کد خبر: ۴۰۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 18 April 2017
تابناک گیلان / این که چرا مردم، احمدی نژاد را راستگو نمی دانند و به او اعتمادی ندارند لیست تناقض ها و وعده های انجام نشده ای است که وی در طول هشت سال به مردم داد و این قابل باور نیست که وی صدها دروغ یا به تعبیری وعده انجام نشده را باقی گذاشته است و اگر تمام سخنرانی های وی را مطالعه کنیم شاید بدون اغراق وی در این مورد نصاب رکورد جهانی را بشکند و در کتاب ثبت رکوردهای گینس جایی برای خود دست و پا کند.

در یک تحقیق دو روزه حدود ۱۸ هزار کلمه دروغ های وی را تیتر وار جمع آوری کردیم که به مهمترین آن ها در این گزارش اشاره می شود.

احمدی نژاد با شعار «هیچ وعده‌ای بر روی زمین نمی ماند» به پاستور رفت و با گفتن سخنانی مانند «نگذاشتند…» پس از هشت سال ساختمان ریاست جمهوری را ترک کرد.

از مهمترین دروغ های وی که دو دوره انتخابات را به وسیله آن رای آورد وعده رسوا کردن مفسدان اقتصادی بود که هیچ گاه عملی نشد و با این اقدام خود مردم را به انقلاب و نظام بدبین کرد.

وی برای رای آوری در دوره دوم مظلوم نمایی را پیشه کرد و با مبهم گویی گفت که من وارد منطقه ممنوعه قدرت شدم و نگذاشتند و … اما وی وعده داد بالاخره اسامی مفسدین اقتصادی را از درون جیب خود در می آورد که هیچ گاه این کار را نکرد در صورتی که قدرت اول اجرایی کشور را در دست داشت و اگر در این راه جان خود را هم از دست می داد باید به وعده هشت ساله خود عمل می کرد زیرا یک نفر مهم تر بود یا مسئولیتی که در قبال بیش از ۷۰ میلیون نفر داشت؟

وی که طبق قانون اساسی ایران مهمترین قدرت اجرایی کشور را بدست داشت و هشت سال نتوانست بگوید و انجام دهد مطمئنا اگر امروز هم سر کار آید این توانایی را نخواهد داشت زیرا به گفته پرویز کاظمی وزیر رفاه دولت اول احمدی نژاد« وی نمی‌دانست کجا آمده. بعد دید رئیس جمهور است و خیلی قدرت دارد.

 نمی‌دانست قدرت اجرایی کشور دستش است.» سازمان‌ها را نمی‌شناخت ارتباط سازمانی را نمی‌دانست.

وی پس از چهار سال در نشست خبری اخیر خود می گوید دلیل زندانی سیاسی داشتن این است که وزارت اطلاعات دستش نبوده؛ این که پس از گذشت چندین سال این مسائل را مطرح می کند ثابت می کند که شجاعت او نمایشی است.

زیرا سال ها گفته بود که در کشور ما سانسور وجود ندارد و مطبوعات آزاد هستند و کشور ایران آزاد‌ترین کشور جهان است و ما اصلا زندانی سیاسی نداریم.

دروغ های احمدی نژاد از زبان پرویز کاظمی که ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳بیان کرده نیز قابل توجه است وی می گوید: ‹‹ احمدی‌نژاد بدجوری دروغ می‌گفت، مانده‌ بودیم که او چه پدیده‌ای است! به عنوان مثال با من ظهر جلسه داشت و شب در جای دیگری می‌گفت از صبح در اصفهان بودم. بعد طوری حرف می‌زد و توضیح می‌داد که حتی من هم قانع می‌شدم و با خود می‌گفتم که نکند حتما روز گذشته پیش ایشان بودم.

احمدی‌نژاد همیشه می‌گفت من برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پولی خرج نکردم. در یکی از جلسات دولت گفت من فقط دو تا تراول پنجاه تومانی خرج کردم؛ اما آقای مددی(رئیس تامین اجتماعی) یکبار به خود من گفت من خانه‎ام را فروختم و برای تبلیغات ایشان هزینه کردم.

من پیش از مناظره معروف مهندس موسوی و احمدی‌نژاد برای دوستان نوشتم که دو موضوع را در مناظره‌ها توجه داشته باشید. یک آقای احمدی نژاد دروغ می‌گوید و دو اینکه حریم نگه نمی‌دارد. ››

از جمله دروغ های تاسف بار رییس جمهور ایران:

 هنگام سخنرانی در سازمان ملل متوجه شدم که ‌هاله‌ نوری دور سرم است. تمام مخاطبین تکان نمی‌‌خوردند و خیره به‌ هاله‌ نور بودند.

به ما گفتند دختر بچه ۱۶ ساله‌ای در منزل انرژی هسته ‌ای تولید می‌کند. تحقیق کردیم و پس ازحصول اطمینان، دستور دادیم ماشین با راننده و اسکورت در اختیارش قرار گیرد تا از آن برای عزیمت به سازمان انرژی هسته ای و برعکس استفاده کند.

در یکی‌ از سفرهایم به نیویورک وقتی‌ با ماشین و اسکورت از خیابان ها عبورمی کردیم، چشمم به کودکی افتاد که در بغل مادرش با انگشت مرا نشان می داد و می گفت محمود، محمود.

از کشور‌های دیگر به ما مراجعه می‌‌کنند و از ما می خواهند تا ما تجربیات اقتصادی خود را در اختیارشان قرار دهیم.

در عرصه سیاست خارجی:

احمدی نژاد که زمانی می گفت به دنبال «سیاست خارجی عزت مند» است اوایل مرداد ماه کوله بارش را که شامل تعداد زیادی قطعنامه و تحریم بر علیه ایران، گفتار نسنجیده در مصاحبه‌های بین‌المللی، انزوای اقتصادی و سیاسی و تنش با کشورهای عربی منطقه خاورمیانه است، بست.
تنها دو سفر حاشیه ساز به کشورهای اروپایی سوئیس و ایتالیا، (فرانسه، انگلیس و آلمان اعضای گروه ۱+۵ هستند) دو سفر کوتاه و محدود و بی دستاورد به بزرگترین مشتری نفت ایران «چین» و تعداد بی شمار سفرهای خارجی به کشورهای بلاروس، عمان، الجزایر، سریلانکا، سودان و کشورهای دیگری که پیدا کردن آنها روی نقشه حتی برای متخصصان روابط بین الملل نیز مشکل است مانند جزایر قمر، گامبیا و جیبوتی، گواهی بر این مدعا است.

کشورهایی که نه وضعیت اقتصادی مطلوبی داشتند تا بتوانند در این زمینه با ایران همکاری کنند نه نقشی کلیدی در معاملات جهانی برای حمایت و پشتیبانی از ایران داشتند.

در برنامه های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری پیش از انتخابات ۲۴ خرداد، «علی اکبر ولایتی» گفته بود وزرای خارجه کشورهای جهان برای ملاقات با مسئولان ایرانی صف می‌بستند. این در حالی است که در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، نه تنها صف نمی بستند بلکه درهای کشورهای اروپایی نیز به روی وزرا و رئیس جمهوری ایران بسته بود.

بیانات بی منطق سیاسی:

قطع نامه های شورای امنیت کاغذ پاره هستند و آنقدر قطع نامه بدهید تا قطع نامه دانتان پاره شود.(سال ۸۵)

خلیج فارس، خلیج صلح و دوستی است و توسعه روابط با کشورهای منطقه و عربی از اولویت‌های سیاست خارجه ما است.(سال ۸۸)

دولت تا آخرین ریال خسارت جنگ جهانی دوم را خواهد گرفت(سال ۸۸)

باید خودمان را باور کنیم تا بتوانیم مدیریت جهان را در دست بگیریم. بیش از ۱۰۰ سیاستمدار دنیا در گفتگو با من توقع مدیریت جهان را بیان کردند.

تهران آماده صدور سوخت هسته ای به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای مسلمان است.(سال ۸۴)

بدخواهان بدانند که ملت ایران ظرف ۳ تا ۴ ماه بر تمام تحریم‌ها و گرانی‌ها غلبه خواهد کرد.(سال ۹۲)

پائین آوردن ارزش دلار

وعده تشکیل دولت هفتاد میلیونی؛ (که در دولت نهم به کابینه الهام و در دولت دهم به کابینه مشایی و دوستان تبدیل شد).

دیگر دروغ هایی که هرگز عملی نشد:

نفت یا پول آنرا بر سر سفره‌های مردم خواهیم آورد.

تحریم ها به لطف خدا در وضع مردم هیچ اثر بدی نداشته و مردم اصلا مفهوم تحریم را نمی دانند.

الان می گویند فقط دو تا کشور قدرتمند در دنیا وجود دارد: یکی آمریکا و یکی ایران (هشتم آبان ۸۹)

طبق آمار‌هایی‌ که من دارم فرار مغز‌ها از کشور صحت ندارد.

ریشه کن کردن بیکاری در پایان دولت دهم با ایجاد سالیانه ۲.۵ میلیون شغل.

دادن هزار متر زمین به هر خانواده ایرانی (سال ۹۰).

توزیع سهام عدالت در میان مردم (سال ۸۵).

اختصاص یک میلیون تومان به نوزادان.

 سه برابر شدن یارانه ها، ( با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هیچ فقر و بیکاری در کشور نمی ماند).

درمان بیماری های صعب العلاج (ادعای کشف داروی ایدز، ابداع روش بهبود بیماران قطع نخاع و …

از بین رفتن دزدی از بیت المال و کم کردن فاصله طبقاتی.

نگاهی به لیست این قول ها و وعده ها می تواند بهترین ابزار برای شناخت میزان تعهد و پایبندی محمود احمدی نژاد به شعارهایش باشد.

این که می گویند سنگ بزرگ نشانه نزدن است با بیان این شعارها خود را نشان می دهد.

این صحبت ها نشان از بی تدبیری و سطح فکر کوتاه وی داشت و دارد که میراث رکود و تورم را برای دولت های آینده باقی خواهد گذاشت.

عملی نشدن این وعده ها دلیل این صحبت وی است که می گفت مردم به حرف های مسئولان اعتماد ندارند.

امروز دیگر مردم شوی تبیلغاتی نمی خواهند باید این افراد حساب و کتاب پس دهند.

یکی از مشکلات مردم ایران درزمینه سیاسی نبود احزاب برای کسب دانش سیاسی لازم است وکمبود این دانش باعث می شود مردم نتوانند به افکار سیاسی خود جریان داده واشخاصی هم مثل آقای احمدی نژاد از این فرصت ها استفاده کرده وبا دروغ وحرف های احساسی چنان کلاه گشادی به سر این ملت گذاشتن که جبران آن سالیان مدیدی طول خواهد کشید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
ای ول احمدی چاخان.
دمت گرم احمد چاخان.
ببین احمد چه چاخانیه که تونست با چاخاناش رهبرو خر کنه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار