دوخبرنامه تابناک ؛
تابناک / پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر ،همچون گذشته شاهد صف طویلی از مجاهدان شنبه بودیم که یک شبه در ردیف اول عکسهای جشن پیروزی دکتر حسن روحانی در گیلان قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۳۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 06 June 2017
 
حضور مدیران روز شنبه در افطاری شب گذشته جعفرزاده
 
 
تابناک / پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر ،همچون گذشته شاهد صف طویلی از مجاهدان شنبه بودیم که یک شبه در ردیف اول عکسهای جشن پیروزی دکتر حسن روحانی در گیلان قرار گرفتند.
 
اما انچه بواقع جالب تر است اینکه پدیده مدیران شنبه نیز بر معضل مجاهدان این روز اضافه شده و در همین استان گیلان از مراسم افطار ستاد لاهیجان تا افطار ستاد مرکزی روحانی در تالار راد شفت و اخرین مورد هم مراسم شب گذشته مهندس جعفرزاده نماینده مردم رشت، در عکسها و مراسم شاهد مدیرانی هستیم که نه تنها در ماههای منتهی به انتخابات و قبل آن هیچگونه گزارشی از خدمات دولت در حوزه خود ارایه نکردند که عضویت و کمکهای غیر ملموسشان به رقیبان( به زعم خود) نیز سخره هر جمع سیاسی بود.
 
مدیرانی که در شنبه پیروزی سر از زیر برف بیرون آورده و در تلاشند تا به بهانه همسو بودن صندلی خود را در دولت دوازدهم نیز حفظ کنند.

اما صحبتهای روز شنبه رییس جمهور شاید اتمام حجت و وصف خوبی در قامت ردای تزویر برخی از افراد باشد که همچنان خیال خام مادام الجلوسی را در سر می پرورانند.
 
دکتر روحانی روز شنبه در ضیافت افطار با وزرا، روسای سازمان ها، مدیران و استانداران در وصف مدیران شنبه اینچنین گفت:«ما در ۴ سال دولت یازدهم، به دلایلی یک خورده سخت گیری نکردیم. الان وقت ندارم مگرنه توضیح می دادم. همه ی افراد در دولت بدون استثنا زحمت کشیدند. کسی نیست که زحمت نکشیده باشد و از دولت دفاع نکرده باشد. اما همه هم یک جور نبودند، مختلف بودند. بعضی ها با همه ی توان امدند. ما روستایی هستیم، به قولی بعضی ها گیوه را بر کشیدند و به میدان امدند، استین ها را بالا زدند و به میدان آمدند. اما بعضی ها پاشنه ی گیوه شان خوابیده بود و بر نکشیدند. لخ لخ کردند. یک مقدار راه امدند و مسیر را آمدند و زحمت کشیدند!»
 
رییس جمهور در جای دیگر از سخنان خود گفت: «دولت منتخب ملت است. ما چیزی نداریم جز رای مردم. دولت و ملت نداریم، ملت است که دولت را انتخاب میکند. همه چیز برای ملت است. کسی که از دولت دفاع میکند، از رای مردم دفاع میکند، از اکثریت دفاع میکند، از ملتش دفاع میکند. بعضی ها سخت شان بود دفاع کنند، خیلی نرم حرف میزدند و آرام. اگر در تنگنای ۳۰ خبرنگار قرار میگرفتند، در آن تنگنا یک کلمه ای می فرمودند! حرف نمی زدند و سینه سپر نمی کردند. نمی شود؛ ما یک بار سنگینی بر دوش داریم. هر کسی که اماده است که این بار را بر دوش بگیرد باید داوطلب باشد.»
 
حال باید دید با شروع کار دولت دوازدهم و انتخاب کابینه جدید تعیین وضعیت مدیران شنبه چگونه خواهد بود، مدیرانی که استاندار گیلان نیز چندی پیش با کنایه به ایشان گفت:« مگر می شود مخالف با دولت در دولت دوازدهم مدیر بماند»
 
بی شک اگر بخواهیم تا مسیر تدبیر و امید در کشور همچنان جاری باشد لازم است تا بدون فوت وقت مدیرانی همسو با سیاستهای دولت و شجاع در دفاع از این سیاستها بکار گمارده شوند و فرمانداران،مدیران کل و مدیران میانی که نه در رفتار و نه در گفتار خود طی چهار سال گذشته علاقه ای به حمایت از دولت یازدهم نداشته اند،درجایی بغیر از پستهای مدیریتی بکار گمارده شوند تا از این طریق خدشه ای به اعتماد آرا ۷۰ درصدی روحانی در گیلان نیز وارد نگردد.
 
مردم منتظرند و چشم تیزبین رسانه ها در این مسیر یاریشان خواهد داد./گیل خبر
 
 
 
 
ثابت قدم و ماجرای تکراری استیضاح! 
 
 
تابناک / یکصدونودمین جلسه شورای شهر رشت صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد با دستور جلسه طرح سوال از شهردار برگزار شد.

اختصاصی گیل خبر/ این جلسه به ریاست مسعود کاظمی در حالی برگزار شد که به دنبال سوال اعضای شورا در هفته گذشته شهردار رشت جهت پاسخگوئی به سوالات در صحن حاضر شد.

حقوق های معوق و بیمه کارکنان شهرداری، عدم برداشتن کیوسک‌های بانک شهر با وجود مصوبه شورا، وضعیت بد آسفالت، زمان ارسال تفریغ بودجه سال ۹۵ به شورا، ‌مشکلات پیمانکار لندفیل سراوان و ارتباط آن با پاک شدن اطلاعات مالی شهرداری و خرید اتوبوس های شهری از جمله محورهای سوالات اعضای شورا از ثابت قدم بود.

در ادامه جلسه شورای شهر رشت اعضای شورا انتقادات و سوالات خود را از شهردار رشت اعلام کردند. فرانک پبشگر از قرداد ۸ میلیارد تومانی با بخش فاضلاب بدون مشورت با کمیسیون بهداشت انتقاد کرد. حجت جذب نیز  از  بحث تعویق حقوق‌ها و خرید اتوبوس‌ها به شدت انتقاد کرد و مدعی شد شهردار رشت اطلاعات غلطی به اعضای شورا ارائه می دهد. وی اعلام کرد: مصوبه ۳ میلیاردی شورای شهر برای پل طبیعت بنا به آن چه مدیریت شهردار خوانده شد به ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که نشان از کار سلیقه ای در شهرداری رشت است. وی همچنین نسبت به عدم برچیدن کیوسک های بانک شهر نیز انتقاد کرد.

شهردار رشت نسبت سوال  درباره کیوسک‌های بانک شهر گفت:اعضای شورا به لایحه شهرداری در دی ماه  پاسخ دهند تا فرایند قانونی آن  انجام شود.

در پایان خروج شهردار رشت رای گیری درباره اقناع از سوالات او برگزار شد که  از ۱۳ رای وصول‌شده (عباس صابر از صحن خارج شد ) ۷ عضو شورا قانع نشدند. ۵ نفر قانع شدند و یک رای نیز سفید بود.

عدم اقناع اکثریت این امکان را به مخالفین می دهد که در جلسه بعدی با درخواست یک سوم اعضاء استیضاح ثابت قدم را اعلام وصول کنند. البته دوباره رای  ۵ عضو شورا در  موافقت با شهردار رشت کار را برای حد نصاب استیضاح سخت  کرده اند.

مخالفان شهردار رشت در دو استیضاح قبلی نیز با وجود تعداد اکثریت رای لازم را برای برکناری ثابت قدم نداشتند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار