کد خبر: ۴۵۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 06 July 2017
تابناک / استاندار گیلان راه اندازی پتروشیمی را از مطالبات مردم استان دانست و با تاکید بر اینکه گیلان نیازمند سدسازی است افزود: نجات گیلان از کم آبی نیازمند احیا آب بندها و سدهای قدیمی است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز (۱۵ تیر) در شورای اداری و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: اقتدار و سربلندی امروز کشور مدیون جانفشانی های شهداست.

 

وی با بیان اینکه گیلان در عرصه های اسلام گرایی و سیاسی و فرهنگی دارای حرکت های جنبشی بود گفت: گیلان دارای هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس، شکل گیری انقلاب و شهدای ترور است که در دفاع از مرزهای کشور فداکاری ها و ایثارگری کردند.

 

نجفی شهید انصاری را افتخار گیلان و ایران دانست و به ویژگی های بارز شهید انصاری پرداخت و افزود: شهید انصاری ادامه تحصیل در آمریکا را رها کرد و به خدمت رسانی به ملت ایران در بخش ها وپست های مختلف پرداخت و در نهایت راه نیز به شهادت رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید انصاری نخستین شهید استاندار ایران است.  

 

استاندار گیلان اضافه کرد: همه مسئولان با بهره گیری از آرمان های شهید انصاری  و شهدا می توانند در برابر مشکلات و دغدغه ها مقابله کرده و آثار مثبتی را از خود بر جای بگذارند.

 

نماینده عالی دولت به عملکرد گیلان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد وافزود: در دولت تدبیر و امید فضای کسب و کار افزایش و دغدغه های اشتغال گیلان مرتفع شده است.

 

وی تصریح کرد: رتبه نخست کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری از اهم فعالیت های دولت وتدبیر امید درگیلان است.

 

نجفی به ظرفیت های بالای گیلان در ایجاد اشتغال پرداخت و تصریح کرد: با تلاش و کوشش مسئولان گیلان اکنون هشتمین استان شاغل کشور است.

 

وی اذعان کرد: چای، فندوق، برنج، زیتون، بادام زمینی و...از ظرفیت های بالای گیلان است

 

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت برنج انگیزه کشاورزان به تولید بیشتر شده است گفت: در دولت تدبیر و امید با پرداخت بهای چای و افزایش قیمت محصول چای، باغات چای رها شده بار دیگر احیا شد.

 

وی به کمبود آب کشاورزی گیلان اشاره کردو افزود: گیلان دارای 238 هزار هکتار زمین کشاورزی برای کاشت برنج است که متاسفانه سد سفید رود پاسخگوی نیاز آبی این اراضی نیست.

 

نجفی با تاکید بر اینکه گیلان نیازمند سد سازی است افزود: نجات گیلان از کم آبی نیازمند احیا آب بندها و سدهای قدیمی است.  

 

وی تصریح کرد: توسعه سد سازی و سد لاستیکی در گیلان جز نیازهای کشاورزان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده عالی دولت به گرشگری اشاره و اذعان کرد: گیلان دارای ظرفیت های چشم گیر گردشگری است و توسعه گردشگری نیازمند زیرساخت ها و فراهم کردن مخیط پاک است.

 


استاندار گیلان به معضل پسماند گیلان پرداخت و گفت: برطرف کردن دغدغه های زباله در گیلان نیازمند عزم و طرح ملی است.

 

وی خاطرنشان کرد: مشکل پسماندها با احرای طرح نوین و فرهنگ سازی زمینه رونق اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

 

نجفی به شاخص های صنایع دستی گیلان اشاره کرد و افزود: در گذشته گیلان پنج هزار قالیباف داشت که با حمایت از این قشر اکنون 25هزار قالیباف در گیلان فعال هستند.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه پتانسیل های بسیاری در گیلان برای رسیدن به توسعه پایدار و ارتقا اقتصاد وجود دارد اظهار کرد: ظرفیت های بالای صنعتی، صنعت سلولزی، صنایع دریایی و . .. از دیگر ظرفیت های استان است.

 

وی خواستار توجه به تالاب انزلی شد و گفت: حرکت هایی برای احیا تالاب انزلی انجام شده اما هنوز این تالاب نجات نیافته است.

 

نجفی اذعان کرد: ایجاد پروژه های پتروشمی از مطالبات گیلان است که تاکنون مغفول مانده است.

 

استاندار افزود: با ایجاد پروژه پتروشمی در لوشان و رودسر مشکلات اشتغال مرتفع خواهد شد و زمین راه اندازی این پروژه در شهرستان رودسر مهیاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار