رییس سازمان چای از پرداخت حدود 11 درصد از مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: بقیه مطالبات 56 میلیارد تومانی چایکاران از چین اول برداشت برگ سبز چای در آینده نزدیک پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۴۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 04 June 2015
به گزارش تابناک یزد،محمد ولی روزبهان اظهارکرد: از ابتدای فصل برداشت چای در چین اول (اوایل اردیبهشت تا کنون) حدود 33 هزار تن برگ سبز چای به ارزش حدود 63 میلیارد تومان برداشت و از چایکاران خریداری شده است که تا کنون حدود هفت میلیارد تومان آن به حساب چایکاران واریز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دریافت بودجه از خزانه در ابتدا و انتهای هر سال سخت‌تر می‌شود، به دنبال جذب اعتبار خرید تضمینی چای برای پرداخت مطالبات چایکاران هستیم و با توجه به اقدامات صورت گرفته به زودی این مطالبات که حدود 56 میلیارد تومان است،‌ پرداخت می‌شود.

رییس سازمان چای گفت: میزان برداشت برگ سبز چای در چین اول امسال حدود 16 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است در حالی که میزان کاهش تولید در ابتدای فصل برداشت حدود 39 درصد کاهش بود.

روزبهان عنوان کرد: بخش قابل توجهی از کاهش تولید برگ سبز چای به هرس باغات در سال گذشته بر می‌گردد که البته خشکسالی پارسال نیز یکی دیگر از عوامل آن بود.

وی گفت: تولید برگ سبز چای از نظر کیفی بسیار بهتر از سال گذشته است و اگر شرایط اقلیمی در ادامه فصل برداشت (تا مهر ماه) مساعد باشد و تابستانی با چند بارش مناسب داشته باشیم می‌توان به جبران کسری تولید این محصول و حتی افزایش آن نسبت به سال گذشته امیدوار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار