کد خبر: ۴۲۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 19 May 2017
ه گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: 29 اردیبهشت روز تعیین سرنوشت چهار سال آینده جامعه در عرصه قدرت اجرایی است که امیدواریم ملت ایران با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای حماسه ای دیگر در عرصه انتخابات خلق کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات یکی از شاخص های مهم توسعه سیاسی مردم برای ایفای نقش در حکومت های دینی و اسلامی محسوب می شود.
امام جمعه زاهدان افزود: در انتخابات می توان کنش اجتماعی و سیاسی نهادها، ارگان ها، احزاب و آحاد جامعه را در قالب آزادی ها و حقوق دموکراتیک شهروندی بدست آورد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان خاطر نشان کرد: تاکنون 11 انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار و هفت رئیس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب شدند که دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد 2 دوره چهار ساله بود و در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 روحانی به عنوان رئیس جمهوری دولت یازدهم برگزیده شد.
عضو خبرگان رهبری گفت: انتخابات و نقش آرای مردم در نظام یکی از مهمترین حقوق الهی انسان ها و زیباترین میراث قانون اساسی محسوب می شود و بر اساس بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی میزان رای ملت است. 
امام جمعه زاهدان افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از مردم استان های قزوین، زنجان و سمنان انتخابات را یک جشن ملی، حماسه مردمی و جلوه ای از اندیشه نو مردم سالاری اسلامی در مقابل جهانیان برشمردند و حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای را مطالبه کردند و گفتند روز جمعه هر فردی رای بیاورد، برنده اصلی انتخابات ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از حاکم شدن فضای شور و شعف انتخابانی در سراسر کشور ابراز خرسندی کردند و گفتند انتخابات ایران مورد توجه 2 گروه شامل آمریکا، اروپا و دولت های دنباله روی آنها و ملت های محروم از دموکراسی منطقه است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس بیانات رهبری آمریکا، اروپا و دولت های دنباله روی آنها در منطقه و مقامات صهیونیستی انتخابات ایران را رصد می کنند تا ببینند مردم ایران با چه روحیه و حجمی در این میدان حضور می یابند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: امیدواریم حضور پرشور مردم در پای صندوق های اخذ رای منجر به انتخاب افراد اصلح بدور از تعصبات حزبی و جناحی برای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شود.
امام جمعه زاهدان افزود: حضور حداکثری و پرشور مردم در پای صندوق های اخذ رای به طور قطع سبب افزایش قدرت چانه زنی ایران در عرصه بین المللی می شود.
آیت الله سلیمانی گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب حضور پرشور مردم در پای صندوق های اخذ رای نشان دهنده اعتماد مردم ایران به نظام اسلامی و پویایی، نشاط و پای کار بودن مردم آنان در عرصه اجتماع است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: بیش از 56 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در کشور هستند که افزون بر یک میلیون و 350 هزار نفر آنان برای نخستین بار امروز پای صندوق های اخذ رای حاضر می شوند و بین 2 تا 2،5 میلیون نفر نیز به عنوان ایرانیان خارج کشور می توانند در انتخابات شرکت کنند.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: با توجه به اهمیت انتخابات این دوره نمایندگان 42 کشور جهان از نزدیک حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای را رصد می کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: 39 هزار و 575 نفر بعد از پایان رای گیری به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با هدف کمک به بهبود زیرساخت ها برای رفاه حال مردم در سراسر کشور انتخاب می شوند.
آیت الله سلیمانی افزود: با توجه به اهمیت انتخابات بیش از 160 هزار نفر کار برقراری امنیت شعب اخذ رای را در سراسر کشور برعهده دارند.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: بر اساس بیانات رهبری آرای مردم امانت است باید سعی کنیم در نگهداری این امانت کوشا باشیم بنابر این باید اجازه ورود به نمایندگان از قبل تعیین شده با دارا بودن کارت نمایندگی نامزدها پای صندوق های اخذ رای داده شود.
عضو خبرگان رهبری با گرامیداشت دهه نکوداشت مساجد گفت: آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان به قدری مهم محسوب می شود که یک دهه به عنوان دهه نکوهداشت مساجد نام گذاری شده است.
آیت الله سلیمانی افزود: علاوه بر توجه به نظافت مساجد باید بهترین استفاده از ظرفیت های این مکان معنوی برای تقویت ارتباط و نزدیکی مردم با خداوند با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از جمله قرائت قرآن، آموزش احکام و اجرای عدالت شود.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و سرمایه گذاری رهبر معظم انقلاب در امور مساجد و فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه، کانون مساجد و تبلیغات اسلامی شاهد رونق این مکان های معنوی در کشور بودیم اما هنوز جای کار زیادی برای تقویت حضور مردم و استفاده بهینه از این ظرفیت وجود دارد.
رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز /29 اردیبهشت/ در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان آغاز شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار