کد خبر: ۴۴۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۳ 17 June 2017
تابناک / اسدالله عباسی با اشاره به روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره  فرهنگیان در جلوگیری از خروج متهمان پرونده گفت: در این زمینه کمیته فوق به محاکم دادگستری اعلام کرده که از خروج افرادی که در مظان اتهام هستند تا پایان تحقیق و تفحص جلوگیری کند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون چه تعداد از افراد در راستای این پرونده بازداشت شده‌اند افزود: در حال حاضر نمی‌توان به تعداد بازداشت شدگان اشاره‌ای داشت با این حال تخلفات 40 الی 50 نفر در ارتباط با این پرونده محرز شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم با اشاره به بررسی تخلفات بانک سرمایه در جریان تحقیق و تفحص مذکور تصریح کرد: متأسفانه برخی چون موریانه به جان بانک سرمایه افتاده‌اند که این عده سازماندهی شده دست به تخلفات در این بانک می‌زدند.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در حال حاضر 47 درصد از سهام صندوق ذخیره مشکوک الوصول است، تصریح کرد: این در حالی است که امکان بازگشت منابع به بانک فوق بسیار کم است و ما انتظار داریم مراجع ذی صلاح به طور جدی این قضیه را پیگیری کنند.

عباسی با اشاره به مسئولیت بانک مرکزی در قبال بازگشت منابع بانک سرمایه گفت: قطعا بانک مرکزی در این مسیر مسئولیت بیشتری بر گردن دارد.

بانک مرکزی شکایت کند

نماینده رودسر و املش در مجلس دهم با بیان اینکه بانک مرکزی باید در قالب شاکی وارد این پرونده شود، اظهار داشت: معتقدم در این پرونده مقداری کوتاهی از بانک مرکزی رخ داده و این نهاد در بررسی‌ها تنها به نامه نگاری بسنده کرده است. این در حالی است که در شرایط فوق سهام داران محدودی در این پرونده، حتی بانک مرکزی را هم دور زدند.

وی در تشریح موضوع مذکور ادامه داد: در راستای این پرونده برخی سهام داران حتی سرمایه اصلی بانک سرمایه را برداشت کرده‌اند که پیش از این حق برداشتی نداشته‌اند، همچنین متأسفانه حتی این افراد منابع مربوط به بانک مرکزی را هم برداشت کرده‌اند و در ازای برداشت این منابع وثیقه های مشکوک الوصول ارائه کرده‌اند.

عباسی با بیان اینکه افرادی که در راستای پرونده صندوق بازداشت هستند موظفند بدهی‌های خود را به صندوق بازگردانند، گفت: این در حالی است که به نظر بنده برخی از این افراد حتی آنقدر گردش مالی نداشته‌اند و به دروغ در زمان اخذ منابع از صندوق، گردش مالی صوری از خود ارائه کرده‌اند.

ورود کمیته تفحص از صندوق به پرونده تخلفات «سازمان دانش آموزی»

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کمیته تحفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به تخلفات مطرح شده در سازمان دانش آموزی هم رسیدگی خواهد کرد و یا خیر، خاطرنشان کرد: این مبحث از طریق بسیاری از کارشناسانه زبده کمیته تحفص از صندوق ذخیره فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفته است و در حال پیگیری است./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار