کد خبر: ۴۰۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 17 April 2017
تابناک گیلان / جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی روز یکشنبه تاکید کرد در برابر درخواستها و فشارهای مخالفان خود تسلیم نخواهد شد و استعفا نخواهد کرد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی که در روزهای اخیر تحت فشارهای فزاینده مخالفان خود قرار گرفته است روز گذشته تاکید کرد سرنوشت سیاسی او را باید اکثریت سیاسی حاکم در کشور تعیین کند. جاکوب زوما که در مراسم عید پاک در دوربان سخن می گفت، تصریح کرد صرفا زمانی از قدرت کناره گیری خواهد کرد که اکثریت ریاست جمهوری چنین تصمیمی بگیرد. 
زوما خاطر نشان کرد:” اگر عده ای در این اواخر من را برای ترک قدرت تحت فشار قرار داده اند فقط به این علت است که حقیقت را گفته ام. اما آنها باید بدانند که فقط ملت آفریقای جنوبی است که می تواند او را از منصب ریاست جمهوری برکنار کند.”
به گزارش پامچال نیوز به نقل از خبرگزاری شین هوا از کیپ تاون، جاکوب زوما این مطلب را در واکنش به درخواستهای مکرر مخالفان خود برای کناره گیری وی از قدرت بیان کرد. قرار است مخالفان دولت آفریقای جنوبی هفتم آوریل نیز در تظاهراتی گسترده برکناری زوما را خواستار شوند. اعتراضها و درخواستها برای برکناری زوما از سمت ریاست جمهوری زمانی آغاز شد که وی در تاریخ سی و یکم مارس تغییراتی در کابینه خود به وجود آورد. در این تغییرات پراوین گوردهان وزیر دارایی آفریقای جنوبی و نه وزیر دیگر کابینه از دولت اخراج شدند. این اصلاحات موجب شد آژانس های بین المللی اعتبارسنجی اقتصادی استاندارد اند پورز و فیچ رتبه اعتبار اقتصادی آفریقای جنوبی را کاهش دهند.
رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سخنرانی روز یکشنبه خود تظاهرات مخالفان خود را به استعمار ربط داد و تصریح کرد آنها فقط از استعمار دفاع می کنند.
جاکوب زوما تاکید کرد به مبارزه خود برای ایجاد تغییرات اقتصادی در آفریقای جنوبی ادامه خواهد داد تا بلکه بتواند مشکلات و موانعی را که از سالها پیش در کشور وجود دارد، مرتفع سازد.
وی تصریح کرد قدرت اقتصادی کشور باید به طرف مردم هدایت شود تا همه بتوانند از آن بهره مند گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار