرژی هسته ای در جایگاه نخست جهان قرار داشت. براساس گزارش ها، در سال 1970 دولت این کشور دارای ذخیره بیش از 520 سلاح هسته ای بود و در عین حال با کنار گذاشتن بیش از نیمی از کلاهک ها و تنها با احتساب حدود 215 موشک هسته ای، بریتانیا سومین قدرت هسته ای بود. اینکه اولین سلاح هسته ای این کشور در سال 1952 آزمایش شده است، تاییدی بر این مدعاست.

انگلستان همچنین یکی از پنج کشور عضو NPT است. بریتانیا بیش از 45 آزمون را به طور مخفیانه در این زمینه انجام داده است و امروزه به دلیل افزایش شمار کلاهک های هسته ای خود قدرتمندتر از گذشته نیز است.

4. پاکستان

پاکستان به عنوان کشوری صلح آمیز محسوب می شود، اما به دلیل تداوم رفتار تهاجمی کشورهای همسایه خود از جمله هند، سیستم دفاعی خود را قوی تر ساخته است و به همین جهت این کشور کلاهک های بیشتری نسبت به هند دارد. پاکستان تحقیقات خود را در مورد سلاح های هسته ای در دهه 1970 میلادی در عصر ذوالفقار علی بوتو آغاز کرد؛ زمانی که آزمایش های هسته ای هند در سال 1974 متوقف شد؛ پاکستان راه خود را برای استفاده از انرژی هسته ای باز کرد و در سال 1998 آزمایش های موفقیت آمیزی نیز انجام داد. بنابراین میان کشورهای اسلامی جهان، پاکستان تنها کشور دارای قدرت هسته ای است. به علاوه همچنان تعداد کل سلاح های هسته ای این کشور مشخص نیست.
 
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

3. چین

چین یکی از کشورهای نوظهور در زمینه انرژی هسته ای در دنیاست اما از نظر تعدد سلاح های هسته ای از بسیاری از کشورهای جهان جلوتر است. در چند دهه گذشته چین با وجود اینکه پرجمعیت ترین کشور جهان قلمداد می شود، تقریبا در تمام مسیر رشد و توسعه خود موفقیت های بزرگی داشته است. این کشور سیستم دفاعی خود را بسیار قوی ساخته است؛ تا جایی که پس از گذشت 15 سال از سالروز استقلال، این کشور نخستین آزمایش هسته ای خود را در سال 1964 انجام داد.

همچنین چین به سیاست «بدون استفاده اول» محدود شده است، به این معنی است که آنها می توانند فقط در صورت حمله دشمن با موشک های هسته ای، در جهت دفاع از خود حمله کنند. تعداد واقعی کلاهک های این کشور در حدود 300 عدد تخمین زده می شود.

2. ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده در همه زمینه ها موفقیت های بزرگی دارد، اما هنوز رتبه دوم را در شمار دارندگان سلاح های هسته ای دارد. با وجود این، ایالات متحده به عنوان قدرتمندترین کشور جهان شناخته می شود زیرا نیروهای نظامی این کشور بیش از 7000 کلاهک در اختیار دارد و حدود 2080 کلاهک را در کشورش مستقر کرده است.
 
 ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید
 
علاوه بر این تعداد 5180 کلاهک دیگر نیز به این شمار اضافه می شود که با نام کلاهک های هستهای تاکتیکی یا کلاهک های استراتژیک شناخته می شوند. همچنین ایالات متحده حدود 785 موشک از مدل سلاح های موسوم به SLBM و ICBMها را نسبت به کشورهای دیگر از جمله روسیه در اختیار دارد، بنابراین سیستم دفاعی کشور آمریکا بسار قوی است.

1. روسیه

کشور روسیه از گذشته تا امروز به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند جهان شناخته می شود. براساس گزارش ها، روسیه به علت رقابت هسته ای و هم ترازی با سایر کشورهای غربی، بیش از 45000 کلاهک را در اختیار دارد اما اخیرا تعداد موشک های هسته ای این کشور به حدود 8000 رسیده است و این درحالی است که روسیه در حدود 1800 کلاهک فعال آماده عمل را در اختیار دارد.
 
اما شهرت نظامی این کشور به علت دارا بودن 515 موشک بالستیک بین قاره ای، سلاح های موسوم به SBLMs و بمب افکن های استراتژیک است. با وجود این، هزاران کلاهک استراتژیک مستقر نشده در این کشور وجود دارد. روسیه همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سلاح در جهان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار