تابناک / اظهارات چندی پیش زیباکلام در خصوص نوبخت کافی بود تا اصلاح طلبان گیلانی به یکباره در حمایت از سخنگوی گیلانی دولت گوی سبقت را از خود بربایند.
کد خبر: ۴۳۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 09 June 2017
تابناک / اظهارات چندی پیش زیباکلام در خصوص نوبخت کافی بود تا اصلاح طلبان گیلانی به یکباره در حمایت از سخنگوی گیلانی دولت گوی سبقت را از خود بربایند.
 
همان ها که روزگاری زیباکلام را به عنوان یک استراتژیست اصلاح طلب، به گیلان دعوت کرده و بر اشتباهات واضح او در سحنرانی هایش در رشت از جمله رشتی خواندن نیما یوشیج!! سرپوش می گذاشتند، ناگهان از سخنان زیباکلام در خصوص نوبخت برآشفتند و به بهانه پاسخ به زیباکلام به تعریف و تمجید از نوبخت پرداختند. چنانکه گویا عده ای منتظر بودند تا از نمد زیباکلام، برای خود کلاهی در حمایت از نوبخت بدوزند!

فارغ از اینکه همین اصلاح طلبان منتقد به اظهارات زیباکلام، تا چندی پیش وی را استاد تمام دانشگاه تهران قلمداد کرده و ضمن دعوت از او، با افتخار در سخنرانی هایش در رشت حاضر شده و بر سر نشستن در ردیف اول با یکدیگر مجادله می کردند، باید پرسید اساساً زیباکلام چه نیازی به دروغگویی آن هم از زبان اصلاح طلبان رشتی دارد؟ وقتی زیباکلام می گوید دل اصلاح طلبان گیلان از نوبخت خون است، ممکن نیست آن را از زبان چند اصلاح طلب در سفرهایش به رشت شنیده باشد؟! مگر در یکی از سخنرانی های نوبخت در رشت نبود که اعتراضات چند چهره اصلاح طلب حاضر در آن، به کتک کاری و زد و خورد کشید؟

 

 

جالب اینکه هرمز ربانی به عنوان رئیس شورای عالی اصلاح طلبان گیلان، چنان این ادعای زیباکلام را نفی می کند که تو گویی در ذهن و قلب تمام اصلاح طلبان گیلان حضور دارد و بر اذهان آنان فرمانروایی می کند! آیا تمام اصلاح طلبان می بایست در خصوص نوبخت به مانند هم فکر کنند و هم عقیده باشند؟! این امکان وجود ندارد که چند نفری از آنان در دیالوگ هایی دو یا چند نفره با زیباکلام به گلایه از عملکرد نوبخت پرداخته باشند؟ بی شک ربانی و اعتقاداتش در خصوص افراد، مبنا و معیار اصلاح طلبی در گیلان به شمار نیامده و سند اصلاحات به نام وی در استان نخورده است و قرار هم نیست همه اصلاح طلبان به مانند او فکر کنند.

نکته قابل تامل دیگر آن که زیباکلام پیش تر هم به نوبخت تاخته بود و عملکرد او را مورد نقد قرار داده بود. با این حال چون در آن اظهارات نامی از اصلاح طلبان گیلانی و رشتی نبرده بود، هیچ اصلاح طلبی از گیلان در مقام پاسخگویی به او برنیامده بود! از همین موضوع به راحتی می توان دریافت دغدغه اصلی اصلاح طلبان گیلان دفاع از وجهه نوبخت است یا تطهیر چهره خود؟!

این خروش اصلاح طلبان در حمایت از نوبخت و پیشی گرفتن آنان در این قضیه با تکیه بر توهین به زیباکلام، یادآور روزهای نخست انتصاب معاون گیلانی دولت است. روزهایی که به ناگهان شهر رشت غرق در بنرهای تبریک شد و افراد در علم کردن بنرهای تبریک به چشم و هم چشمی های زنانه گرفتار آمده بودند!

در پایان باید گفت به نظر می رسد حمایت از نوبخت و نوشتن متون چند ده خطی آن هم در پاسخ به اظهارات دو خطی زیباکلام، بهترین حربه برای انحراف افکار عمومی از شکست مفتضحانه لیست امید در انتخابات شورای شهر رشت باشد. سردمداران اصلاحات در رشت که این روزها به علت شکست لیست امید در انتخابات شورا و عدم پذیرش این شکست به شدت زیر فشار بوده و به خودزنی افتاده بودند، حمایت از نوبخت و توهین به زیباکلام را نه تنها راه فراری برای خروج خود از این وضعیت از طریق انحراف افکار عمومی دیده اند که دریافته اند هیچ چیز همانند تعریف و تمجید از نوبخت، نمی تواند پایه های لرزان مناصب سیاسی شان را پس از انتخابات شورا این چنین استحکام ببخشد. /خزر

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار