تابناک / رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: مردم و هم استانی ها، حضور در پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات را به ساعت های پایانی موکول نکنند.
کد خبر: ۴۲۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 19 May 2017
تابناک / رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: مردم و هم استانی ها، حضور در پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات را به ساعت های پایانی موکول نکنند.

مستقر در ستاد انتخابات گیلان، محمد احمدی پور روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعات آغازین برگزاری انتخابات تاکنون، مردم با حضور در صف های طولانی، مشارکت چشمگیری در انتخابات و پای صندوق های رای داشته اند.
 
وی با اشاره به وجود یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر واجد شرایط رأی دادن در استان افزود: انتظار می رود مردم هرچه سریعتر در پای صندوق های رأی حاضر شده و حضور در انتخابات را به ساعت های پایانی موکول نکنند.
 
احمدی پور خاطرنشان کرد: قطعا حضور در انتخابات ریاست جمهوری برای مشارکت در تصمیم گیری های کلان و ملی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز بیانگر مشارکت مردم در تصمیم گیری های محلی و استانی است.
 
رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در پنج شهر گیلان افزود: مردم برای سهولت و تسریع در انجام انتخابات الکترونیکی ، کد نامزدهای انتخاباتی را یادداشت کرده تا زمان کمتری برای انجام فرایند انتخابات صرف شود.
 
احمدی پور تاکید کرد : در انتخابات ریاست جمهوری نام نامزدهای انتخاباتی مورد نظر رای دهندگان، به صورت کامل نوشته شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای امنیت در برگزاری انتخابات انجام شده و هیچ گونه مشکلی در روند برگزاری انتخابات وجود ندارد.
 
احمدی پور با اشاره به اتخاذ تدابیر قانونی لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلفات انتخاباتی در شعبه های اخذ رای اظهار کرد: تخلفاتی نظیر خرید و فروش رأی در شأن ملت شریف ایران نیست و مردم گیلان نیز بسیار با فرهنگ تر از آن هستند که به سراغ خرید آراء بروند .
 
 مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
 
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
 
از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
 
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
 
فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار