کد خبر: ۴۴۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۹ 19 June 2017
تابناک گیلان / رجبی با بیان اینكه سینما یك صنعت است و باید در آن پول‌سازی شود، گفت: مسلما عملكرد سینما و تلویزیون در پرداخت به مناسبت‌ها خیلی فرق می‌كند و فكر می‌كنم این اقدام خیلی درست نباشد.

 مهران رجبی، هنرمند درباره اینكه سینما چقدر می‌تواند در زمینه ارائه ارزش‌های ماه مبارك رمضان و سایر مناسبت‌های دینی مذهبی موثر باشد، اظهار كرد: تلویزیون مخاطب عام دارد و باید به مخاطبش احترام بگذارد و آن را حفظ كند، همچنین در عین حال در مناسبت‌های مختلف نیز فكری داشته باشد، حتی برای یك سری مناسبت‌های مقطعی مثل هفته وحدت هم باید فعال باشد اما فضای سینما این گونه نیست و طبیعتا عملكردها متفاوت است؛ به‌ویژه مناسبتی مثل ماه مبارك رمضان كه طولانی‌ترین مناسبت ما محسوب می‌شود. مسلما نمی‌شود یك سرمایه‌گذار میلیاردها برای 30 روز هزینه كند كه آن هم مشخص نباشد اكران در همان یك ماه اتفاق بیفتد یا خیر و از طرفی مردم هم استقبالی داشته باشند یا خیر.

 

وی تاكید كرد: به هر حال سینما یك صنعت است و باید پول‌سازی كند ولی تلویزیون این گونه نیست. از طرفی اگر هم در سینما بخواهد آثار مناسبتی با حمایت دولت تولید شود، از اهداف سینمایی دور است و مثل تلویزیون یك كار دولتی می‌شود یا به عنوان مثال برای ساخت یك فیلم از امكانات یك شركت برای تبلیغ برندی استفاده كنیم، دیگر نمی‌شود اسم سینما روی آن گذاشت؛ چراكه این تعریف سینماست. به اعتقاد من ساخت آثار مناسبتی در سینما عملا مقدور نیست.

 

بازیگر مجموعه‌های رمضانی «زیرزمین»، « صاحبدلان»، «مثل هیچكس»، «سی اُمین روز»، «دردسرهای عظیم» و ... سپس در زمینه ساخت مجموعه‌های تلویزیون در ایام ماه رمضان پیشنهاد داد: ماه مبارك رمضان ماه روزه‌داری مسلمانان است و اكثرا در تایم‌های دم غروب كمی از لحاظ توانی ضعیف می‌شوند و دوست دارند فیل و سریال‌های شاد و خوب كه سابقا از تلویزیون پخش می‌شد را تماشا كنند. به قول یكی از دوستانمان مردم در این ایام ژانرهای علی صادقی را می‌پسندند و به نظرم این ژانر می‌تواند خیلی در تلطیف و شاد بودن این ایام كمك كند. تصور شخصی من این است كه فیلم و سریال‌های ماورایی برای ماه رمضان كمتر ساخته شود، یعنی بمباران توجه به آسمان و آدم خوب نشان دادن در كارها كمتر شود و اگر هم قرار است پیامی به مخاطب بدهیم بیشتر در قالب كارهای طنز باشد نه صرفا آثار تلخ و دیالوگ‌های تراشیده شده باشد.

 

رجبی در ادامه درباره شتاب و عجله در ساخت مجموعه‌های مناسبتی اظهار كرد: این اتفاق پارامترهای مختلفی مثل بی‌پولی و اقتصاد مقاومتی را شامل می‌شود؛ بنابراین در ساخت آثار مناسبتی طبیعتا عجله و شتاب همیشه پیش می‌آید و به نظرم كار مناسبتی هرچند با سرعت هم باشد اما دیده می‌شود و مخاطب آن ها را دوست دارد.

 

او همچنین در زمینه بحث شعارزدگی در برخی آثار مناسبتی تلویزیون گفت: به هر حال در پروسه تولید یك سریال ممكن است اتفاقاتی مثل شعارزدگی دیده شود. به نظرم شعار همیشه هم بد نیست اما به شرطی كه درست به آن پرداخته شود. از طرفی به دلیل اینكه تلویزیون شاخص است و بینندگان زیادی دارد بنابراین همه راجع به آن نظر می‌دهند و این كارش را سخت‌تر می‌كند.

 

مهران رجبی در پایان درباره جدیدترین كارهای تلویزیونی‌اش اعلام كرد: مدتی است درگیر سریال آقای فریدون حسن‌پور هستم كه قرار است در دیلمان گیلان كار شود و هنوز نامی برایش انتخاب نشده است. همچنین درگیر یك مینی‌سریال هم هستم كه هنوز تمام نشده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار