در آستانه انتخابات روز یکشنبه، دولت شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که محبوبیتش به سبب اتهامات مطرح شده در زمینه حمایت از خویشاوندان به شدت کاهش یافته است به سبب اظهارات وزیر دفاع این کشور، با مسئله جدیدی روبرو شد.
کد خبر: ۴۴۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 28 June 2017
به گزارش تابناک : تومومی اینادا وزیر دفاع ژاپن روز سه شنبه در جریان تجمع انتخاباتی طرفدارن حزب حاکم لیبرال دموکراتیک با درخواست از رای دهندگان این کشور برای حمایت از این حزب در انتخابات آتی گفت:  این درخواست از طرف «وزارت دفاع، نیروهای دفاع از خود، شخص وزیر دفاع و حزب لیبرال دموکراتیک» است.

بر اساس قانون، وزارت دفاع ژاپن باید به لحاظ سیاسی خنثی و بی طرف باشد. وی در نشستی خبری که بعدا برگزار شد این اظهار خود را پس گرفت و خود این مسئله می تواند بااعث سوء تفاهم شود.

انتخابات روز یکشنبه شورای شهر توکیو به عنوان همه پرسی درباره عملکرد فرماندار توکیو که اولین سال حضور خود را در عرصه سیاسی تجربه می کند در نظر گرفته می شود. این انتخابات همچنین فرصتی برای رای دهندگان در پایتخت ژاپن است تا دیدگاه خود را درباره دولت آبه بیان کنند.

نظرسنجی های هفته های اخیر از کاهش محبوبیت نخست وزیر ژاپن حکایت دارد. انتشار اخباری درباره کمک نخست وزیر به یکی از دوستان خود برای احداث مدرسه ای در یک منطقه اقتصادی ویژه و نیز انتقاد از حزب حاکم به سبب تصویب فوری یک طرح در پارلمان و پایان دادن به نشست نمایندگان با هدف جلوگیری از ادامه بحث ها به این روند نزولی کمک کرده است. 




منبع : رویترز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار