کد خبر: ۴۴۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳ 22 June 2017
تابناک / استاندار گیلان با اشاره به نرخ بیکاری ۱۱ درصدی استان، تأکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت و پتانسیل و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی، نرخ بیکاری را در گیلان تک رقمی کنیم.

محمد علی نجفی در ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به مسائل حوزه اقتصادی اشتغال‌زا، اظهار کرد: مسئولان ارشد استانی از هرگونه فعالیت در این حوزه در سطح استان حمایت می کنند.

وی با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، افزود: همه اقدامات دستگاه های اجرایی استان باید در راستای تولید و اشتغال صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه  در دولت یازدهم  نرخ بیکاری استان از ۱۵.۶ درصد به ۱۱.۳ درصد رسیده است، گفت: یکی از اولویت ها و سیاست های مسئولان استان این بوده که با اجرای برنامه های موفق این نرخ بیکاری راستان گیلان را تک رقمی کنیم.

وی همچنین درباره اقدامات مثبت بانک کشاورزی استان در حمایت از تولید و اشتغال نیز اشاره و خاطر نشان کرد: استان گیلان در حوزه کشاورزی و تولید برنج، چای، عسل، دامپروری دارای ظرفیت و پتانسیل مناسبی بوده و بیش از این تقویت شود.

نجفی با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در حوزه راهداری و آسفالت راه شهری و روستایی در سطح استان گیلان طی سه سال گذشته، تصریح کرد: گیلان درخصوص مجتمع‌های خدماتی و رفاهی نسبت به سایر نقاط کشور عقب مانده بوده و کماکان نیازمند توجه و حساسیت بیشتر مسئولان امر است.

وی در ادامه به ۳۱ خرداد ماه سالروز وقوع حادثه تلخ زلزله رودبار در سال ۹۶ اشاره کرد و یادآورشد:  تلخی این واقعه هیچ گاه از اذهان فراموش نمی شود ولی در مجموع عملکرد کشور و استان در بازسازی زلزله موفقیت آمیز بوده اما همه باید تلاش کنند تا شهرستان رودبار توسعه بیشتری یابد.

استاندار گیلان همچنین  با بیان اینکه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی وظیفه ذاتی ما است، خاطر نشان کرد : شایسته است با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس پیام خود را به روشنی به تمام جهان ارسال کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار