تابناک / این‌که باشگاه‌های ایرانی قبل از شروع فصل فوتبالی لیگ برتر برای برپایی اردوی تدارکاتی در خارج از کشور برنامه‌ریزی کنند، تقریبا به یک اپیدمی تبدیل شده است. این در حالی است که همواره این انتقاد مطرح بوده که چرا به جای هزینه‌ اضافی در کشورهای دیگر و به‌خصوص ترکیه از مناطق خوش‌ آب‌و‌هوای داخل ایران مثل بروجرد و سرعین استفاده نمی‌شود.
کد خبر: ۴۳۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 10 June 2017
تابناک / این‌که باشگاه‌های ایرانی قبل از شروع فصل فوتبالی لیگ برتر برای برپایی اردوی تدارکاتی در خارج از کشور برنامه‌ریزی کنند، تقریبا به یک اپیدمی تبدیل شده است. این در حالی است که همواره این انتقاد مطرح بوده که چرا به جای هزینه‌ اضافی در کشورهای دیگر و به‌خصوص ترکیه از مناطق خوش‌ آب‌و‌هوای داخل ایران مثل بروجرد و سرعین استفاده نمی‌شود.
 
اگر چه برخی مربیان به اردوی خارجی اعتقادی ندارند و از شرایط داخل ایران استفاده می‌کنند، ولی همچنان اکثر مربیان ایرانی برای آماده‌سازی تیم‌های خود اردوی خارجی با هزینه‌های زیاد را ترجیح می‌دهند.
 
دایی و جلالی، مخالف مثل همیشه
 
از جمع ١٦ تیم لیگ برتری که در هفدهمین دوره این رقابت‌ها حاضر خواهند بود، ٨ تیم از حالا برنامه‌ریزی‌های خود را برای برپایی اردوی خارجی انجام داد‌ه‌اند و چند تیم دیگر هم در حال رایزنی برای انجام چنین اردویی هستند. جالب است که فقط دو یا سه تیم صراحتا اعلام کرده‌اند در داخل کشور اردو می‌زنند و نیاز به خارج از کشور نیست. تیم‌های سایپا و پیکان ازجمله این تیم‌ها هستند که قصد دارند برنامه‌ آماده‌سازی‌شان را در ایران انجام دهند. علی دایی و مجید جلالی همواره نشان دادند علاقه‌مند هستند به جای کمپ‌های شلوغ ترکیه یا کشورهای دیگر در سرعین یا دیگر مناطق خوش‌ آب‌و‌هوای ایران اردو بزنند. سپیدرود رشت هم به خاطر مشکلات مالی قصد برپایی اردو در خارج از کشور را ندارد؛ ضمن این‌که تکلیف دو تیم نفت تهران و ذوب‌آهن هنوز مشخص نیست.
 
سرخابی‌ها، متفاوت از سایرین
 
در حالی که اکثر تیم‌های لیگ برتری برنامه‌های تمرینی خود را برای برپایی اردو در ترکیه تنظیم کرده‌اند، استقلال و پرسپولیس به این کشور سفر نمی‌کنند. استقلال مانند ‌سال گذشته با نظر منصوریان به ارمنستان می‌رود و در این کشور اردو می‌زند. همچنین قرار است چند بازی دوستانه نیز در این کشور برای استقلالی‌ها برنامه‌ریزی شود. پرسپولیس نیز با نظر سرمربی کروات خود برای برپایی اردو به کرواسی می‌رود. برانکو در سفر به کشورش، امکانات کمپ‌های مختلف را بررسی کرده و قرار است تیمش را به زاگرب ببرد. تراکتورسازی تبریز، سپاهان، گسترش‌فولاد، نفت آبادان، سیاه‌جامگان و پارس‌جنوبی نیز تیم‌هایی هستند که اردوی خود را در ترکیه برنامه‌ریزی کرد‌ه‌اند و ظرف روزهای آینده به این کشور سفر می‌کنند.
 
بلاتکلیف‌ها
 
در بین‌ تیم‌های لیگ برتری هنوز چند تیم وضع مشخصی ندارند. نفت تهران خاص‌ترین تیم لیگ هفدهم خواهد بود؛ این تیم هنوز وضع مالکیتش مشخص نیست و به تبع آن سرمربی و بازیکنان نیز بلاتکلیف هستند. شاید با تعیین وضع نفتی‌ها آنها نیز راهی اردوی خارجی شوند. ذوب‌آهن اصفهان نیز هنوز سرمربی‌اش را انتخاب نکرده اما با توجه به این‌که هر ٤ گزینه سرمربیگری ذوب‌آهن (قلعه‌نوعی، اسکوچیچ، نمازی و صالح) در گذشته نشان دادند به اردوی خارجی علاقه دارند، احتمالابا انتخاب یکی از آنها سبزپوشان اصفهانی نیز راهی خارج از کشور می‌شوند.
 
عادت بد در اوج بی‌پولی
 
به نظر می‌رسد برگزاری اردوهای خارجی برای تیم‌های ایرانی به یک عادت تبدیل شده است. تیم‌هایی که در فوتبال ورشکسته هیچ درآمدی ندارند و اکثرا از خزانه دولت ارتزاق می‌کنند، هرساله با مشکلات مالی زیادی مواجه می‌شوند. در شرایطی که کمتر تیمی در ایران پیدا می‌شود كه در طول مسابقات یکی، دو بار به خاطر مشکلات با اعتصاب مواجه نشود اما همان تیم‌ها باید هر ‌سال هزینه‌ای در حدود ٥٠٠‌میلیون تومان را برای هر نوبت برگزاری اردو در خارج از کشور کنار بگذارند. آن هم در شرایطی که اردوی داخلی کمتر از یک‌پنجم این مبلغ برای تیم‌ها هزینه در بر دارد.
منبع: تابناک
برچسب ها: سپیدرود رشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار