کد خبر: ۴۶۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴ 15 July 2017

 ناف یکی از قسمت‌های بدن است که به راحتی نمی‌توان آن را تمیز کرد بنابراین اغلب انواع باکتری در آن تکثیر می‌شوند. شکل ظاهری ناف به گونه‌ای است که عرق، پرز لباس، سلول‌های مرده پوست، مواد شوینده و صابون را در خود جمع می‌کند. به همین دلیل بهترین مکان برای رشد میکروارگانیسم‌هاست. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

آلوده‌ترین عضو بدن کجاست؟ 

رفتن به حمام بخش مهمی از بهداشت فردی است، ما در طول روز با لباس، مو و پوستمان مقدار زیادی از میکروارگانیسم‌ها (جانوران کوچک و میکروسکوپی) را به خانه‌مان منتقل می‌کنیم که می‌تواند برای سلامتی ما خطرناک باشند.

حتی زمانی که تازه حمام کرده باشید و تازه موهای خود را شسته باشید هنوز قسمتی از بدنتان همچنان کثیف است به دلیل آنکه مقدار زیادی آلودگی در آن انباشته شده است آن قسمت ناف شماست.

ناف یکی از قسمت‌های بدن است که به راحتی نمی‌توان آن را تمیز کرد بنابراین اغلب انواع باکتری در آن تکثیر می‌شوند. شکل ظاهری ناف به گونه‌ای است که عرق، پرز لباس، سلول‌های مرده پوست، مواد شوینده و صابون را در خود جمع می‌کند. به همین دلیل بهترین مکان برای رشد میکروارگانیسم‌هاست.

به همین دلیل اگر آن را خوب نشویید بوی بد به خود می‌گیرد و باعث می‌شود شما دچار عفونت شوید. تحقیقات نشان داده صرف‌نظر از شست‌وشوی روزانه بدن در داخل ناف ۶۷ گونه مختلف از باکتری‌ها تجمع می‌کنند.

اگر می‌خواهید بدنی کاملا تمیز داشته باشید می‌توانید با استفاده از گوش‌پاک‌کن ناف خود را تمیز کنید.

طرز صحیح شست‌وشوی ناف، قسمت داخلی ناف

۱. پیش از حمام کردن یک عدد گوش پاک‌کن را به الکل طبی آغشته کرده و با استفاده از آن ناف خود را به دقت تمیز کنید.

۲. در حین حمام کردن، با استفاده از یک گوش پاک‌کن دیگر که به شامپو بدن آغشته است ناف خود را بشویید.

۳. در آخر نافتان را با آب گرم شست‌وشو داده و سپس آن را با حوله خشک کنید. قسمت خارجی ناف شست‌وشوی قسمت خارجی راحت‌تر از قسمت داخلی است، زیرا دسترسی به آن آسان است. به این ترتیب که روی یک پارچه پنبه‌ای مقداری شامپو بریزید و پارچه را روی سطح خارجی ناف بمالید و سپس با آب گرم شست‌وشو داده و با حوله خشک کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار