کد خبر: ۴۲۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 18 May 2017
تابناک گیلان / امروز مسئولان به جای طرح مسایل موهوم مانند دیوار کشی در پیاده روها و پخش نشدن آواز یک خواننده، باید نسبت به مسایل اصلی و واقعی کشور پاسخگو باشند که چرا میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که سال ۹۲ معادل ۴۵ هزار میلیارد تومان بود امروز به ۱۳۰ هزار میلیارد و بدهی به بانک مرکزی که در آن برهه ۱۰۱ هزار میلیارد بود امروز به ۲۰۲ هزار میلیارد تومان رسیده است؟

سعید جلیلی در جمع پرشور مردم لار حاضر شد و گفت: انتظار این بود سال ۹۲ پس از آنکه مردم با حضور گسترده خود حماسه سیاسی را رقم زدند، منتخب ملت نیز حماسه اقتصادی را محقق کند اما بعد از ۴ سال این اتفاق نیفتاد.
در دولت قبل ادعای دیپلماسی وجود نداشت اما...
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: سال ۹۲ شعار اصلی کسی که پیروز انتخابات شد نیز چرخش همزمان چرخ سانتریفیوژ ها و اقتصاد بود و بر همین اساس اعلام کردند برای حل مشکلات باید با مدل خودمان با چند قدرت خاص گفتگو کنیم. 
 
وی افزود: اما واقعیت این بود که قدرتهای بزرگ نه از سال ۹۲ بلکه از سال ۸۷ پای میز مذاکره با ایران آمدند زیرا در آن برهه فهمیدند قدرت ایران به حدی است که تابع تهدید و فشارهای آنان نیست. 
 
دبیر سابق تیم شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: از سال ۸۷ که گفتگوهای ژنو یک برگزار شد تا بهار سال ۹۲  و مذاکرات آلماتی ۲، این ۵+۱ بود که قدم به قدم عقب نشینی می کرد و همانهایی که قبل سال ۸۴ می گفتند ایران باید تاسیسات هسته ای خود را تعلیق، تعطیل و سپس تخریب کند به جایی رسیده بودند که با ما بر سر غنی سازی ۲۰% مذاکره می کردند و به جای نطنز درباره فردو گفتگو را ادامه می دادند.
 
جلیلی گفت: امروز کار به جایی رسیده که ماحصل ۱۵ سال زحمات دانشمندان هسته ای کشور بتون ریختند، ۹۸% از مواد غنی شده را که در طول ۱۰ سال بدست آمده بود به خارج از کشور منتقل کردند، عمده سانتریفیوژ ها را جمع کردند اما امروز خود مسئولان دولت فعلی می گویند امریکا نه به روح برجام پایبند است و نه به متن آن!
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در عرصه اقتصاد نیز خود مسئولان میگویند آمار بیکاری بیشتر شده و از طرف دیگر نقدینگی تا سال ۹۲ که ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بود امروز نزدیک به ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان شده است اما مشخص نیست افزایش ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی در این ۴ سال چه مشکلی از مردم را حل کرده و اصلا این حجم از پول کجا رفته است؟ کدام پروژه بزرگ در این ۴ سال از ابتدا کارش آغاز و به پایان رسید؟ با این حجم از پول دقیقا چه کاری شد؟ در این باره حتی تعدادی از کارشناسان اقتصادی منتقد وضع موجود نیز اعلام کردند حاضرند با مسئولان مناظره کنند اما حاضر به پاسخگویی نشدند.
 
وی افزود: در دولت قبل که مانند دولت فعلی نیز ادعایی در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی وجود نداشت؛ فقط در سال نود و یک ۴.۶ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شد اما در این دولت علیرغم همه شعارها و وعده ها در سه سال گذشته فقط ۳ میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی انجام شده است!
 
جلیلی گفت: شما مردم لار به کشورهای منطقه رفت و آمد دارید و بر این اساس از شما می پرسم که رفتار این کشورها امروز با ایرانی ها چطور است؟ آیا نسبت به گذشته بهتر شده یا همان تکریم قبلی نیز از بین رفته است؟ اگر از حادثه تلخ تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و کشته شدن صدها حاجی در منا بگذریم که حتی موفق نشدند جنازه شهدا را نیز پس بگیرند، رفتار سایر کشورهای منطقه با ایرانی ها چطور شده است؟
 
وی تاکید کرد: میگویند اگر ما برویم جنگ می شود! کار به جایی رسیده که با اتکا به اهرم فشار دشمن می خواهید از مردم رای بگیرید؟ ملت ایران قیام کرد تا در دهان دشمن بزند؛ اینکه امروز می خواهید به زور سرنیزه دشمن رای جمع کنید عین بازگشت به گذشته و ارتجاع است.
 
جلیلی گفت: طنز روزگار این است که امروز کسانی مدعی شعار آزادی شده اند که در سالهای گذشته آزادی ملت برای پیشرفت را محدود به اجازه دشمن کردند و به لبخندشان به دیکتاتور ترین کشورها که آزادی ملت های جهان را از بین برده اند افتخار می کنند.
 
وی افزود: تفکری که آزادی عمل دانشمندان ما را در داخل کشور محدود کرد امروز مدعی آزادی است و از سوی دیگر میگویند چرا در هنگام مذاکرات ما با کشورهای غربی علیه آنها در خیابان های تهران بیلبورد زدید؟ شما چرا ناراحت شدید؟ 
 
جلیلی گفت: برد- برد یعنی سقف پیشرفت کشور محدود به اجازه دشمن شود و اگر قرار است پیشرفتی داشته باشیم برد دشمن نیز در آن لحاظ شود!
 
وی خاطرنشان کرد: اوباما و کری رسما اعلام کردند ما توانستیم بدون شلیک حتی یک گلوله در تاسیسات هسته ای ایران بتون بریزیم اما در سوریه علیرغم همه تلاش ها موفق نشدیم چون جمهوری اسلامی ایران در آنجا حضور داشت.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنچه باعث ناامنی یک جامعه است نداشتن شغل، عدم امنیت شغلی و آسیبهای اجتماعی است و امروز باید گزارش دهند چرا مشکلات اجتماعی در این ۴ سال افزایش داشته است؟ بر اساس آمارها امروز به نسبت سال ۹۲ میزان ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش داشته است.
 
وی گفت: امروز مسئولان به جای طرح مسایل موهوم مانند دیوار کشی در پیاده روها و پخش نشدن آواز یک خواننده، باید نسبت به مسایل اصلی و واقعی کشور پاسخگو باشند که چرا میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که سال ۹۲ معادل ۴۵ هزار میلیارد تومان بود امروز به ۱۳۰ هزار میلیارد و بدهی به بانک مرکزی که در آن برهه ۱۰۱ هزار میلیارد بود امروز به ۲۰۲ هزار میلیارد تومان رسیده است؟
 
جلیلی در پایان تصریح کرد:امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است تا گفتمان انقلاب اسلامی با رویکرد توجه به مستضعفان و محرومان و رفع فقر در کشور حاکم شود و اگر ما امروز در این عرصه از آقای رییسی حمایت میکنیم به خاطر این است که معتقدیم با حضور ایشان در راس دستگاه اجرایی، ان شاا… این گفتمان اجرا و عملیاتی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار