با حضور سران سه قوه
مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه در مجلس دقایق پیش آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 09 June 2017
در این مراسم که در محل تالار آفتاب مجلس برگزار شد، سران قوا ، رییس‌دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس ، معاونین رئیس‌جمهور، معاونین وزراء ، سفرای برخی کشورها،‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، کارمندان مجلس و جمع دیگری از مقامات کشوری و لشکری حضور دارند.

* لاریجانی: تروریست‌ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود، مردم را به شهادت رساندند/ سپاه پاسداران و نیروی قدس خط قرمز ایران است
پس از مراسم مدیحه سرایی و عزاداری توسط مداح اهل بیت مرتضی طاهری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به ایراد سخنان کوتاهی پرداخت.

لاریجانی گفت: در این روز تقریبا همزمان به این دو مرکز مورد توجه ملت ایران حمله تروریستی انجام گرفت.

وی افزود: این حمله تروریستی نشان‌دهنده تمرکز آنها بر محورهای اصلی مردم‌سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران  است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب تشکر می‌‌کنم که مایه دلگرمی خانواده معظم شهدا و همه ما شد.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: نگاه کوتاهی به شهدای این واقعه نشان می‌دهد تروریست‌ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود یعنی صحن مطهر و مجلس شورای اسلامی بودند و با هدفگیری‌های کور مردم و کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از خداوند متعال شفای عاجل برای آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه طلب می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا داعش بزرگ بین‌المللی است، گفت: سنای آمریکا از کمترین عاطفه انسانی برخوردار است. سپاه پاسداران و نیروی قدس خط قرمز ایران است.

بخش اول این مراسم در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد و سپس بخش دوم؛ مراسم تشییع این شهدا پس از اقامه نماز جمعه از میدان انقلاب به سمت چهارراه حافظ با حضور مردم شهید پرور خواهد بود.

حضور خانواده های شهدای حادثه تروریستی تهران در مقابل ساختمان مجلس

خانواده های شهدای حادثه تروریستی تهران ، برای وداع با عزیزان خود، مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.

خانواده های شهدا که به دلیل مسایل امنیتی قادر به حضور در حیاط مجلس نیستند، بیرون از محوطه مجلس منتظر تشییع شهدای خود هستند.

تدابیر شدید امنیتی با حضور نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در مسیرهای منتهی به مجلس شورای اسلامی از جمله خیابان مردم، مجاهدین اسلام، بهارستان و میدان بهارستان شدید بوده است و تنها رهگذران مجاز به رفت و آمد در خیابان های اطراف مجلس شورای اسلامی هستند.

عملیات‌‌ تروریستی تهران در روز چهارشنبه 17 خرداد 96 در حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی توسط گروهک تروریستی داعش رخ داد که در این حوادث 17 نفر به شهادت رسیدند و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

ادامه دارد...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :