کد خبر: ۴۴۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۵ 19 June 2017
جلسه ۱۹۳ شورای شهر رشت به ریاست مسعود کاظمی در صحن شورا برگزار شد.

تابناک / این جلسه که اولین  جلسه بعد از برکناری ثاببت قدم از شهرداری رشت بود در ابتدای آن مسعود کاظمی با تسلیت و گرامیداشت شهادت حضرت علی(ع) و ایام قدر، شهادت سرباز گمنام وزارت اطلاعات حسن عشوری را تسلیت و تبریک گفت و همچنین یاد و خاطره دکتر شریعتی و شهید چمران را گرامی داشت.  رئیس شورای شهر رشت در آستانه روز قدس از مردم برای حضور در راهپیمایی این روز دعوت کرد.
در ادامه جلسه از اکبر صبری پاکبانی که در اقدامی شایسته قطعه طلای ارزشمندی را به صاحبش برگرداند با لوح و هدیه نقدی تقدیر و تشکر شد.
محمدعلی رفیعی نوده نیز از طرف خود قول یک سکه بهار آزادی را به این پاکبان داد.

چرا  سازمان فرهنگی کمک به هیات های مذهبی را ممنوع کرده است؟
فرهاد شوقی ناطق اول جلسه بیان داشت: در ایام ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی هنری شهرداری به هیات های مذهبی کمک می کرد که امسال مصوبه ای را تصویب کردند که هرگونه کمک شورا به هیات های مذهبی ممنوع شده است. من این مصوبه را مطالعه کرده ام و نام کسانی که امضاء کرده اند را نیز می دانم که نمی گویم.  باید علت این که گفته شود هرگونه کمکی به هیات های مذهبی از سوی شهرداری ممنوع است بررسی شود.

به سرپرست شهرداری توصیه می شود برای حفظ آرامش از جابجایی مدیران خودداری شود
مظفرنیکومنش ناطق دوم جلسه نیز ابراز داشت: به آقای جمشیدپور برای سرپرستی شهرداری تبریک می گویم و امیدوارم شورای شهر کمک حالش باشد. وی افزود:امیدواریم همین پروژه ها ادامه پیدا کند و پروژه جدیدی را شروع نکنند و پروژه های باقیمانده نیز  تا دوره چهارم شورا تمام شود و معوقات کارکنان به موقع پرداخت و این معضل در انتهای دوره چهارم حل شود.
نیکومنش خاطرنشان کرد: به سرپرست شهرداری توصیه می شود برای حفظ آرامش از جابجایی مدیران خودداری شود و امنیت شغلی کارکنان حفظ شود. وی ادامه داد:پروژه ای برای توسعه آرامستان ها به ارزش ۳۳ میلیارد تومان بسته شده که با توجه به وضعیت فعلی  شهرداری در پرداخت حقوق مشکل دارد جای تعجب دارد . پروژه ای هم در جاده  تهران به ارزش ۱۶ میلیارد بسته شده که باید بررسی شود.
نیکومنش گفت: دیشب گفتند کارخانه آسفالت به خاطر ۳۰ میلیون بدهی بسته شده است که باید پیگیری شود. وی در انتها گفت:بنا به تقاضای ساکنان شهرک مهر ت۵داد اتوبوس ها کفایت نمیکند وردخواست افزایش آن را اهرد که باید پیگیری شود و نگرانی شهروندان و ساکنان شهرک حل شود.
دستور جلسه
بررسی دو فوریت  واگذاری جایگاه های سوخت سی ان جی در ۵ منطقه جدید  شرکت سیال سامانه اندیشه و تمدید با آن به صورت ترک تشریفات

حاجی پور موافق لایحه گفت:  باتوجه به اینکه پیمانکار بومی است و همیشه شهرداری از وی رضایت دارد این کار صورت بگیرد.
صابر: من ممکن است مخالفتی با ترک تشریفات  نداشته باشم  اما با دو فوریت مخالفم که بتوان روی جزئیات آن بحث کرد.در مورد بهره بردار در لایحه گفتند  هزینه اورهال(بازسازی) دستگاه ها پای بهره بردار است  که این مثل ترکمنچای است.
حاجی پور: خود شرکت متعهد شده که هزینه اورهال و بازآفرینی را می پردازد.

آرش امیرلو  مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت و نماینده شهرداری  نیز درباره این مصوبه گفت: سیستم ها با مدل قبلی هزینه های زیادی را برای شهرداری ایجاد می کند. زمان قرارداد هم دهم خرداد اتمام پیدا می کند و این شرکت می تواند به تعهدات خود عمل کند.

عباس صابر به این که بعد از اتمام قرارداد لایحه وارد شورا می شود اعتراض کرد و گفت:  دو ماه قبل از این پایان این قرارداد باید این لایحه وارد شورا می شد. مسعود کاظمی در واکنش بیان داشت: یک ماه قبل این لایحه وارد شورا شده بود.

مجید رجبی نیز با بیان سوالی بیان داشت: حق السهم ۵۰ درصدی شهرداری از کارمزد چه مبلغی می شود که آرش امیرلو آن را حدود دوبیست میلیون تومان برآورد کرد.
بررسی دو فوریت مصوبه تصویب شد و ربا رد پیشنهادات جدید در نهایت کلیات لایحه با ۸ رای لایحه تصویب شد.

بررسی دو فوریت کمک مالی به انجمن علمی سازه های ماکارونی دانشگاه گیلان جهت برگزاری اولین دوره المپیاد علمی فرهنگی که در مهر ماه برگزار می شود.
مبلغ ۲۰ میلیون تومان در لایحه پرداخت شده است.
رضا رسولی در این رابطه گفت:  من مخالف پرداخت نیستم ولی این در بودجه ردیف دارد و دوم اینکه بد نیست که در این مورد کمیسیون مربوطه گزارشی ارائه دهد.
صابر موافق اصلی لایحه گفت: آقای رسولی  بابت پرداخت  بیست میلیون گزارش می خواهند ولی بابت دو میلیارد ریال سی ان جی گزارشی نخواستند.

ضرورت دو فوریت و یک فوریت مورد قبول قرار نگرفت و به صورت عادی اعلام وصول شد.

گفتنی است این جلسه با یک ساعت تاخیر آغاز شد و فرانک پیشگر و امیرحسین علوی بعد از تاخیر آغاز جلسه نیز با نیم ساعت تاخیر در جلسه حاضر شدند.

محمود باقری هم در ابتدای جلسه صحن را ترک کرد.

فرانک پیشگر بعد از بحث با مسعود کاظمی مبنی بر تذکر دادن صحن را ترک کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار