کره شمالی بر آمادگی خود برای نشان دادن قدرت نظامی و حمله به ناو هواپیمابر آمریکایی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۱۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 23 April 2017

به گزارش تابناک : کره شمالی امروز یکشنبه اعلام کرد که حاضر است برای نشان دادن قدرت نظامی اش، به ناو هواپیمابر آمریکایی حمله کند. این در حالی است که ناو هواپیمابر کارل وینسون به همراه 2 فروند ناوشکن ژاپنی در حال انجام مانور مشترک در اقیانوس آرام است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ناوگروه ضربت به رهبری ناو کارل وینسون دستور داده است تا به سوی آب های شبه جزیره کره حرکت کند. نگرانی ها نسبت به برنامه های موشکی و هسته‌ای کره شمالی بار دیگر موجب تشدید تنش در منطقه شده است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موضع سختگیرانه‌ای را در قبال کره شمالی اتخاذ کرده و تاکید نموده که حاضر است بدون کمک چین مساله هسته‌ای و موشکی کره شمالی را حل و فصل کند.

 

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: ناو هواپیمابر کارل وینسون طی روزهای آینده به شبه جزیره کره خواهد رسید.

 

روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب کارگران کره شمالی با انتشار مطلبی نوشت: نیروهای انقلابی ما آماده غرق کردن ناوهواپیمابر هسته ای آمریکا با یک حمله ساده هستند. ارتش ما برای نشان دادن قدرت واقعی خود آماده است.

 

کره شمالی سه شنبه قصد دارد مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور را برگزار کند. کره شمالی تاکنون 5 آزمایش اتمی انجام داده که 2 مورد آن سال گذشته به وقوع پیوسته است. کره شمالی به دنبال تلاش برای تولید موشک های دوربرد با قابلیت حمله به خاک آمریکا است.

 

کره شمالی طی ماه های اخیر بارها آزمایش های موشکی انجام داده که ظاهرا مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

 

کره شمالی اعلام کرده است که برنامه هسته ای اش تنها برای دفاع از خود می باشد و نسبت به حمله اتمی به آمریکا برای پاسخگویی به هرگونه اقدام تجاوزکارانه هشدار داده است.

 

برخی نمایندگان حزب حاکم ژاپن نیز از شینزو آبه نخست وزیر خواسته اند تا به تسلیحات اتمی برای حمله به نیروهای موشکی کره شمالی دست یابد پیش از آنکه کره شمالی خاک این کشور را هدف قرار دهد.

 

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا جمعه در سخنانی در یک کنفرانس خبری در تل آویو تاکید کرد: بیانیه ها و اظهارات اخیر مقام های کره شمالی تحریک آمیز است ولی این مساله اثبات شده است که این بیانیه ها توخالی بوده و قابل اعتماد نیست.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در خصوص اظهارات اخیر مقام های کره شمالی، فکر می کنم بارها این سخنان را شنیده ایم ، صداقت و درستی این بیانیه ها و اظهارات ثابت نشده است.




منبع : رویترز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار