شهردار لاهیجان طی پیامی ؛
تابناک / همزمان با فرارسیدن سالگرد ملکوتی امام راحل و قیام خونین 15 خرداد ، سعید آگشته شهردار لاهیجان طی پیامی این دو واقعه را تسلیت گفت.
کد خبر: ۴۳۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱ 05 June 2017
تابناک / همزمان با فرارسیدن سالگرد ملکوتی امام راحل و قیام خونین 15 خرداد ، سعید آگشته شهردار لاهیجان طی پیامی این دو واقعه را تسلیت گفت.
 
 
 
 
متن پیام شهردار لاهیجان به شرح ذیل است:
 
 
به نام خداوند بخشنده مهربان
 
بی شک راه امام (ره) راه آزادی و استقلال بوده و بهترین و زیباترین تجلی آن انتخابات است.
 
29 اردیبهشت 96 در یک آزمایش بزرگ تاریخی قرار گرفتیم و مردم بزرگ ایران حماسه دیگری را آفریدند. 
 
امروز می‌دانیم که در همه سختی ها و فشارها با رهبری رهبر معظم انقلاب که خلف صالح امام (ره) هستند می‌توانیم از مشکلات به خوبی عبور کنیم.
 
جا دارد با تبریک به رییس جمهور منتخب ملت ، بخشی از سخنان روز گذشته دکتر روحانی در مرقد امام را عینا تکرار کنم: " ما امسال در شرایطی به حرم امام خمینی (ره) شرفیاب شدیم که یکی از یاران نزدیک امام (ره) در میان ما نیست و داغ او بر دل انقلاب و مردم ما مانده است. در روزهای گذشته قلب میلیون‌ها انسان برای او تپید. آیت‌الله هاشمی در کنار امام (ره) خفته است."
 
 
آگشته با تسلیت درگذشت یار دیرین امام و رهبری ، آیت الله هاشمی رفسنجانی به قیام 15 خرداد سال 42 اشاره کرد و افزود:
 
پانزدهم خرداد، نقطه عطفی است در تاریخ معاصر؛ نمایشی است از به پا خاستن مردمی که می خواستند ظلم و ستم را از بُن بر کنند؛ تجسّمی است از تاریخ اسلام و درجه ای است برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند. 
 
 
سعید آگشته - شهردار لاهیجان
 
1396/03/15
 
 
گفتنی است درپانزدهم خرداد 1342، مردم تهران هم چون ساير شهرها، در اعتراض به دستگيری امام خمينی (ره ) به خيابان ها ريختند و قيام خونين خويش را آغاز کردند. سيل خروشان کشاورزان غيور و کفن پوش ورامين، دهقانان کن و نيز مردم جماران به سوی تهران سرازير شد. انبوه جمعيت بازاری، بار فروش، دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، با فريادهای رعد آسای "يا مرگ يا خمينی" و "مرگ برشاه" تهران را به لرزه درآورد. شاه که در برابر قيام قهر آلود ملٌت، تاج و تخت خود را درحال زوال می ديد، با رگبار مسلسل به جنگ ملٌت مظلوم رفت و تهران را در پانزدهم خرداد 1342، به کشتارگاه مخوف و حمام خون تبديل ساخت.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار