تابناک / بررسی نتایج انتخابات شورای شهر در بیست مرکز استان پرجمعیت ایران نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان در اکثر شهرها پیروز انتخابات شده اند.
کد خبر: ۴۳۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲ 27 May 2017
تابناک / بررسی نتایج انتخابات شورای شهر در بیست مرکز استان پرجمعیت ایران نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان در اکثر شهرها پیروز انتخابات شده اند.

در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، کرج، تبریز و شیراز(شش شهر پرجمعیت ایران) اصلاح‌طلبان اکثریت شورای شهر را به دست آوردند.

در زاهدان، کرمان، اراک، یزد، اردبیل و قزوین نیز اصلاح‌طلبان اکثریت شورای شهر را در اختیار دارند و به این ترتیب تعداد شهرهای با حضور تاثیرگذار اصلاح‌طلبان به دوازده شهر می‌رسد.

در شهر رشت هرچند سه اصلاح‌طلب وارد شورای شهر شدند اما سه نفر از راه یافتگان به شورای شهر نیز از نیروهای اولیه لیست امید بودند و از حامیان حسن روحانی به شمار می‌روند.

در همدان نیز کسب پنج کرسی توسط فهرست اصلاح‌طلبان است در حالی که لیست‌های منتسب به اصولگرایان توفیقی نداشتند

در چهار شهر کرمانشاه، ارومیه به خاطر مسائل قومی و محلی اصلاح‌طلبان موفق به انتشار لیست واحدی نشدند. با این حال چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان وارد شورای شهر شدند و شوراها ترکیبی از چهره‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل است و بعید است مسائل سیاسی در تصمیمات شورای شهر به سمت گروه‌های سیاسی باشد.

در بندرعباس و زنجان نیز لیست اصلاح طلبان هرچند کرسی‌های کمی به دست آورد اما چهره‌های راه یافته به شورای شهر بیشتر چهره‌های مستقل هستند و تعداد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شناخته شده تقریبا برابر است.

در شهر اهواز که اصلاح‌طلبان دو لیست اصلی و تقریبا هجده لیست متفرقه داشتند شورای شهر کاملا به دست لیست اصولگرایان افتاد و در نهایت در قم که آخرین سنگر اصولگرایان است این گروه سیاسی موفق به پیروزی در انتخابات شد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
golestan8
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
علت اینکه تابناک گیلان زیرپوستی ازاین به اصطلاح اصلاح طلبان حمایت وجانب داری میکند نمی فهمم واین برخلاف رویه سایت مستقل وشفاف تابناک درسرلسر کشور خصوصا تابناک سراسری است,فکرمیکنم الآن در دورانی قرارداریم که این صف بندی ها دیگر معنی خودش را ازدست دادهو وباید اسن دیگری روی اینها گذاشت ,سؤال من این استکه صرفه نظر ازپیروزی در انتخابات ,همه دیدیم که در چهار سال گذشته همه جور مشکلات در این کشور بوجودآمد واگر اصلاحی صورت میگرفت باید حلوی این مشکلات ومعضلات گرفته ولی این به اصطلاح اصلاح طلبان نه تنها جلوی فساد اقتصادی را نگرفتند بلکه در بسیاری ازجاها مستقیما ویا تلویحا حمایت کردندازجمله در داستان حقوقهای نجومی ویا صندوق ذخیره ارزی ویا قاچاق کالا توسط وزیر ودخترش ویا ماجرای تحصیل برادر رییس جمهور وغیره اگر اصلاح طلبی وجوددارد اول باید اینها را اصلاح میکردن دنه اینکه یا بی تفاوت باشند ویا حامی
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
اساسا ملاک مردم بر مبنای اصلاح طلبی واصولگرایی نیست بلکه ملاک انتخاب انان کسانی بوده که فکر میکنند عملکرد نسبتا مناستری داشته اند و در نهایت هر جناحی که وارد امور اجرایی میشود بایستی درالویت اول خدمت رسانی را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که ملت با کسی عهد اخوت نبسته که تحت هر شرایط و با هر عملکردی به صرف اینکه حائز اکثریت ارا شده از زیر نگاه تیز بین مردم در امان بماند
بنابر این منتخبین اگر دلشان برای مردم وابروی خودشان میسوزند لازم است با درایت و بدور از باند وگروه گرایی منافع شهر وکشور را در تمامی امور بر منافع جناحشان ترجیح دهند.و این امر میسر نیست مگر برای کسانی که عاشق خدمتند نه شیفته قدرت. با همه این احوال انتخاب افراد مناسب اول کار است و نظارت مدام اصل موضوع است
رجا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
آب بریز اونجا که می سوزه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار