کد خبر: ۴۱۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 29 April 2017
تابناک / استاندار گیلان گفت: استان گیلان امروز در بیشتر شاخص‌ها از میانگین متوسط کشوری عبور کرد.

محمدعلی نجفی ظهر امروز در گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستا استان گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: یکی از نمادهای مهم مدیریت در جمهوری اسلامی بحث حضور شوراها در مدیریت شهری و روستایی است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با تاکید بر اصل مردم سالاری دینی، اندیشه پاک و مردمی تشکیل شوراها را در اداره امور افزایش می‌دهد افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در مسیری حرکت می‌کند که مردم سالاری دینی در آن مورد تایید باشد.

نجفی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به اصل مشارکت مردمی اعتقاد داشته و بر اجرای دقیق آن تاکید می‌کند تصریح کرد: حضور شوراها و فعالیت گسترده این حوزه یکی از نمادهای قدرت مردم سالاری دینی است.

وی با تاکید بر ارتقای صنعت گردشگری در استان گیلان و با بیان اینکه گسترش امکانات گردشگری از اقدامات مطلوب دولت در استان گیلان بوده است خاطرنشان کرد: ارتقای صنعت گردشگری به‌ویژه گردشگران خارجی فرصتی بزرگ برای افزایش اشتغال در استان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه فضای همدلی و محبت حاکم بر کشور از دستاوردهای برجام است اظهار داشت: با همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌ها، امروز فضای همدلی و همراهی در استان مثال زدنی است.

نجفی با اشاره به اینکه باید از تمامی امکانات تولیدی استان در راستای اقتصاد درون‌زا بهره گیری کنیم تاکید کرد: در 4 سال گذشته بالغ بر 720 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی و صنعتی استان به‌منظور بازگشت به تولید پرداخت شده است.

وی با انتقاد از اینکه برخی در استان  با نادیده گرفتن دستاوردها چنان زبان به انتقاد می‌گشایند که انگار باغی پرگل تحویل این دولت داده‌اند بیان داشت: در زمان شروع کار دولت نرخ بیکاری در استان گیلان 15.6 درصد بود که تا پایان سال 95 به 11.3 درصد کاهش یافت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه امروز استان گیلان رتبه برتر کشور را در بهبود فضای کسب و کار دارد خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 128 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان انجام و ثبت شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نباید بگذاریم دعواهای سیاسی و حزبی فضای همدلی و مشارکت استان را برهم بزند خاطرنشان کرد: فضاهای همدلی ایجاد شده در کشور و استان باید حفظ شود.

نجفی با بیان اینکه برخی از اعضای شورا ارتباط خود را با مدیران استانی قطع کرده و توجهی به مصوبات دولت نداشتند تصریح کرد: اعضای شوراها باید بدانند که نباید از فرصت خدمت به مردم در جهت منافع خود بهره مند شد.

 نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه شوراها نباید با اندیشه‌های مدیران استانی و شهری فاصله داشته و باید مکمل مسئولان باشند گفت: شوراها باید در مسیر حرکت توسعه استان گام برداشته تا فرصت کاری از مسئولان گرفته نشود.

وی با اشاره به اینکه نباید متکی به اعتبارات دولت باشیم بلکه باید با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در راه توسعه استان گام برداریم تصریح کرد: استان گیلان امروز در بیشتر شاخص‌ها از میانگین متوسط کشوری عبور کرده و در زمینه آب شرب روستایی به 76 درصد و گاز طبیعی به  95 درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار