«مون جائه این» رئیس جمهوری جدید کره جنوبی که با شعار تعامل بیشتر با کره شمالی روی کار آمده است حالا می گوید این کشور باید بیش از گذشته با تحریم های بین المللی مواجه شود.
کد خبر: ۴۳۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 31 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایرنا، او کمتر از یک ماه پیش در کارزار انتخاباتی خود بارها تاکید کرد که می خواهد ارتباطات بیشتری با کره شمالی داشته باشد و حتی در زمان مناسب از این کشور دیدار کند.
با این وصف او اعلام کرد که کره شمالی باید تحت فشارهای اقتصادی و تحریم های سخت قرار گیرد تا دست از ادامه برنامه هسته ای و تسلیحاتی خود بر دارد.
او در جریان گفت و گوی تلفنی شب گذشته (سه شنبه)با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت که دو کشور برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی با یکدیگر همکاری نزدیکی خواهند داشت.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی به نقل از رئیس جمهوری جدید این کشور آورده است که در حال حاضر وقت گفت وگو نیست و کره شمالی باید تحت تحریم قرار گیرد.
رهبران کره جنوبی و ژاپن در مذاکره خود همچنین تاکید کردند که نمی توانند تحرکات، تهدیدها و آزمایش های موشکی کره شمالی را تحمل کنند.
وزارت امور خارجه ژاپن هم در بیانیه ای آورده است که نخست وزیر این کشور و رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار همکاری بیشتر با آمریکا، جامعه بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل برای مهار کره شمالی شده اند.
با خروج زودهنگام «پارک گئون هی» رئیس جمهور قبلی از قدرت «مون جائه این» 64 ساله در انتخابات 19 اردیبهشت ماه سالجاری توانست با کسب بیشترین آرا و دستیابی به رای ۴۱ درصدی مردم این کشور به عنوان نوزدهمین رئیس جمهوری کره جنوبی انتخاب شود و دوره 5 ساله ریاست جمهوری خود را آغاز کند.
خانم «پارک» پس از متهم شدن به دریافت رشوه و فساد مالی توسط دادگاه قانون اساسی این کشور از کار برکنار شده بود. 





۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار