کد خبر: ۴۱۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 26 April 2017
 قاتل سریالی زنان در استان گیلان که از روز ۲۰ فروردین‌ماه در بازداشت به‌سر می‌برد، صحنه ۶ جنایت هولناک خود را بازسازی کرد. این قاتل سریالی که ۴۰ ساله است و ۸ سال قبل نخستین جنایتش را رقم زده، تا‌کنون به قتل ۷ زن اقرار کرده و همسر او نیز که در قتل‌ها با او شریک بوده، دستگیر شده و به همکاری با شوهرش اقرار کرده است.

درحالی‌که تحقیقات در این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رشت ادامه دارد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان در گفت‌وگو با همشهری، روند تحقیقات در این پرونده جنجالی را بازگو کرد.

این پرونده از چه زمانی در دادسرا تشکیل شد؟

در سال۹۵ گزارش‌هایی در اختیار ضابطین قضایی قرار گرفت که از کشف اجساد مثله شده زنان در معابر و یا خارج از شهر و یا حاشیه جاده‌ها خبر می‌داد. به‌دنبال کشف این اجساد تحقیقات در این زمینه آغاز شد و با توجه به اینکه قربانیان زن بودند، تیم تحقیق به بررسی پرونده مفقودین پرداخت تا اینکه گزارش‌هایی از سوی خانواده‌هایی که خبر از ناپدید شدن نزدیکان خود داده بودند به‌دست آمد. مشخصات آنها با اجساد کشف شده مطابقت داده شد و به این ترتیب هویت برخی از مقتولان شناسایی شد.

از همان زمان متوجه شدید که قتل‌ها به‌صورت سریالی رخ داده است؟

بله. چون همه قربانیان زن بودند و تمام آنها به یک شکل کشته شده بودند. این نشان می‌داد که با یک قاتل سریالی روبه‌رو هستیم.

چطور قاتل سریالی را شناسایی کردید؟

تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد. افراد مختلفی احضار شدند اما تحقیقات در سال۹۵ به جایی نرسید. تا اینکه از طریق افرادی که توانسته بودند از دست این مجرمان (قاتل سریالی و همسرش) فرار کنند به سرنخ‌های خوبی رسیدیم. آنها به دستگاه قضایی شکایت کردند و در نهایت با کمک آنها، اقدامات اطلاعاتی و سرنخ‌های تازه موفق به شناسایی خودروی پراید متهم شدیم و ۲۰فروردین‌ماه متهم درحالی‌که همراه همسرش سوار بر پراید در شهرستان رشت بودند دستگیر شدند.

متهمان پس از دستگیری بلافاصله اقرار کردند؟

با توجه به مدارکی که علیه قاتل سریالی و همسرش که با او همکاری داشته وجود داشت، چاره‌ای نداشتند جز اقرار به قتل‌های سریالی زنان در استان گیلان.

متهمان چندساله هستند؟

مرد به نام ف. ن ۴۰ساله و همسرش ل.گ ۳۹ساله.

آنها سابقه‌دار هستند؟

مرد محکومیت مالی دارد و پیش از این به اتهام صدور چک بلامحل دستگیر شده و مدتی زندان بوده است. همسرش اما به جرم حمل مواد‌مخدر مدتی در زندان بود.

درخصوص خانواده قربانیان توضیح دهید. آیا تمام آنها شناسایی شده و شکایت کرده‌اند؟

تا حالا خانواده ۵ قربانی شکایت خود را مطرح کرده و درخواست اشد مجازات برای قاتل سریالی را کرده‌اند.

تمام ۷جسد کشف شده است؟

نه. تاکنون ۶جسد کشف شده و تحقیقات برای کشف هفتمین جسد که متهم به قتل اقرار کرده و جزئیات آن را هم شرح داده ادامه دارد.

متهم صحنه جنایت‌هایش را بازسازی کرده است؟

پس از دستگیری قاتل و اقرار او به جنایت‌ها، او از همان زمان به بازسازی صحنه جنایت‌ها پرداخت و تاکنون صحنه ۶جنایتی که اجساد قربانیان آن کشف شده را بازسازی کرده است.

متهم هنگام بازسازی صحنه جنایت‌‌ها چه می‌گفت؟

متهم در جلسه تحقیق و بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب رشت و هنگام بازسازی صحنه‌ها اعتراف کرد که برای به‌دست آوردن طلا و جواهرات زنان، ‌این نقشه‌ها را کشیده است. خودش اعتراف کرده که چون می‌خواسته راز سرقت‌هایش مخفی بماند، مجبور شده طعمه‌هایش را به قتل برساند تا آنها شکایت نکنند و لو نرود اما با این حال تحقیقات از او همچنان ادامه دارد.

در برخی رسانه‌ها اعلام شده که متهم اعتیاد به شیشه داشته، آیا این قاتل سریالی مواد‌مخدر مصرف می‌کرده است؟

متهم برای تست اعتیاد به پزشکی قانونی معرفی شده و هنوز جواب این سازمان درخصوص اینکه آیا او اعتیاد داشته یا نه اعلام نشده است.

درخصوص سلامت روانی متهم توضیح دهید، آیا جنون دارد یا سالم است؟

متهم پس از دستگیری با دستور بازپرس پرونده به پزشکی قانونی منتقل شد تا سلامت روانی وی نیز تحت بررسی قرار بگیرد. آزمایش‌های مختلف از او در سازمان پزشکی قانونی انجام شده اما هنوز نظریه پزشکی قانونی درخصوص سلامت روانی او و اینکه آیا او جنون داشته و یا سالم بوده اعلام نشده و برای همین فعلا تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

درخصوص اینکه آیا متهم در استان‌های همجوار هم دست به جنایت زده و پرونده مشابهی درخصوص ناپدید شدن زنان مطرح شده، به سرنخ‌هایی رسیده‌اید؟

نه. اصلا چنین چیزی صحت ندارد. باید بگویم درخصوص قتل در استان‌های همجوار، در همان ابتدا تحقیقات انجام شد که هیچ مدرکی وجود ندارد اما تحقیقات درخصوص قتل‌های احتمالی دیگر در  گیلان همچنان ادامه دارد.

آخرین دستورات قضایی در این پرونده چه بوده است؟

قاتل سریالی و همدستش با قرار بازداشت موقت در بازداشتگاه به‌سرمی‌برند و تحقیقات برای یافتن هفتمین جسد ادامه دارد تا پس از کشف آن بازسازی صحنه هفتمین قتل انجام شود. از سوی دیگر تحقیقات بازپرس پرونده به‌صورت شبانه روزی در این پرونده ادامه دارد. با توجه به اینکه تحقیقات در مرحله مقدماتی قرار دارد و بخشی از آن جنبه محرمانه دارد، اطلاع‌رسانی درخصوص ابعاد بیشتر پرونده با پیشرفت تحقیقات از طریق دادگستری گیلان در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار