مدیر جهاد کشاورزی گیلان‌غرب گفت: بیش از 30 هزار تن گندم از 13 هزار هکتار اراضی مربوط به مناطق گرمسیری این شهرستان برداشت شده است.
کد خبر: ۴۴۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 19 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس سعید حیدری‌پور ، اظهار داشت: 23 هزار هکتار از اراضی شهرستان گیلان‌غرب امسال زیرکشت محصول گندم رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلان‌غرب با بیان اینکه از این میزان 13 هزار هکتار مربوط به مناطق گرمسیری این شهرستان است، گفت: برداشت محصول گندم در مناطق گرمسیری شهرستان گیلان‌غرب به پایان رسیده است.

وی به برداشت بیش از 30 هزار تن گندم از مناطق گرمسیری شهرستان گیلان‌غرب اشاره و بیان کرد: 27 هزار تن آن به‌صورت مازاد بر مصرف کشاورزان توسط مراکز خرید گندمشهرستان خریداری شده است.

حیدری‌پور به مراکز خرید سیلوی 20 هزار تنی شهر گیلان‌غرب، سیلوی 10 هزار تنی گواور و سه مرکز خرید تعاون روستایی در دهستان‌های دیره، حومه و حیدریه در این شهرستان اشاره و بیان کرد: امسال برای اینکه کار برداشت محصول به سهولت انجام  شود 97 دستگاه کمباین به‌کار گرفته شده است که از این تعداد 47 دستگاه بومی منطقه و مابقی از شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار تامین شد.

این مسؤول با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق سردسیری شهرستان از امروز شروع شده است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از 10 هزار هکتار باقی‌مانده 15 هزار تن گندم برداشت 
شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار