کد خبر: ۴۴۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۳ 19 June 2017
خبر حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریستها در دیرالزور سوریه به سرعت به تیتر یک بسیاری از رسانه‌های بین المللی تبدیل شد و رسانه های جهان از این سیلی محکم ایران به تروریست ها و حامیانش نوشتند و در عین حال این حملات واکنش های داخلی نیز در پی داشت که ابعاد این حمله را مشخص تر ساخت.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی که پیش‌تر توییت کرده بود: «عذابی سخت در انتظار سران تروریست‌ها خواهد بود. قصاصِ ما سخت و به ياد ماندنی است»، پس از این حمله با یادآوری توییت قبلی، توییت کرده است: «این شروع #انتقام از #داعش بود. #سيلی بزرگتر در راه است. حاميان #تروريسم نيز پيام اقتدار #ايران را دريافت كنند.»
 
سردار سنایی راد معاون سیاسی سپاه تیز گفت: «موشک‌باران امشب این پیام را به تروریست‌ها می‌دهد که اگر بخواهند به شرارت‌های‌شان ادامه دهند با سیلی محکم مواجه می‌شوند و الزاماً ضربه‌زدن به آنها در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران معنایی نمی‌دهد... با توجه به نوع  انتخاب اهداف و تجمع تروریست‌های تکفیری در این منطقه می‌توان میزان تلفات آنها را در نیروی انسانی و امکانات لجستیکی بالا پیش‌بینی کرد... حمله مجدد از سوی سپاه تابع تصمیماتی است که در مجموعه شورای عالی امنیت ملی و ستاد فرماندهی کل قوا و مجموعه سپاه گرفته شود و بستگی به موقعیت‌های پیش رو خواهد داشت.»
 
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلستان نیز در توییت خود نوشت: «حمله موشکی ایران علیه پایگاه نظامی داعش اراده و ظرفیت ایران برای مقابله با تروریسم و تهدیدات امنیتی را به نمایش گذارد.»
 
خبر حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریستها در دیرالزور سوریه به سرعت در رسانه‌های جهان منعکس شده و به خبر مهم آن رسانه‌ها تبدیل شد.

رویترز در گزارش خود نوشت: سپاه پاسداران ایران به تلافی حملات تروریستی تهران، اقدام به شلیک موشک‌های زمین به زمین از غرب کشور به شرق سوریه کرد.
 
وال استریت ژورنال نیز با بیان اینکه سپاه پاسداران ایران در یک حمله بی سابقه و مستقیم مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داد، تاکید کرده است: سپاه هشدار داده که به هرکس که به ایران حمله کند به همین روش پاسخ خواهد داد.
 
شبکه خبری سی‌ان‌ان هم به بازتاب این خبر پرداخت و گزارش داد که ایران حمله تروریستی به پارلمانش را با شلیک موشک به مقر تروریست‌ها پاسخ داد.
 
آسوشیتدپرس در تیتری آورده است: حمله موشکی روز یکشنبه، یک حمله گسترده مستقیم و نادر از سوی سپاه پاسداران بود.

کانال 10 اسرائیل به نقل از یک مقام اطلاعاتی می گوید: موشکهای شلیک شده سپاه از نوع موشکهای بالستیک شهاب 3 با برد 800 تا 1200 کیلومتر بودند. این در خالی است که تصاویر تازه نشان می دهد موشک‌های شلیک شده شش فروند و از نوع سوخت جامد ذوالفقار بوده است!
 
بازتاب بین المللی حمله موشکی ایرانی به تروریست‌ها در سوریه 
كانال 7 اسرائيل نیز گزارش داد، در بيانيه ايران (در مورد حمله موشكى) تهديدى تلويحى عليه دشمنان اين كشور از جمله عربستان، اسراييل و آمريكا وجود دارد.

خبرگزاری شینهوا چین به پوشش این خبر پرداخت و نوشت: ایران مقر تروریست‌ها در دیرالزور را با موشک‌های میان‌برد هدف قرار داد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز این خبر را منعکس کرده و نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین استفاده عملیاتی از موشک‌های خود به دیرالزور حمله کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست هم سریعا این خبر را منعکس کرد و نوشت: ایران گروه‌های شبه‌نظامی در شرق سوریه را موشک‌باران کرد.
 
همچنین رسانه صهیونیستی عاروتص شوع نوشته است: در پاسخ به حملات تروریستی تهران، ایران قول داده بود که این حملات را تلافی خواهد کرد. 
 
روزنامه الشرق الاوسط عربستان، روزنامه نزدیک به حاکمیت این کشور، نوشته است: ایران 6 موشک بالستیک میان برد به چند هدف در سوریه شلیک کرده که از حریم هوایی عراق عبور کرده است.

راشاتودی نیز در خبری آورده است: ایران در انتقام حملات تروریستی تهران پایگاه های تروریستی در دیرالزور را در سطحی وسیع هدف قرار داد.
 
خبرگزاری فرانسه نیز با تیتر "ایران به تلافی حملات تروریستی تهران، موشکهایی به سمت سوریه شلیک کرد" به این موضوع پرداخته است. 
 
همچنین اسکای نیوز عربی در خبری تاکید کرده است که ایران از داعش در سوریه انتقام گرفت.
 
روزنامه آمریکایی هیل با تیتر "ایران حملات ضدداعشی خود را آغاز کرد" به این موضوع پرداخته است. 

همچنین خبرنگاران رسانه های خارجی نیز در شبکه های اجتماعی به حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به تروریست های تکفیری در دیرالزور واکنش نشان دادند.

یک خبرنگار اسرائیلی در مورد حمله موشکی ایران به تروریستها در سوریه در پیامی توئیتری نوشته است: ارزیابی اسراییل این است که چهار موشک شهاب ٣ شلیک شده است.
 
لائورا روزن خبرنگار المانیتور نیز توییت کرده است: متحدان ما در حال جنگ با یکدیگر هستند اما دشمن ما ( ایران ) در حال حمله به مهمترین دشمن ماست!

زینب عوادا مجری و خبرنگار لبنانی نیز در صفحه توییتر خود نوشت حمله موشکی ایران به مواضع تروریست ها از داخل کشور حامل این پیام است که موشک های ما به دور تر از سوریه هم میرسد.
 
از سوی دیگر خبرنگار ارشد المیادین حمله موشکی ایران به مواضع تروریست ها را پیامی منطقه ایی به تل آویو ریاض و واشنگتن دانست.

«نجاح محمد علی»، تحلیلگر عراقی مسائل ایران در واکنش به حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها در شرق سوریه نوشته است: موشک های سپاه ایران در دیرالزور پیام هشدار به تروریست ها و حامیان منطقه ایی و بین المللی آنهاست و به آنها میگوید اگر حماقت های خود را بار دیگر تکرار کنند روانه جهنم خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار