کد خبر: ۴۴۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۰ 19 June 2017
رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید تا زمانی که کی‌روش سرمربی تیم ملی است این تیم هیچ مشکلی نخواهد داشت و باید برای آینده، دانش او را به فوتبال ایران انتقال داد.

به گزارش پامچال نیوز به نقل از ایسنا، رییس فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه خبر، اظهار کرد: ما به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی شدیم اما الان انتظارهای مردم بالا رفته و امیدوارم به عنوان تیم اول و دوم از جام جهانی برنگردیم. در کنار فوتبال، در رشته‌های فوتسال و فوتبال ساحلی هم درخشیدیم و مقام سوم جهان را کسب کردیم. در رده‌های پایه خوب بودیم و در بخش بانوان قهرمان آسیا شدیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره جلسه امروز(شنبه) با کارلوس کی‌روش خاطرنشان کرد: در دو، سه هفته اخیر جلسات بسیار زیادی با کی‌روش داشتم. تقریبا هر روز جلسه داشتیم. امروز درباره ادامه راه صحبت کردیم. یک بازی با روسیه نهایی شده است. یک برنامه‌ریزی برای داخل کشور و یک برنامه هم برای بازی‌های دوستانه داریم.

تاج افزود: او یک زحمت دیگر را هم پذیرفته است و مسئول مرکز سرویس سنتر تیم‌های ملی خواهد بود. پس فردا(دوشنبه) این ساختمان بهره‌برداری می‌شود. تیم های ملی بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان زیر نظر کی‌روش کار می کنند. دو سه نفر دیگر هم برای کمک می آیند. یک مربی بدنساز دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد. دستیاران او هم هستند. می خواهیم پلکانی کار کنیم و بازیکنان از نونهالان به نوجوانان و مراتب بالاتر بروند. این را امروز به تفاهم رسیدیم. پس فردا با حضور کی‌روش آن مرکز را افتتاح می‌کنیم. تیم کی روش ۱۴ ساعت در آنجا کار می‌کنند. بقیه تیم ها تا این حد در کمپ نیستند. بقیه مربیان تیم‌ها از صبح به کمپ می آیند و همین‌طور با هم جلسه می‌گذارند و کار می کنند. این هرم در همه جای دنیا است. در راس آن تیم ملی بزرگسال، تیم‌های زیر ۲۳، زیر ۲۰، زیر ۱۷، زیر ۱۴ سال و تیم‌های پایه وجود دارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال انتقال دانش فنی کی‌روش هستند؟ گفت: اگر این کار را نکنیم، تیم ملی ما تا زمانی که کی‌روش حضور دارد، خوب است و بعد از آن باز هم به مشکل می‌خوریم. تیم ملی جوانان ما در جام جهانی نشان داد هنوز جای کار دارد. ما دو بار بازی برده را باختیم؛ هر چند رفتن به جام جهانی بعد از ۱۶ سال خوب بود ولی هنوز در این رده‌ها جای کار داریم. ما جام جهانی را می رویم و الان هم رفته ایم اما باید کار کنیم. تیم ملی نوجوانان ما هنوز جای کار دارد و باید در جام جهانی در هند حاضر  شود. تیم ملی امید هم می خواهد به المپیک صعود کند.

تاج درباره حمایت از کی‌روش گفت: ما باید به کی‌روش اعتماد کنیم. تیم ملی پوست انداخته و کاملا جوان شده است. کی‌روش مسیر جوانگرایی را ادامه می‌دهد و به لیگ خودمان اعتماد دارد. این ها عواملی است که توانستیم موفق شویم. مهمتر از همه این‌که یک برنامه‌ریزی وجود داشت.

او خاطرنشان کرد: زمانی که رییس سازمان لیگ بودم، کی‌روش با من صحبت کرد. به او گفتم چرا از بازیکنان لیگ برتر استفاده نمی‌کنی و او گفت، از لیگ شما بازیکنان خوب بیرون نمی‌آید؛ بازیکنان شما ۵ کیلومتر می‌دوند. شما آن را به ۱۱ کیلومتر برسانید. به کی‌روش گفتم  راه حل چیست؟ گفت باید جوانگرایی کنید. یک قانون گذاشتیم که به غیر از ۱۷ بازیکن بالای ۲۳ سال، بقیه بازیکنان تیم‌ها باید زیر ۲۳ سال باشند. این موضوع باعث شد که به ۱۰ کیلومتر برسیم. مهدی طارمی و چند بازیکن دیگر آن موقع درخشیدند. جلالی، منصوریان و… گفتند کار بسیار خوبی است. این راه را ادامه دادیم. الان به این نتیجه رسیدیم که مدل موفق دنیا همین است و باید آن را ادامه دهیم. ما نسبت به رقبا پول نداریم. آن‌ها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از بازیکنان بزرگی استفاده می کنند. کل گردش مالی فوتبال ما ۲۰۲ میلیارد تومان است که معادل سه بازیکن خارجی در تیم‌های عربی است. از طرفی بازیکنان ما غیرت دارند. همه تیم‌های ما در آسیا آقایی می‌کنند. رقبای ما تقریبا در سخت‌افزار از ما جلوتر هستند. ما دنبال این هستیم چمن‌ها را ترمیم کنیم. مرکز "سرویس سنتر” تیم‌های ملی هم با هزار زحمت آماده شده است.

او درباره ملاقات اعضای تیم ملی با رییس جمهور گفت: خوشحالم که این ملاقات انجام شد. از وزیر محترم ورزش و شخص رییس جمهور تشکر می‌کنم. بازیکنان در دوره قبل هم پاداش خوبی از رییس جمهور گرفتند. الان هم انتظار این پاداش هست. با توجه به پاداش‌های ناچیزی که دادیم این انتظار می‌رود که در هر بازی ۳ تا ۴ هزار دلار پرداخت کردیم. این مقدار به ۱۱ نفر اصلی پرداخت می‌شود و بازیکنان ذخیره نصف این مبلغ را می‌گیرند. البته بازیکنان پولی از ما نمی گیرند. درخواستم از رییس جمهور محترم این است که پاداش صعود پرداخت شود. باید تلاش کنیم این بازیکنان چیزی نگویند و خیلی زود خودمان پرداخت کنیم. امروز هم با آقای وزیر صحبت کردم.

تاج ادامه داد: بخش دوم، کمپ تیم‌های ملی است که بتوانیم سه چمن خودمان را آماده کنیم. اگر فوتبال می خواهد رشد کند باید این سه چمن آماده شود. در کنار آن ساختمان اداری را هم خواهیم داشت. مسئولان در این رابطه هم به ما کمک کنند. ما در خیابان سئول هر روز با همسایه‌ها دعوا داریم. این اتفاق در شأن فدراسیون نیست. این ساختمان ساخته شود، همه کمیته‌ها و سازمان‌های ما به آن‌جا می‌روند.

تاج از انتخاب امیرحسین پیروانی به عنوان سرمربی تیم ملی امید خبر داد و گفت: امروز درباره سرمربی تیم ملی امید با کی‌روش صحبت کردیم. البته قبلا کمیته فنی هم تصمیمی داشتند. نظر کی‌روش هم همانند کمیته فنی روی آقای پیروانی مثبت بود و تلاش می‌کنیم به او کمک کنیم. یک مربی بدنساز هم به این مجموعه اضافه می‌شود.

او درباره تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان هم گفت: پس از مسابقات جام جهانی، تیم ملی جوانان در اختیار آقای چمنیان خواهد بود. یکی از دستیاران کارلوس کی‌روش هم تیم ملی نوجوانان را در اختیار خواهد داشت. البته احتمال جابه‌جایی بین چمنیان و دستیار کی‌روش در تیم های ملی جوانان و نوجوانان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار