با همکاری یک هیات تحقیقاتی از آلمان طرح آزمایشی کاهش مصرف آب در نهالکاری کانونهای خاک خوزستان اجرا می شود
کد خبر: ۴۲۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 08 May 2017
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اعلام این خبر گفت: این طرح در نشستی با حضور این هیات تحقیقاتی و جمعی از مسئولان استانی در این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.

احمد رضا لاهیجان زاده با بیان اینکه  این نشست پیرو تفاهم نامه پارسال سازمان حفاظت محیط زیست ایران و وزارت محیط زیست آلمان و با دعوت وزارت اقتصاد و انرژی و وزارت محیط زیست ایالت باواریای آلمان، بازدیدهایی از فناوری های این ایالت در زمینه محیط زیست انجام شده است افزود: در این نشست یکی از انواع 'سوپر جاذب ها' که محصول یکی از شرکت های این ایالت است، معرفی و مقرر شد قرارداد اجرای طرح استفاده از این محصول در نهالکاری، با همکاری سازمان آب و برق خوزستان و منابع طبیعی استان به اجرا درآید.

وی اظهار داشت: شرکت اوم ولت کلاستر که یکی از شرکت های این ایالت و فعال در زمینه محیط زیست و دارای ۲۰۰ شرکت زر مجموعه و ۸۰ دانشگاه پشتیبان دارد  اعتقاد دارد که محصول سوپر جاذب آب مصرف آب. ا ۸۰ درصد کاهش و قابلیت استفاده از مناطق بیابانی را دارد و در کشورهایی همچون استرالیا و حوزه ی خلی فارغ مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد : مقرر شد به صورت سه تا پنج طرح  آزمایشی در یک هکتار ازنقاط مختلف استان انجا تا در صورت موفقیت  این آزمایش در ابعاد بیشتری انجام شود.

همچنین دو اصله نهال با استفاده از این روش به صورت نمادین در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان کاشته شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار