شنیده ها از شهرداری رشت ؛
تابناک / پنج سؤال از پیش تعیین شده اعضای شورای اسلامی رشت به سید محمدعلی ثابت قدم شهردار این کلانشهر قبلا ارائه شده بود که او علاوه بر پاسخ کتبی به سئوالات با حضور در صحن شوا در قالب پاورپوینت، در رابطه با هریک از پرسش های اعضاء پاسخ داد.
کد خبر: ۴۳۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 07 June 2017
تابناک / پنج سؤال از پیش تعیین شده اعضای شورای اسلامی رشت به سید محمدعلی ثابت قدم شهردار این کلانشهر قبلا ارائه شده بود که او علاوه بر پاسخ کتبی به سئوالات با حضور در صحن شوا در قالب پاورپوینت، در رابطه با هریک از پرسش های اعضاء پاسخ داد.
 
پنج سئوال اعضای شورا از شهردار رشت عبارتند از علیرغم تاکید و تذکرات مکرر و ابراز نگرانی اعضا شورا در رابطه با پرداخت بموقع حقوق، مزایا و کسورات بیمه ای پرسنل شهرداری و کلیه نیروهای خدماتی شرکت اعم از پاکبانان، رانندگان، نگهبانان و … چرا هنوز شاهد تاخیر در پرداختی های مطالبات پرسنل هستیم و چرا به بهانه های کارهای عمرانی ، این بخش از وظیفه شهرداری رشت مغفول مانده است؟
 
با عنایت به بند یک مصوبه ۱۴۵ و تذکرات مکرار اعضا در رابطه با جمع آوری عابر بانک های بانک شهر نصب شده در چهار نقطه از سطح شهر، به چه دلیل شهردار تاکنون به تعهد خود در این خصوص عمل نکرده است؟
 
علیرغم تذکرات پیشین مبنی بر ترمیم آسفالت خیابان ها و اجتناب از کنده کاری های پی در پی و بی برنامه در سطح شهر، شهرداری در زمینه مرتفع کردن این نقیصه که سبب واردآمدن خسارت های فراوان به شهروندان بوده و به کرات مورد اعتراض واقع شده، هیچ اقدامی نشده است؟
 
به اسناد ماده ۶۷ قانون شهرداری ها موظف است تفریغ بودجه هر سال را تا آخر اردیبهشت ماه سال بعد برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه دهد، بنابراین به چه دلیل شهردار علیرغم صراحت قانون و تذکرات متعدد اعضای شورای شهر، تفریغ بودجه سال های ۹۲ تا ۹۴ شهرداری را با تاخیر چند ساله به این شورا ارائه کرده است؟
 
دلیل وضعیت نابسامان اتوبوس که موجب نارضایتی شهروندان شده، به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه را دچار چالش کرده، چیست؟

**پاسخ شهردار رشت در رابطه با هریک از سئوالات
 
شهردار کلانشهر رشت در پاسخ به سئوالات یاد شده بیان داشت: در رابطه با پرداختی های حقوق کارکنان تا پایان سال تسویه حساب انجام داده ایم و حقوق فروردین ماه هم پرداخت شده است.
 
سید محمدعلی ثابت قدم اظهار داشت: در رابطه با حقوق اردیبهشت ماه هم ارزش افروده به حساب شهرداری واریز شده که بر این اساس پرداخت های این ماه هم انجام می گیرد.
 
وی بیان کرد: کیوسک های بانک شهر که در چهار نقطه در رشت نصب شده بود، بلافاصله از سوی شهرداری های مناطق مربوطه با صدور اخطاریه به آن بانک برای جمع آوری مورد پیگیری قرار گرفت و با توجه به اخطارهای متعدد شهرداری و عدم توجه به جمع آوری کیوسک ها و با توجه به اینکه جمع آوری تاسیسات نصب شده تخصصی بوده و برای جلوگیری از ضرر و زیان مالی برای شهرداری و مبالغ میلیاردی نقدی موجود در کیوسک ها مراتب برای اخذ اعطای نمایندگی قضایی به کلانتری مبنی بر جمع آوری آنها اقدام کرده ایم، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.
 
ثابت قدم خاطرنشان کرد: تفریغ بودجه شهرداری شامل درآمدها و هزینه های سالیانه و مقایسه آن با بودجه همان سال به همراه موجودی حساب های دائمی ابتدای سال که به درآمدها و موجودی حساب های دائمی پایان سال که به هزینه ها اضافه می شود، است.
 
ثابت قدم ادامه داد: بنابراین برای تفریغ بودجه هر سال به موجودی حساب های دائمی سال قبل نیاز است که به دلیل مردود اعلام شدن گزارش حسابرسی سال ۸۹ و عدم اطمینان از حساب های مربوطه به جهت اطمینان بخشی به موجودی های حساب های دائمی در تفریغ بودجه های سال های بعد در تنظیم و ارسال تفریغ بودجه سال های اعلام شده، تاخیر صورت گرفته که هیچ ربطی به دوره تصدی اینجانب ندارد.
 
وی در رابطه با سئوال آخر نیز بیان داشت: عدم انجام تعهدات در زمان مقرر از جانب وزارت کشور در زمینه تخصیص مبالغ تعیین شده برای بازسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری رشت به سازمان اتوبوسرانی قزوین و دپو کردن اتوبوس های فرسوده ارسالی رشت در سازمان اتوبوسرانی قزوین که علیرغم پیگیری های شهرداری، به دلیل پرداخت نشدن منابع مالی هنوز هیچ گونه اقدامی راجع به بازسازی انجام نگرفته است.
 
شهردار کلانشهر رشت بیان داشت: در ضمن توافق خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس از شرکت سبلان خودرو در مرحله پیش پرداخت است و شرکت یاد شده ضمانتامه بانکی برای دریافت پیش پرداخت به شهرداری را ارائه داده که در شرف اعزام اتوبوس هاست.

**صحبت های مخالف
پس از پاسخ شهردار به هریک از سئوالات، طبق قانون یک موافق و یک مخالف در رابطه با جواب ها بایستی صحبت داشته باشد که موافقی اعلام آمادگی نکرد و تنها یک نفر به عنوان مخالف سخنانی ارائه داد.
 
حجت جذب یکی از اعضای شورای اسلامی رشت به عنوان مخالف خطاب به شهردار با بیان اینکه ۱۰ ماه همین موضوعات را اینگونه توضیح می دهید، خاطرنشان کرد: به سئوالات شفاف پاسخ نمی دهید.
 
وی اظهار داشت: با این جواب هایی که به ما می دهید فکر می کنید که اعضای شورا، مردم و یا جراید متوجه نمی شوند، در صورتی که ما متوجه می شویم آمارها غلط است.
 
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: حقوق ها را بموقع پرداخت نمی کنید، کیوسک های بانک شهر را جمع آوری نکرده اید، کنده کاری ها ادامه دارد، به شورا احترام نمی گذارید.
 
در پایان رای گیری بدون حضور شهردار انجام گرفت که از ۱۳ عضو حاضر در شورا، هفت نفر قانع نشدند، پنج نفر قانع شدند و یک نفر رای سفید داد.
 
بر اساس ماده ۷۳ قانون شورا، اگر پاسخ شهردار قانع کننده تشخیص داده نشود، طی جلسه دیگری از شورا موضوع دوباره به صورت استیضاح که حداقل به توافق یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه خواهد شد.
 
فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه از طرف رئیس شورا تعیین می شود که حداکثر ۱۰ روز خواهد بود که بعد از این، شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار، رای موافق یا مخالف خواهد داد.
 
در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا رای مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.
 
 
 
 
سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در واکنش به جلسه امروز شورای شهر گفته که ادامه کار را میسر نمی داند.

براساس شنیده های موثق، پس از جلسه امروز شورای اسلامی شهر که دکتر ثابت قدم در واکنش به سوالات تکراری شورا گفته که ادامه کار با شرایط فعلی میسر نیست.

گفتنی است در جلسه امروز شورای شهر، شهردار به همان سوالاتی پاسخ داد که قبلا سه بار مطرح شده و منجر به استیضاح او شده بود. در جلسه امروز هفت نفر از پاسخ های ثابت قدم قانع نشدند، یک نفر رای ممتنع داد و پنج عضو شورا اعلام کردند که از پاسخ های شهردار قانع شده اند.

 
 
منبع: تابناک
برچسب ها: شهردار رشت ، ثابت قدم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار