کد خبر: ۴۵۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 10 July 2017
فرهاد پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره استعفا از مدیرعاملی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تکذیب این خبر گفت: من استعفایی نداده ام و اگر هم اتفاقی بیفتد جابجایی در سمت ها است.

مدیرعامل هما با بیان اینکه در حال حاضر همچنان مدیرعامل این شرکت هستم، افزود: از حدود ۲ ماه پیش به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل متحد که دفتر آن در کانادا مستقر است انتخاب شده ام. طبیعی است به محض اینکه از ایران بروم فرد دیگری به جای من در هما خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمان جابجایی سمت ها از سوی وزیر راه و شهرسازی تعیین می‌شود، ادامه داد: وزیر باید زمان رفتن به ایکائو را ابلاغ کند که هنوز این ابلاغیه صادر نشده است.

پرورش در خصوص انتخاب جانشین وی و حضور زهره شرف بافی عضو هیئت مدیره هما در جایگاه مدیرعاملی این شرکت تصریح کرد: خانم دکتر شرف بافی یکی از چند گزینه مطرح برای مدیرعاملی هما است و ممکن است افراد دیگری هم برای این سمت در نظر گرفته شده باشند که هنوز مصداق قطعی جانشینی مشخص نیست.

مدیرعامل هما درباره استعفا از عضویت در هیئت مدیره هما خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قانونا فردی اگر سه جلسه در جلسات هیئت مدیره غایب باشد خود به خود کنار گذاشته خواهد شد بنابراین به محض اینکه در ایکائو مستقر شوم عملا از عضویت در هیئت مدیره هما نیز کنار خواهم رفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر نماینده پیشین ایران در سازمان ایکائو به ایران برنگشته است و تا زمانی که ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی برای نماینده جدید صادر نشود نفر قبلی همچنان در کانادا باقی خواهد ماند.

پرورش در خصوص تعویض قطعه خراب شده هواپیمای ای تی آر زمینگیر شده گفت: یکی از قطعات این هواپیما که جزء قطعاتی که همراه با هواپیماها از فرانسه به تهران حمل شد، نبود خراب شد که با توجه به اینکه هواپیما تحت وارانتی کمپانی سازنده  قرار داشت قطعه خراب شده به صورت کاملا رایگان برای ما ارسال شد و این هواپیما با رجیستر EP-ITD در حال حاضر فعال شده و امروز پس از تعمیر در مسیر تهران – رامسر – تهران پرواز داشت.

مدیرعامل هما در پاسخ به این پرسش که چرا هواپیمای نو خراب شد، خاطرنشان کرد: خراب شدن هواپیما و نیاز به تعویض قطعات آن امری طبیعی در تمام دنیاست و شرایط مختلف از جمله آب و هوا در خرابی هواپیما تاثیر داشته است.

مدیرعامل ایران ایر با تکذیب کنار رفتن خود از این شرکت گفت: چند نفر گزینه مدیرعاملی هما هستند که جانشین قطعی هنوز مشخص نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار