استاندار گیلان در بازدید از خط ریلی آستارا-آستارا مطرح کرد:
استاندار عصر امروز در بازدید از مراحل اجرایی خط ریلی آستارا-آستارا گفت: اتصال راه آهن رشت آستارا حلقه ی اصلی مسیر راه آهن سراسری شمال به جنوب است.
کد خبر: ۴۲۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ 23 May 2017
به گزارش  تابناک رضوی ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی عصر امروز در حاشیه ی بازدید از مراحل اجرایی خط ریلی آستارا-آستارا در گفتگو با خبرنگاران به حضور خود در مرز مشترک ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: امروز روز ملی آذربایجان است که جا دارد این روز را به همسایگان عزیز خود در کشور آذربایجان تبریک عرض کنم.

وی با قدردانی از همکاری مقامات کشور آذربایجان در احداث پروژه خط ریلی آستارا-آستارا خاطرنشان کرد: این راه آهن سراسری که از اروپا به آذربایجان کشیده شده تا ۸ کیلومتری مرز ایران اسلامی باقیمانده بود که خوشبختانه این اتصال انجام گرفت و ۲ کیلومتر داخل خاک جمهوری اسلامی ایران ، ترمینال و بارانداز نیز توسط راه آهن کشورمان در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: در خصوص ۲ کیلومتر داخل خاک کشورمان با توجه به شکل گیری بخش عمده ی تملک زمین های مربوط به بخش خصوصی این پروژه در حال انجام است.

استاندار گیلان افزود: اتصال راه آهن رشت آستارا حلقه ی اصلی راه آهن سراسری شمال به جنوب است که انشاا… در سال های آتی این مسیر نیز برقرار می شود.

وی خاطرنشان کرد: اتصال خط ریلی آستارا-آستارا نویدی بود که دولت یازدهم به مردم داده بود و خوشبختانه محقق شد و انشاا… رشت به آستارا نیز در دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه پروژه ی راه آهن رشت به آستارا در حدود ۲۰۰ کیلیومتر است که بخشی از آن درخصوص تملک اراضی و بخشی با توجه به مسیر جنگلی مربوط به مسائل زیست محیطی است گفت: در جلسات کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان درخصوص سرمایه گذاری این مسیر نیز مذاکراتی صورت گرفته که در حال پیگیری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار