کد خبر: ۴۴۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 17 June 2017
تابناک گیلان / نماینده کارگران در شورای عالی کار با ابراز نگرانی از اجرای طرح کارورزی گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی دغدغه اصلی جامعه کارگری هستند.

علی خدایی ادامه داد: نمایندگان کارگری در شورای عالی کار درخواست جلسه‌ای فوری برای بررسی ابعاد طرح کارورزی را ارائه دادند و نگرانی‌ها مطرح شد.

وی با بیان اینکه بخشی از نگرانی جامعه کارگری بر طرف شده است، بیان داشت: این موضوع به سابقه‌ای تاریخی در میان جامعه کارگری باز می‌گردد که عموما از حقوق کارگران گذشت شده است.

خدایی با بیان اینکه در مقاطع زمانی مختلف از شمول قوانین کار صرف نظر شده است، ادامه داد: متاسفانه متولیان حاضر به ارائه گزارش نیستند تا میزان اشتغال زایی برای کارگران مشخص شود.

وی اصلی‌ترین دغدغه‌ی جامعه کارگری را مبنی بر تزریق بی نظمی جدید بر بازار عنوان و خاطرنشان کرد: طرح کارورزی فاقد قابلیت اندازه گیری و مدت زمان اجرا می‌باشد و به عنوان اولین نگرانی ما است.

خدایی اضافه کرد: جلسات کارشناسی ادامه دارد و تن‌ها طرح موضوعات صورت گرفته است. این طرح هنوز نهایی نبوده و قابل اتکا نیست.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه دولت نیز همچون جامعه کارگری دغدغه‌ی اشتغال زایی دارد، تصریح کرد: ما دغدغه‌ای مبنی بر حفظ منافع شاغلین داریم که فارغ التحصیلان دانشگاهی را شامل می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار