تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / سال هاست که مقایسه شهرهایی نظیر لاهیجان و انزلی با لنگرود از لحاظ پیشرفت های زیرساختی و امکانات فضای شهری، خاطر بسیاری از مردم شهرستان لنگرود را تلخ کرده و از این همه فاصله و اختلاف رفاهی و امکاناتی که در این شهرها وجود دارد اظهار ناراحتی میکنند.
کد خبر: ۴۱۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷ 22 April 2017
تابناک / سال هاست که مقایسه شهرهایی نظیر لاهیجان و انزلی با لنگرود از لحاظ پیشرفت های زیرساختی و امکانات فضای شهری، خاطر بسیاری از مردم شهرستان لنگرود را تلخ کرده و از این همه فاصله و اختلاف رفاهی و امکاناتی که در این شهرها وجود دارد اظهار ناراحتی میکنند.
 
علیرغم اینکه شهرستان لنگرود از لحاظ پتانسیل فضا و امکانات نه تنها چیزی کمتر از شهرهای همجوار ندارد بلکه از شرایط مناسب و مساعدی نیز برخودار است ؛ اما متاسفانه برخی تنها در همایش ها و سخنرانی های خود دم از حمایت از سرمایه گذار میزنند و با شعارهای زیبا و دل خوش کن اظهار میکنند که برای این قشر حتی فرش قرمز نیز پهن میکنند، اما در عمل چیزی دیده نشده است.
 
با نگاهی به روند پیشرفتی چندسال اخیر شهرهای لاهیجان و انزلی متوجه می شویم که این حجم از پیشرفت و وجود امکانات مختلف، علاوه بر مدیریت و درایت مسئولین شهری، حمایت و جذب سرمایه گذاران متعدد را نیز شامل می شود که با در اختیار قرار دادن فضا و امکانات مناسب و همینطور فراهم کردن شرایط خوب برای انجام سرمایه گذاری، سبب رشد و پیشرفت شهری را فراهم کرده اند اما در شهرستان لنگرود همه اینها تنها در حد وعده و شعارهای زیبا باقی مانده و عملا خبری از عملی شدن این شعارها نیست.
 
 

 
یکی از سرمایه گذارانی که قصد ورود و ارائه خدمت در شهر لنگرود را داشت به خبرنگار ما اظهار کرد: نمونه ای از عدم حمایت از سرمایه گذار به سه سال قبل برمیگردد که اگر مدیریت شهری در آن زمان قدر این فرصت را میدانستند یقینا اثرات مثبت و تاثیرگذاری در شهر نمود پیدا میکرد که حداقل آن اشتغال زایی حدود 300 نفر از جوانان این شهرستان بود؛ آن هم در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال حمایت از تولید و اشتغال نام گذاری شده است.
 
وی افزود: بسیاری از شهروندان لنگرودی که دغدغه کار و اشتغال جوانان خود را دارند کمی از این نگرانی میتوانستند خارج شوند و یا اثر مثبت دیگری که از راه اندازی این پروژه می توانست عاید شهرستان شود برند شدن این طرح در استان بود که نظر بسیاری دیگر از سرمایه گذاران را به خود جلب میکرد و همین باعث میشد این روند سرمایه گذاری در شهر رونق بگیرد.
 
 
 پروژه ای که به سرانجام نرسید چه بود!؟
 
 
تابناک اضافه می کند ؛ ساخت یک مجتمع 5طبقه تجاری، رفاهی، تفریحی واقع در خیابان امام خمینی (ره)، جنب بانک تجارت که شامل سه طبقه پاساژ جهت فعالیت های طلافروشی، لوازم خانگی و لباس و پوشاک در نظر گرفته شده بود، یک طبقه آن دارای رستوان و فست فود، و طبقه دیگر آن شهربازی و سالن بولینگ جهت سرگرمی و رفاه حال مراجعه کنندگان و خصوصا کودکان با بالاترین استاندارد های روز و با امنیت بسیار بالا.
 
در واقع این طرح نمونه کوچک شده طرح های بزرگ و برند تیراژه و کوروش در تهران بود که زبان زد خاص و عام است، و در واقع این طرح میتوانست در استان نمونه باشد.
 
اما اتفاقاتی توسط برخی از افراد شکل گرفت که سرمایه گذار این طرح به کلی از انجام این پروژه صرف نظر کرده و فرار را بر قرار ترجیح دهد.
 
 
حال که در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا هستیم، مردم باید بیش از پیش به شعارهایی رنگارنگی که بسیاری از این کاندیداها برای تحول در شهر مطرح میکنند توجه ویژه داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
علیرضا
|
Germany
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
باسلام هزاران درود
دوست عزیزظاهرااین سرمایه گذارباعلم آگاهی کامل ورادلنگرودشدند وقصدداشتن بااهداف سودجویانه وبرنامه های ازپیش طراحی شده درلنگرودسرمایه گذاری کنن وخودشان راتافته جدابافته میدانستند وبارانت بازی کارخودشان روپیش ببرند که باهوش ودرایت مسولین مانع ازاخاذی ایشان شدند باعلم براینکه خودشان مهندس وکارشناس هستند سعی دران داشتندکه بعضی ازمورادقانونی رودوربزنن وبستری رافراهم کنن که باگروکشی وکلاشی کارخودشان روپیش ببرنن وفضای قانونمندادارات لنگرودراالوده نمایند که خوشبختانه باهوشیاری مسولین ذیربط این بسترفراهم نشدوسرمایه گذاران فرصت طلبی به مانندایشان واقای عشاق حسینی فرصت سرمایه گذاری وکلاشی به ایشان داده نشد مضاف براینکه اصل سرمایه ایشان بسیارجایی شبهه دارد خداشکرکه باهوشیاری مسولین شهرلنگرود بستری برای سرمایه های نامشروع فراهم نشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
آقای محترم، کاملا معلومه از طرف همون کسایی پیغام گذاشتی که بزرگترین خیانت رو کردن و میلیاردی کلاهبرداری صورت دادن. و گرنه چرا تو لاهیجان و جای دیگه همچین اتفاقاتی رخ نداده.

وگرنه بر فرض محال که سرمایه گذار با اهدافی اومده باشه مسئولین شهر باید حمایت کنن نه اینکه ازش کلاهبرداری کنن و بعد طرف رو فراری بدن. تو این چند سال چه پروژه هایی به نفع شهر ساخته شد؟؟؟ همه این عدم پیشرفت ها به خاطرفساد گسترده ی همین کساییه که شما داری ازش ححمایت میکنی
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
متاسفم که همچین برخوردی با سرمایه گذار میشه در لنگرود
جعفرپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
سالی یکی دوبار سرمایه گذار تو لنگرود میاد و گرسنگان رو سیر میکنه و از خیر طرحش میگذره و فرار میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
آفرین اها اها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
واقعا هرچی بلا سر این این شهر و مردمش بیاد کمه
وقتی مسئولین فاسد رو انتخاب میکنن که بعدش چنین مسائلی پیش بیاد
تا 100 سال دیگه فقط باید حسرت لاهیجان رو بخوریم
اونجا مسئولینش به فکر ساختن و ابادکردن شهر شون هستن، مسئولین اینجا و در راس شون شهرداری فقط و فقط به نفع پر کردن جیب شون
اونم به هر طریقی که شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
یعنی این کاندیدا ها با چه رویی بازم باید بیان شعار حمایت از سرمایه گذار بدن؟؟وقتی همچین موقعیتی رو از شهر گرفتن
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
منظور که اصلا اقای .... نیست هست؟
لنگرودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
رای شما را خریداریم شهردار (ب.گ)
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
در جواب آقای شهروند باید بگم دقیقا همون آقای ............................................
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
همیشه شهرهایی که پیشرفت میکنن مدیرهای مدبری دارن، لاهیجان پیشرفت کرده چون مسیولینش به پیشرفت شهر فکر میکنن و سطحی نگاه نمیکنن .
برای شورای شهر 96 به کسانی رای بدیم که واقعا گره از مشکلات شهرمون باز کنن نه به کسانی که فقط دنبال منفعت خودشون باشن ،
من آقای مهندس حسن کریمی پور رو میشناسم و به مدیر و مدبر بودن ایشون اعتقاد دارم چرا که زمانی که معاون اداره آب و فاضلاب استان بودن گره بسیاری از مشکلات رو باز کردن و امسال از سر دلسوزی کاندیدای شورای شهر شدن، لطفا برای حمایت از شهر زیبامون که هیچی از شهرهای دیگه کم نداره به چز یک مدیر به ایشون رای بدین. لینک کانالشون و میزارم اگر خواستید عضو بشید https://t.me/joinchat/AAAAAEIXHo_fe0-66e2ZrA
منیژه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
همچین کلاهبرداری هایی رو شهرداری کم انجام نداده
وقتی چندین ماه پول کارگرای بدبخت رو نمیده و عین خیال شونم نیست یعنی اینکه فقط در فکر بخور بخور خودشونن. الانم معلوم نیست چقد این سرمایه گذار رو تلکه کردن که گذاشته رفته.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار