تدبیر شرق نوشت: در محافل سیاسی از گزینه هایی محتمل برای جایگزینی ثابت قدم نام برده می شود. گزینه هایی که البته تنها بر اساس حدس و گمان های رایج نامشان در این لیست آمده است و احتمال دارد یکی از آن ها سکان هدایت شهرداری رشت را در دست بگیرد.
کد خبر: ۴۵۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 01 July 2017
تدبیر شرق نوشت: در محافل سیاسی از گزینه هایی محتمل برای جایگزینی ثابت قدم نام برده می شود. گزینه هایی که البته تنها بر اساس حدس و گمان های رایج نامشان در این لیست آمده است و احتمال دارد یکی از آن ها سکان هدایت شهرداری رشت را در دست بگیرد.
 
 
 

مسعود کاظمی:
 
آیا رویای تصدی بر شهرداری رشت برای مسعود کاظمی تعبیر خواهد شد؟ از عضو شورای چهارم که شانس خود را برای انتخابات شورای پنجم نیازمود، به عنوان یکی از گزینه های محتمل تصدی بر شهرداری رشت نام برده می شود. البته گفته می شود کاظمی مورد حمایت افرادی است که گزینه اولشان قهرمانی است. با این حال اگر قهرمانی بنا به دلایلی نتوانست راه خود را به شهرداری هموار کند، شاید کاظمی بتواند کار نیمه تمام خود و قهرمانی را تمام کند.
 
 
 

 
محمد زالفی:
 
استعفایش از ریاست هیات نظارت بر شورای شهر رشت، آخرین بار نام وی را به سوژه رسانه ها تبدیل کرده بود. فرماندار اسبق رشت، حالا نامش به عنوان یکی از گزینه های محتمل اصلاح طلبان برای تصدی بر شهرداری رشت مطرح است. پیش تر هم محمود باقری در یکی از گفت و گوهایش با بیان اینکه ثابت قدم، شهردار مطلوب اصلاح طلبان نخواهد بود، از زالفی و جمشید رسایی به عنوان گزینه های تصدی بر شهرداری رشت در صورت پیروزی اصلاح طلبان، نام برده بود.

 
 
 
 
جمشید رسایی:
 
شاید اگر اصلاح طلبان اکثریت کرسی های شورا در دست می گرفتند، رسایی محتمل ترین گزینه تصدی بر شهرداری رشت بود. با این حال معلوم نیست رسایی واقعاً تمایلی به کوچ از جهاد دانشگاهی به شهرداری داشته باشد؟ دوستی نزدیک وی با ثابت قدم هم شاید رسایی را در معذوریت اخلاقی قرار دهد. در هر حال نامش خیلی پیش تر از این ها به عنوان شهردار بعدی رشت از سوی باقری در کنار زالفی مطرح شد.
 
 
 
 
فرامرز جمشیدپور:

سرپرست فعلی شهرداری رشت که معاونت برنامه ریزی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری را در کارنامه دارد بی شک از میان خانواده شهرداری بیشترین بخت را برای حضور در راس شهرداری دارد. جمشیدپور که ۷ سال شهردار رودبار بوده است؛ سوابق و توانمندی های اجرایی و به خصوص ترافیکی بالایی دارد و همواره پرتلاش و کم حاشیه بوده است. همین عوامل از او یک گزینه بسیار محتمل می سازد. قطعا عملکرد مجموعه تحت سرپرستی اش و رضایتمندی کارکنان تاثیر بسزایی در سرنوشت او دارد. صحبت های اعضای شورا در حمایت از انتخاب شهردار از درون مجموعه شهرداری و رای قاطع تمامی حاضران در جلسه شورا به سرپرست شدن جمشید پور این نکته را به ذهن متبادر می کند که جمشیدپور می تواند شهردار کم حاشیه شورای پنجم باشد. از مهم ترین ویژگی های مثبت حضور جمشیدپور ارتباط با بدنه شهرداری و آشنایی با مسائل روز مدیریت شهری است…
 
 

 
 محمدجعفر علیزاده

او که در حال حاضر معاون وزیر راه است پیش از این در کارنامه مدیریتی خود مدیرکلی راه و ترابری خوزستان و معاونت عمرانی استانداری های بوشهر و اصفهان را نیز دارد. علیزاده همچنین مدتی معاون عمرانی استانداری گیلان بوده است و عضویت در هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی را نیز در سوابق خود دارد. علیزاده که اصالتا گیلانی است در سال ۹۲ از گزینه های جدی حضور در راس استانداری گیلان بود و حالا بار دیگر با پایان یافتن انتخابات، نام او به عنوان یکی از گزینه های احتمالی استانداری گیلان هم به گوش می رسد. به احتمال قریب به یقین اگر علیزاده خودش بپذیرد که شهردار رشت باشد اکثریت شورا از این تصمیم استقبال خواهند کرد. از مزیت های حضور علیزاده می توان به سوابق پرشمار او و مدیریت در سطح ملی اشاره کرد که از او مدیری پخته و توانمند ساخته است…
 
 
 
 
محمدتقی (حامد) عبدالهی

منتخب مردم رشت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت، شهردار سابق منطقه پنج و مدیرعامل اسبق سازمان زیباسازی شهرداری رشت… اینها بخشی از سوابق عبدالهی در مدیریت شهری است. او که حتی در دوران حضور ثابت قدم در راس شهرداری رشت نیز زمزمه هایی مبنی بر علاقمندی اش به شهردار شدن به گوش می رسید حالا خودش را بیش از هر زمانی نزدیک به این جایگاه می بیند. شنیده ها حاکی از آن است علی رغم آنکه حامد عبدالهی با رای نسبتا خوبی به شورا راه یافته است اما همچنان سودای شهردار شدن را در سر می پروراند و از همین حالا در تلاش برای جلب آرای منتخبین شورای پنجم است. شهردار شدن عبدالهی راه ورود علی البدل اول به شورا را نیز هموار می کند که این اتفاق سهم اصلاح طلبان را از شورای یازده نفره به چهار نفر افزایش خواهد داد اما سوابق عبدالهی کم حاشیه نبوده است و شاید همین موضوع شورانشینان را از شهردار شدن عبدالهی منصرف کند. هرچند انتخاب او توسط مردم می تواند نقطه قوت او باشد اما باید دید آیا این ریسک را می پذیرد که حضور قطعی چهارساله خود در راس مدیریت شهری به پشتوانه مردم را با حضور در راس شهرداری و خطر برکناری پیش از پایان عمر چهار ساله شورا عوض کند؟
 
 
 
 
 
محمد ابراهیم خلیلی

شهردار اسبق رشت که بار دیگر با برکناری ثابت قدم نامش برای شهردار شدن بر سر زبان ها افتاده است. متولد ۱۳۳۵ در کرج و کارشناس ارشد علوم انسانی است. خلیلی سابقه شهرداری مناطق ۱۶، ۱۸ و ۱۹ تهران و شهرداری شهرهای مهرشهر، نظرآباد، چهاردانگه اسلامشهر و شهر جدید هشتگرد تهران و رشت را دارد. او سرپرستی فرمانداری شهر ری، مسئول امور سیاسی و اجتماعی استانداری تهران و چند عنوان دیگر را در کارنامه خود دارد. خلیلی همچنین سوابقی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و هیئت مدیره پرسپولیس نیز دارد که شاید با توجه به لیگ برتری شدن سپیدرود این سوابق این بار بیش از دفعه اول به کمک رشت بیاید. حضور مجدد خلیلی هم در شهرداری رشت اصلا دور از ذهن نیست. ویژگی بارز خلیلی آرامش و دوری او از حواشی است که از مهم ترین دغدغه های امروز مدیریت شهری رشت هم به شمار می رود…
 
 

 
مرتضی طالع ماسوله

دکتر طالع ماسوله از نخبگان گیلانی است که در سوئیس تحصیل کرده است. سوابق ملی و سطح بالای او در میراث فرهنگی از او یک چهره توانمند در جهت رونق صنعت گردشگری ساخته است. در کارنامه بسیار پر او مشاور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان سازمان میراث فرهنگی نیز دیده میشود. طالع که پیش از این در سال ۹۳ نامش به عنوان گزینه جدی شهرداری رشت شنیده می شد بار دیگر در چند قدمی شهرداری رشت است. طرح های او در جهت ساماندهی زرجوب و گوهررود و آشنایی کامل او با معضل سراوان و شیرابه های آن و همچنین طرح های ترافیکی او همگی از ویژگی های مثبتی است که از او یک چهره قابل اتکا می سازد. طالع با مدیران دولتی نیز ارتباط خوبی دارد. پس از ثابت قدم و با بالارفتن سطح توقعات مردم رشت، انتخاب مدیری مجرب با سابقه مدیریت در سطح ملی، منطقی به نظر می رسد…
 
 
 
 
محمود ایزددوست
 
محمود ایزددوست دانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی از اول مرداد سال 93 تاکنون مدیرکلی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان را برعهده دارد.
 
ایزددوست رییس اسبق شورای شهر رشت و برادر دو شهید ،  مدیرکل نمونه سازمان آموزش فنی و حرفه ای گیلان نیز بوده است.
 
وی در عرصه مطبوعات نیز سردبیر هفته نامه فرهنگی اجتماعی کادح و از چهره های خوش نام اصلاح طلب استان گیلان می باشد.
 
 
 
 
سعید آگشته
 
سعید آگشته متولد 1353 ، کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری – شهرسازی که از دی ماه 93 تاکنون شهردار لاهیجان است.
 
آگشته سابقه رئیس هیئت مدیره شرکت شهرصنعتی البرز ، عضو هیئت مدیره و میر عامل شرکت مشترک شهرداری های کشور ، عضو مجمع شرکت شهرصنعتی رشت ، عضو مجمع شرکت شهرصنعتی کرمانشاه ، مدرس دانشگاه ، شهردار شهر الوند ، عضو هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین ، رئیس هیئت فوتبال استان قزوین‌، مدیر طرح‏های راهبردی بنیاد مستضعان ، عضو سازمان نظام مهندسی استان قزوین را در کارنامه خود دارد.

سعید آگشته ، در تاریخ ۲۸/۹/۹۱ با برگزاری انتخابات مجمع هیئت فوتبال قزوین ، با عنوان شهردار الوند، با ۱۶ رای از مجموع ۲۱ رای گرفته شده ، رئیس هئیت فوتبال قزوین شد. او به عنوان رئیس هیئت فوتبال قزوین نیز در پی ماجرای گم شدن ۹۰۰ هزار دلار در فدراسیون فوتبال ، در ۸ مهر ۹۳ در مصاحبه با سایت ۹۰ به روشنگری در مورد عدم شفافیت در فوتبال ، به انتقاد صریح از شخص آقای کفاشیان میپردازد و میگوید ” عدم شفافیت مالی و گذاشتن افراد خاص و مورد دار در پستها و سمتهای کلیدی فدراسیون و کمیته هایش و همچنین نتایج تیم های ملی نونهالان، نوجوانان، امید و حواشی که از سوی یکی از اعضای تیم ملی امید که منتسب به یکی از اعضای بلند پایه فدراسیون فوتبال است، دوستان مجمع را به این سمت برده که مجمع فوق العاده برگزار کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار