سومین دوره جایزه‌ داستان تهران با هدف ایجاد زمینه‌ای برای ثبت تصاویر داستانی از پایتخت ایران و تلاشی در جهت خلق داستان‌های شهری با محوریت شهر تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴ 25 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از روابط عمومی سومین دوره جایزه داستان تهران، سومین دوره جایزه‌ داستان تهران به همت مجله‌ داستان همشهری با هدف ایجاد زمینه‌ای برای ثبت تصاویر داستانی از پایتخت ایران و تلاشی در جهت خلق داستان‌های شهری با محوریت شهر تهران برگزار می‌شود. 
 
اولین و دومین دوره‌های این جشنواره به ترتیب سال‌های 93 و 94 برگزار شد. پس از دو دوره پیاپی برگزاری شورای سیاست‌گذاری جایزه‌ی داستان تهران با بررسی ظرفیتهای موجود با هدف حفظ کیفی آثار رسیده تصمیم به برگزاری دوسالانه این جایزه گرفت که بر این اساس امسال سومین دوره‌ی جایزه داستان تهران از ابتدای خرداد برگزار می‌شود. 
 
در داستان‌های ارسالی تهران باید نقش محوری داشته باشد به این معنا که داستان چنان با مولفه‌های شهری تهران گره خورده باشد که در مکان‌های دیگری جز این شهر قابل تصور نباشد. مهلت ارسال آثار تا پایان شهریور ماه است و پس از آن داوری آثار توسط هیات داوران جایزه‌ی داستان تهران انجام خواهد شد. 
 
مهلت ارسال آثار 
 
علاقهمندان به شرکت درمسابقه میتوانند آثارشان را تا ساعت 24 روز جمعه 31 شهریور 1396 ارسال کنند و این مهلت تمدید نخواهد شد. 
 
محورهای محتوایی 
 
در داستانهای ارسالی، شهر تهران باید نقشی محوری داشته باشد. به این معنا که داستان چنان با مولفه‌های شهری تهران گره خورده باشد که در مکانهای دیگری جز  این شهر قابل تصور نباشد. مولفه‌هایی از قبیل: 
 
ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی (کوههای شمال تهران، ییلاقهای اطراف تهران و...) 
 
ادوار و وقایع تاریخی شهر تهران (قیام مشروطیت، کودتای 28مرداد، پیروزی انقلاب اسلامی و ...) 
 
اماکن تاریخی شهر تهران (شمس‌العماره، لاله‌زار، موزه‌ آبگینه و...) 
 
رویدادهای فرهنگی ـ  هنری، ورزشی و... (جشنواره‌ها، شهرآوردها و...) 
 
نمادهای شهری و اماکن منحصربهفرد شهر تهران (میدان آزادی، برج میلاد، استادیوم آزادی، بازار تهران و...) 
 
اماکن متبرکه و زیارتگاه‌های تهران (امامزاده‌ها، مساجد تاریخی، قطعه شهدا و...) 
 
سیستم حمل و نقل (مترو، پایانه‌های شهری، فرودگاه مهرآباد و...) 
 
چهره معماری شهر (برج‌ها، اتوبان‌ها، بوستان‌های شهری و...) 
 
سبک زندگی شهروندان تهرانی (مشاغل، دغدغه‌ها، شیوه‌های وقت‌گذرانی، تفریحات و...) 
 
ویژگیهای آثار ارسالی 
 
داستانهای ارسالی نباید قبلا در هیچ کتاب، مجله و رسانهی مکتوب یا فضای مجازی منتشر شده باشند. 
 
از آنجاکه داستانهای برگزیده در ماهنامه داستان منتشر خواهند شد، آثار ارسالی باید با چهارچوبها و اصول محتوایی گروه مجلات همشهری همخوانی داشته باشند. 
 
آثار تنها باید  از طریق ایمیل ارسال شوند. نحوهی ارسال آثار را میتوانید در سایت جایزه داستان تهران به نشانی Dastanetehran.dastanmag.com ببینید. 
 
جوایز 
 
  رتبه نخست: مبلغ 70.000.000 ریال 
 
  رتبه دوم: مبلغ 50.000.000  ریال 
 
  رتبه سوم: مبلغ  30.000.000 ریال 
 
   تقدیر از پنج اثر برتر هر یک به مبلغ 10.000.000 ریال 
 
‏اطلاعات تکمیلی درخصوص ویژگیهای آثار، نحوه ی ارسال ، جوایز این دوره و سایر اطلاعات تکمیلی را می توانید در سایت رسمی جایزه داستان تهران به نشانی dastanetehran.dastanmag.com دنبال کنید. 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار