کد خبر: ۴۰۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ 17 April 2017
تابناک / چند روز پیش تو گشت و گذار اینترنتی با مطلبی جالب روبرو شدم:
" مثل مایکل فلپس باشیم ! "

شاید هنوز باور نکردیم که هرکسی رو واسه کاری ساختن ، هنوز بعد از گذشت 4 دوره از عمر شورای اسلامی شهر و روستاها  به این باور نرسیدیم که شورای شهر ،  مجمعی تخصصی به منظور تصمیمات نهادی برای توسعه پایدار شهری و مسئول پیگیری امور جاری شهرمان است ، نه مجلس دورهمی عزیزانی که در هر رشته ای پس از کسب شهرت ، فقط یک پست سیاسی و اجرائی را در کارنامه خود کم میبینند.

شاید وقت آن رسیده که عزیزان هنرمند و مخصوصا ورزشکاران ما باور کنند با موفقیت در حوزه فعالیت تخصصی خود که همان ورزش میباشد بهتر میتوانند  ماندگار و همیشگی شوند تا با حضور بی تاثیر و خاموش در مجامعی مانند شورای اسلامی شهر.

شاید هنوز خود این عزیزان به این باور نرسیده اند که میتوانند در بخش های فرهنگی ،  ورزشی به عنوان مشاور بسیار تاثیر گزار تر باشد و یا شاید مسئولین ما روش استفاده از تجربیات این عزیزان را در قالب مشاور ورزشی و هنری  بلد نیستند و گاها" این عزیزان را تهدیدی برای عملکرد ضعیف خود در این بخش ها میدانند. 

اما با همه این تفاسیر متاسفانه در مواقعی با عملکرد غیر حرفه ای و دور از سیاست این عزیزان به جای یک قهرمان ملی به یک سوژه ملی برای رسانه ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شده اند ،  همان جاهایی که عزیزانی چون رضازاده  و جدیدی بدون داشتن عملکردی اصولی به منظور پیشبرد برنامه های راهبردی شهری به یکباره از قهرمانی دوست داشتنی به اسباب دست شبکه های اجتماعی تبدیل شدند.

وقتی کلی اسم بزرگ و کوچک را  تنها به دلیل آقازاده بودن و یا برادر فلان فرد سیاسی بودن ،  بدون محاکمه محکوم میکنیم و حکم نالایقی به آنها میزنیم  ، چگونه شخصی که در تاثیر گذارترین انتخابات داخلی شورا به دادن رای  سفید آن هم نه یکبار اکتفا میکند و یا شخصی که با عدم حضور خود در جلسات انتخاب شهردار (با در نظر گرفتن حساسیت این انتخاب) در حرکتی غیر حرفه ای چندین و چند بار جلسات را از حد نصاب خارج میکند ، لایق آن پست میدانیم؟ 

چرا با فرصتی چند دوره ای به آنها فرصت را از متخصصین گرفتیم و چرا حالا حاضر نیستیم  بین آنها با آقازاده ها و متخصصین ، یکبار گروه دوم را محک بزنیم نه اینکه اینها لااقل با الفبای سیاسی آشنا ترند ، به تصمیمات حزبی خود پایبند ترند و تخصصی در حوزه شهری دارند؟

در بین همین متخصصین شاید باشند کسانی که هم از لحاظ تخصص و هم از لحاظ رزومه فعالیتی ،  بسیار قوی تر از عزیزانی اند که کل فعالیتشان به حضور در هیاتی ورزشی یا نهایتا" مشاور فلان دستگاه در شهر خود خلاصه میشود.

مگر نه اینکه یکی از مهم ترین وظایف اعضا شورای اسلامی شهر شناسائی معضلات شهری و تصمیم گیری به منظور رفع آن میباشد ؟ پس قطعا" عزیزانی که تخصص این حرفه را دارند موفق تر و موثرتر از عزیزانی هستند که در دریافت جایگاه قهرمانی در ورزش متخصص اند.

در دوره های گذشته شاهد حضور طیف عظیمی از اینگونه بزرگواران در شوراهای اسلامی تهران بودیم اما اکنون در شهرهای کوچکتر مانند شهرمان رشت نیز شاهد سرازیر شدن اینگونه افراد به طرف میدان رقابت ،  به منظور کسب کرسی ای هستیم که باید با تصمیمات صاحبانش به آبادانی و توسعه شهرمان منجر شود. 

در دنیای ارتباطات امروزی انتخاب فردی اصلح و جستجو در بین نامزدها بسیار راحت تر از گذشته شده اما متاسفانه با نگاهی به رزومه خیلی از عزیزان متوجه سبک بودن کوله بار گذشته شان میشویم که در مواردی حتی هیچ شناختی از سیاست شهری شهرمان رشت نیز ندارند اما به یکباره خود را مدعی داشتن یک کرسی بین اعضا شورایی میدانند که باید در دوره تاثیر گذار 4 ساله خود ،  شهرمان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

ما که در 4 سال گذشته فقط به نقد شورای شهرمان پرداختیم حالا زمان آن رسیده با انتخاب افرادی لایق ، سیاسی و صد البته متخصص با عقبه ای تاثیر گذار ،  در 4 سال پیش رو شاهد تبلور اندیشه های نو از این شورای مردمی باشیم.

شاید پس از این همه سال آزمون و خطا دیگر وقت آن رسیده متخصصین شهری برای شورا و ورزشکاران عزیزمان برای جایگاه های مدیریت ورزشی آستین همت بالا بزنند و در مرحله بعدی هر کدام از این عزیزان روش استفاده از طیف مقابل را در بحث های تخصصی به عنوان مشاور فرا گرفته و اجرائی کنند.

باور کنیم که خیلی از متخصصین و آقازاده ها ( البته نه تمامی این عزیزان ) خیلی بهتر از مدال آورانمان میتوانند به ما و شهرمان کمک کنند و بیاییم با انتخابی ارمانی ، با انتخاب متخصصین و دلسوزان و البته شهروندی متعهد شاهد شکوفایی شهرمان باشیم  و برای انتخابمان شرمنده آیندگان خود نشویم.

پس مثل مایکل فلپس باشیم ، مایکل با داشتن بیست و هشت مدال طلای المپیک تو هیچ انتخاباتی نامزد نشد چون او میدانست که هر کاری تخصص خاص خود را میطلبد.

منبع: تابناک
برچسب ها: مسعود ایزددوست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار